تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
5
شرمندگی تا کی دختر؟ بخش نهم

چگونه به ترس خود از شکست، غلبه کنیم؟

  • کد خبر : 39219
  • 03 اسفند 1402 - 10:00
چگونه به ترس خود از شکست، غلبه کنیم؟
در سلسله‌ مطالب برگرفته از کتاب «شرمندگی تا کی دختر؟» با ریچل هالیس همراه بودیم تا راه‌های غلبه بر موانع برای رسیدن به هدف را دنبال کنیم. در این بخش، ریچل به این مطلب می‌پردازد که ترس از شکست، نباید مانع رسیدن به هدف شود.

می‌دانم بسیاری از شما از اینکه در برابر یک گروه کوچک از شاهدین، شکست بخورید، وحشت دارید. فرقی نمی‌کند این گروه، هشت نفر باشند، یا ۵۰ نفر و یا ۱۰۰ تا هزار نفر. آنها دیده‌اند که من فلان هدف را تعیین کرده و علنا در مورد میزان اشتیاقم به آن صحبت کرده‌ام و سپس همان افراد پیامد محقق نشدن هدفم را آشکارا دیده‌اند.

حقیقت این است که اگر هدف شما، چیزی باشد که به راحتی آب خوردن می‌توانید به آن دست پیدا کنید، احتمالا هر بار موفق خواهید شد اما نه پیشرفت، نه اهداف بزرگ‌تر و نه شرایط بهتر، به سراغ شما نخواهد آمد. اما اگر به دنبال اهدافی فراتر باشید، با وجود شکست هم می‌توانید بالاتر از ظرفیت خود را تجربه کنید.

من پرواز را ترجیح می‌دهم. ترجیح می‌دهم رویاپردازی کنم. ترجیح می‌دهم بارها و بارها شکست بخورم ولی در ادامه باز هم از اهدافم با شما خواهم گفت چراکه امیدوارم با مشاهده‌ی علنی شکست‌ها و تسلیم نشدن‌های مکرر، پیش خودتان فکر کنید چگونه می‌شود اگرهای ذهنم را پاسخ دهم؟

بی شک شما نیز اهل رویا پردازی هستید. من خوب می‌دانم که رویاهایی در سر دارید و نیز می‌دانم که بیشتر شما از ترس اینکه مبادا دیگران شکست‌هایتان را ببینند، از اهدافتان عقب‌نشینی می‌کنید. بگذارید ببینند! بگذارید استحکام و تعهد شما را ببینند! بگذارید اشتباهات را ببینند! بگذارید انتخاب‌های نادرست را ببینند! بگذارید ببینند بارها و بارها از زمین بلند می‌شوید و خودتان را می‌تکانید و به مسیرتان ادامه می‌دهید.

در تاریخچه‌ی کاری من، لیست بلندبالایی از شکست‌ها و ناکامی‌ها وجود دارد. کاملا یادم هست که در مسیر رسیدن به اهدافم، متحمل چه فشارهای مالی و زمانی شدم اما نکته‌ی مهم اینجاست؛ تک تک آن اشتباهات، درس مهمی به من آموختند که دیگر، مرتکب آنها نشوم.

با درک نکات مهمی که از دل تمامی این ناکامی‌ها بیرون می‌آید به این نتیجه می‌رسم که در زمان اشتباه، خودم را سرزنش نکنم. در این شرایط با سرعت عمل و قاطعیت بیشتری به راهم ادامه خواهم داد.

درس گرفتن از اشتباهات، زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتر در آینده است. تنها زمانی چنین اشتباهات، شکست تلقی می‌شود که از نگاه کردن به آنها واهمه داشته باشید و نتوانید به مسیر خود ادامه دهید و اگر رو به جلو حرکت نکنید، هیچ وقت به خط پایان نخواهید رسید.

من ایمان دارم اگر برای رسیدن به هدفی، اشتیاق داشته باشم، قطعا آن را به دست خواهم آورد نه به این دلیل که استعداد خاصی دارم بلکه برای پیشرفت در مسیر، تعهد خاصی دارم.

در پایان می‌گویم، هیچ گاه از شکست نترس بلکه از این بترس که به خاطر دلهره از عقاید دیگران در مورد اهدافت، نتوانی به هیچ موفقیتی در زندگی برسی.

در بخش بعدی به سراغ بهانه‌جویی‌هایی خواهیم رفت که ما را از رسیدن به هدف، باز می‌دارد.

گردآوری، تخلیص و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39219
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 205 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.