تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 19 October , 2024
1

چگونه از سکته قلبی پیشگیری کنیم؟

  • کد خبر : 58901
  • 25 مرداد 1403 - 11:00
چگونه از سکته قلبی پیشگیری کنیم؟
شایع‌ترین علت مرگ و میر در تمام جوامع توسعه یافته یا در حال توسعه، بیماری‌های قلبی و عروقی شامل نارسایی‌ها و یا سکته‌های قلبی است. اما چگونه باید از سکته قلبی پیشگیری کرد؟

«صبح من» با مطالب پزشکی: شایع‌ترین علت مرگ و میر در تمام جوامع توسعه یافته یا در حال توسعه، بیماری‌های قلبی و عروقی شامل نارسایی‌ها و یا سکته‌های قلبی است.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با مجله‌ی خبری «صبح من» افزود: متأسفانه امروزه در کشور ما به دلیل تغییر سبک زندگی، آمار بیماری‌های قلبی به صورت روزافزون افزایش یافته تا جایی که می‌توان گفت بیشترین دلیل مرگ و میر در سنین بالای چهل سال، ناشی از این مسأله است.

سکته قلبی

به گفته‌ی دکتر نکوقدم، عوامل متعددی منجر به سکته‌ی قلبی می‌شوند که شایع‌ترین آنها فشار خون، دیابت، سابقه‌ی فامیلی و اختلال چربی خون است.

این متخصص داخلی افزود: در کنار عوامل فوق، مسائلی مانند عدم تحرک بدنی، مصرف سیگار، سبک زندگی ایستا و کم‌فعالیت و رژیم‌های فست فودی نیز می‌توانند خطر سکته‌ی قلبی را افزایش دهند.

سکته قلبی

دکتر نکوقدم در پایان اصلاح سبک زندگی را بهترین راه برای پیشگیری از سکته و ناراحتی‌های قلبی دانست و گفت: بی‌شک مسائلی مانند سن و سابقه‌ی فامیلی ابتلا به بیماری، در حیطه‌ی اختیارات ما نیست اما فعالیت بدنی، اجتناب از مصرف سیگار و الکل و تغذیه‌ی مناسب تا میزان زیادی در پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی، موثر است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=58901

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.