تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
5

طب سنتی و روش های درمان گرفتگی رگ قلب

  • کد خبر : 50579
  • 09 خرداد 1403 - 14:20
طب سنتی و روش های درمان گرفتگی رگ قلب
گرفتگی عروق قلب معمولاً به علت رسوبات حاوی کلسترول به نام پلاک ایجاد می شود. این ماده مومی با ترکیبی از کلسترول، چربی و سایر مواد به دیواره های عروق خونی می چسبد. در این مطلب از قصد داریم با استفاده از نسخه‌های طب سنتی ایرانی به درمان این بیماری بپردازیم تا انتها با ما همراه باشید.

«صبح من» با سلامت: طب سنتی اولین روش درمان در هر بیماری را اصلاح سبک زندگی می داند. درمان گرفتگی رگ قلب با طب ایرانی و طب سنتی، از دیرباز مورد توجه عموم بوده است. بر این اساس روش های بسیاری برای درمان بیماری های قلبی با طب سنتی وجود دارد. البته باید در نظر داشته که استفاده از این داروهای طب سنتی صرفا با نظر پزشک و متخصص طب سنتی امکان پذیر می باشد.

اکثر داروهای گیاهی و سنتی، برای کنترل بیماری های قلبی پیش از حمله های قلبی کاربرد دارند. به همین سبب بهتر است در هنگام وقوع یک سکته قلبی، حتما از روش های درمان پزشکی استفاده نمایید. اما اگر یک بیماری قلبی بوده و دچار گرفتگی عروق قلب می باشید، همانطور که گفتیم می توانید با نظر پزشک تان از روش های درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

به گزارش مجله خبری صبح من، گرفتگی عروق قلب معمولاً به علت رسوبات حاوی کلسترول به نام پلاک ایجاد می شود. این ماده مومی با ترکیبی از کلسترول، چربی و سایر مواد به دیواره های عروق خونی می چسبد. در طی زمان این پلاک ها باعث سخت تر و باریک تر شدن شریان ها و ایجاد بیماری به نام آترواسکلروز می شوند. ایجاد پلاک باعث باریک شدن عروق کرونر می شود و به این ترتیب جریان خون به قلب کاهش می یابد که در نهایت باعث درد قفسه سینه، تنگی نفس یا سایر علائم و نشانه های بیماری عروق کرونر می شود. گرفتگی عروق قلب با انسداد کامل شریان ها می تواند باعث حمله قلبی شود. در این مطلب از قصد داریم با استفاده از نسخه‌های طب سنتی ایرانی به درمان این بیماری بپردازیم تا انتها با ما همراه باشید.

 عوامل موثر در گرفتگی رگهای قلب

۱-کم تحرکی

۲-بالا بودن سن

۳-چاقی و وزن بالا

۴-اضطراب و استرس

۵-بالا بودن فشار خون

۶-دیابت و قند خون بالا

۷-بالا بودن کلسترول خون

۸-زمینه های ارثی و خانوادگی

۹-مصرف الکل و مشروبات الکلی

۱۰-مصرف سیگار و مواد مخدر دیگر

 راهکارهای طب سنتی در درمان گرفتگی عروق قلب

۱-درمان گرفتگی رگ قلب با سیر

سیر این گیاه معجزه گر از اصلی ترین گیاهان دارویی بوده که در درمان بسیاری از بیماری ها، نقش موثری را ایفا کرده است. این گیاه در درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی نیز بسیار موثر واقع شده است. سیر فواید بسیاری برای افزایش ارتجاع رگ ها دارد. اگر یک بیمار مبتلا به بیماری های قلبی هستید، این ماده غذایی و گیاهی می تواند خطر سکته های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد. سیر همچنین می تواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و به رفع گرفتگی رگ ها کمک کند. شما می توانید سیر را با روش های مختلفی مصرف کنید. اما بهترین کار این است که سیر را به صورت خام مصرف کنید.

مصرف روزانه یک حبه سیر می تواند کمک بسیاری به باز شدن عروق قلب بکند. البته اگر نگران بوی بد سیر هستید، می توانید سیر را به صورت پخته نیز مصرف کنید. ولی به هر حال بهتر است، استفاده از این ماده با ارزش را از دست ندهید. هچنین برای درمان گرفتگی عروق قلب می توانید از معجون سیر و لیموترش که یکی از متداول‌ترین داروها برای درمان سنتی گرفتگی رگ قلباست، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با فواید کم‌نظیر سیر و عسل آشنا شوید

برای تهیه این معجون، ۳۰ حبه سیر را پوست بگیرید و با ۵ عدد لیمو ترش در همزن میکس کنید. بعد از این‌که تمام مواد در داخل همزن با هم مخلوط شدند، مخلوط را در یک لیتر آب بجوشانید. بعد از خنک شدن مخلوط سیر و لیمو ترش، آن را در داخل شیشه‌ای در یخچال قرار دهید.

