تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

مراقبت از پوست با کمک میوه‌ها

  • کد خبر : 40222
  • 13 اسفند 1402 - 11:00
مراقبت از پوست با کمک میوه‌ها
میوه‌ها به مانند بسیاری از مواد طبیعی، به دلیل غنی بودن از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، عوامل ضد التهابی و بسیاری از مواد دیگر که نیازهای پوست را تامین می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کنند.

«صبح من» با زیبایی: میوه‌ها به مانند بسیاری از مواد طبیعی، به دلیل غنی بودن از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، عوامل ضد التهابی و بسیاری از مواد دیگر که نیازهای پوست را تامین می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کنند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، از میوه‌ها در انواع گوناگون محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود بنابراین علاوه بر مصرف طبیعی میوه‌ها برای پوست، می‌توان از محصولات مراقبت از پوست و آرایشی که در فرمول آنها از میوه‌ها استفاده شده است، استفاده کرد.

تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست: میوه‌ها به ویژه پرتقال، پاپایا و کیوی، سرشار از ویتامین C هستند که تولید کلاژن در پوست را جبران، از پوست محافظت و به ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند.

مبارزه با رادیکال‌های آزاد: میوه‌ها به ویژه انواع توت‌ها، انگور و انار، دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این مولکول‌ها، مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند در دراز مدت، آسیب‌های قابل توجهی مانند پیری زودرس و مشکلات گوناگون پوستی را ایجاد کنند.

مرطوب کننده پوست: میوه‌ها به ویژه هندوانه، خیار و توت فرنگی که سرشار از آب هستند، به مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند و پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر نگه می‌دارند.

بهبود بافت و بافت پوست: میوه‌ها به ویژه پاپایا و آناناس، غنی از آنزیم هستند و به لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست بدون ایجاد عوارض جانبی، کمک می‌کنند. این میوه‌ها همچنین به باز کردن منافذ مسدود شده و بهبود بافت پوست کمک می‌کنند.

درمان التهاب پوست: میوه‌ها به ویژه گیلاس و انواع توت‌ها، سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند به درمان التهاب پوست، تسکین پوست و تسکین خارش و قرمزی آن کمک کنند.

دو راه بسیار موثر برای بهره مندی از خواص و فواید مراقبت از پوست وجود دارد؛

گنجاندن میوه‌ها در روتین مراقبت از پوست روزانه و رژیم غذایی: حتماً میوه‌هایی را که در بالا یادآور شدیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. روزانه دو یا سه وعده از میوه‌های گوناگون را بخورید و به طور کلی فواید آنها را برای بدن و به طور ویژه، پوست خود را تامین کنید.

میوه‌ها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید: میوه‌ها همانطور که اشاره کردیم در فرمول بسیاری از محصولات مراقبت از پوست در انواع مختلف گنجانده شده‌اند، بنابراین می‌توانید از خواص آن‌ها در زمینه مراقبت از پوست بهره‌مند شوید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=40222

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.