هر روز نصف استکان از این محلول را مصرف کنید. زمان مصرف آن تقریباً به اختیار بیمار است. می‌توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید. به طور مداوم باید به مدت سه هفته این معجون را استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید. بعد از مصرف این معجون احساس شادابی خواهید کرد و انسداد رگ‌های شما نیز از بین خواهد رفت.

 2-زردچوبه معجزه ای برای رفع گرفتگی عروق

زردچوبه ادویه ای که بارها و بارها از ان برای درمان یاد کرده ایم در اینجا نقش درمانی برای رفع گرفتگی رگها را ایفا می کند. این گیاه مقوی و مؤثر برای درمان برخی بیماری‌ها است که در طب سنتی مصرف آن بسیار توصیه شده است

کورکومین، جزء اصلی از زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است. وجود این خاصیت در زردچوبه از لخته شدن خون در رگ‌های قلبی به میزان قابل‌توجهی کم می‌کند.

علاوه بر این، عصاره زردچوبه می تواند سطح لیپوپروتئین با چگالی کم ( LDL)، و یا کلسترول “بد” کاهش داده و خطر سکته قلبی را تا حد قابل توجهی از بین ببرد.

 3- مصرف ماهی سالمون

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما چربی دشمن سلامتی شما نیست. ماهی حاوی نوعی چربی به نام اسیدهای چرب امگا ۳ است که به کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن کمک می کند.

سالمون به عنوان مفیدترین غذا برای سلامت قلب شناخته شده است. سالمون شامل ِ اسید های چرب سالم بسیاری است که به صورت طبیعی در ماهی وجود دارند. این چربی توانایی جلوگیری از التهابِ کلسترول و کاهش سطح تری گلیسیرید را دارد.

تون، ماکارِل و شاه ماهی از دیگر ماهی های مفیدی هستند که برای درمان گرفتگی عروق قلب باید وارد وعده های غذایی شوند. فراموش نکنید که همیشه ماهی تازه و ارگانیک بخرید.

۴-درمان گیاهی گرفتن رگ قلب با سویا

دانه های سویا یا سویا دارای مقدار زیادی پروتئین و ایزوفلاون هستند. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد کرده اند که ممکن است مقدار مصرف زیاد پروتئین سویا (۴۰-۵۰ گرم) برای کاهش بیماری قلبی عروقی به عنوان جایگزینی برای منابع حیوانی پروتئین غنی از چربی اشباع وجود داشته باشد. با این حال، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان، رحم و تخمدان را افزایش دهند.

نکته: گیاهان و مکمل ها می توانند با کاهش فشار خون، بهبود تنفس و کمک به عملکرد بهتر قلب، از بیماری قلبی جلوگیری کرده و علائم آن را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

 5- زنجبیل برای درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی

زنجبیل نیز اغلب برای درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل نیز خاصیت کاهندگی کلسترول بد را داشته و برای افرادی که با افزایش کلسترول و در نتیجه گرفتگی عروق قلب مواجه هستند، بسیار مناسب می باشد.

برای استفاده از زنجبیل بهتر است یک قاشق چای خوری زنجبیل را در داخل یک لیوان آب جوش ریخته و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش آماده شود. سپس می تواند این دمنوش فوق العاده مفید را میل نمایید. البته زنجبیل خواص بسیار خوب دیگری نیز دارد. در اینجا تنها درباره خواص این ماده در رابطه با گرفتگی عروق قلب صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: دمنوش زنجبیل و عسل، ساده و پرخاصیت

سخن آخر

بیماری قلبی یک بیماری جدی و خطرناک در تمام دنیا است. شما می توانید بیماری قلبی را با کاهش عوامل خطر مانند حفظ فشار خون و سطح کلسترول سالم، کنترل استرس، تغذیه سالم و ورزش زیاد درمان کرده و از آن جلوگیری کنید.

ما در این مطلب انواع درمان گیاهی گرفتن رگ قلب را بیان کردیم. دقت کنید تمامی این درمان ها باید تحت نظر متخصص قلب و عروق انجام شود تا از اتفاق های ناگوار مثل سکته قلبی جلوگیری شود.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=50579

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.