تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

«روزه‌ی پوست» چیست و چه مزایایی دارد؟

  • کد خبر : 29324
  • 07 آبان 1402 - 11:00
«روزه‌ی پوست» چیست و چه مزایایی دارد؟
متخصصان بر این باورند، برای کسانی که به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب هستند، استراحت دادن به پوست و استفاده نکردن از محصولات متعددی که روزانه برای مراقبت از پوست به کار می‌رود برای یک دوره، موجب متعادل ساختن پوست می‌شود. اما این کار چه معایب و مزایایی دارد؟

«صبح من» با زیبایی: متخصصان بر این باورند، برای کسانی که به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب هستند، استراحت دادن به پوست و استفاده نکردن از محصولات متعددی که روزانه برای مراقبت از پوست به کار می‌رود برای یک دوره، موجب متعادل ساختن پوست می‌شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، طرفداران این روند اشاره می‌کنند که با استفاده‌ی کمتر از محصولات مراقبت از پوست، اجازه داده می‌شود تا پوست، عملکرد طبیعی خود را بازیافته و سلامت خود را بهبود بخشد.

روزه‌داری پوست شامل کاهش یا توقف استفاده از برخی محصولات مراقبت از پوست شامل پاک‌کننده‌ها، تونرها، سرم‌ها و لایه‌بردارها برای یک دوره‌ی مشخص چند روزه یا چند هفته‌ای است. در این مدت، به جای استفاده از این محصولات، از یک پاک‌کننده‌ و مرطوب کننده‌ی ملایم استفاده شود.

با ساده کردن روال مراقبت از پوست، شما به پوست اجازه می‌دهید تا به تعادل برسد. این ایده، ریشه در این باور دارد که روال‌های مراقبت از پوست شامل موارد فعال بی‌شماری است که قرار گرفتن در معرض آنها، عملکرد طبیعی و سد دفاعی پوست را مختل می‌کند.

در ادامه به برخی مزایای روزه‌ی پوست، می‌پردازیم:

تقویت سد طبیعی

پوست دارای یک سد طبیعی است که به حفظ رطوبت، تنظیم PH و محافظت در برابر عوامل مضر خارجی، کمک می‌کند. با کاهش استفاده از برخی محصولات مراقبت از پوست در طول روزه‌ی پوستی، به این سد اجازه داده می‌شود تا به خوبی تقویت شده و عملکرد مطلوبی داشته باشد.

کاهش حساسیت

برخی افراد، پوست حساسی دارند. استفاده‌ی کمتر از محصولات مراقبت، پوست را کمتر در برابر محرک‌های احتمالی قرار داده و فرصتی برای تسکین و بهبودی آن فراهم می‌سازد.

کاهش محصولات خشن

برخی از محصولات مراقبت از پوست مانند لایه‌بردارها، برای پوست، خشن هستند به ویژه اگر بیش از حد استفاده شوند. استراحت پوست می‌تواند به پوست کمک کند تا خود را بهبود بخشد.

چرا باید روزه‌ی پوست را امتحان کنید؟

با ظهور محصولات گوناگون مراقبت از پوست، این نگرانی وجود دارد که استفاده‌ی بیش از حد این محصولات، پوست را تحت تأثیر قرار داده و موجب بروز مشکلاتی شود. هدف از این کار، جلوگیری از آسیب بیش از حد پوست است.

کارشناسان بر این باورند، تحقیقات علمی در مورد فواید روزه‌ی پوست، محدود است و اثربخشی آن از فردی به فرد دیگر، متفاوت می‌باشد. نگرانی‌هایی نیز در این مورد وجود دارد که به آن می‌پردازیم:

خشکی پوست

بسته به نوع پوست و محیطی که در آن قرار دارید، روزه‌ی پوست ممکن است منجر به خشکی آن شود.

تأخیر در رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب

طرفداران روزه‌ی پوست، ادعا می‎‌کنند که پوست شما نیاز به تنظیم و بازسازی مجدد دارد اما گاهی تأخیر در روند مراقبت از پوست، باعث دیرتر رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب می‌شود. پذیرش این امر به ویژه در کسانی که به دنبال زودتر به نتیجه رسیدن هستند، دشوار است.

از سوی دیگر، کسانی که همواره از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنند، ممکن است پس از یک دوره وقفه، به این محصولات واکنش منفی نشان بدهند.

در پایان باید گفت، اگر با روزه‌ی پوست دچار مشکل شدید، آن را متوقف کنید اما بهتر است گاهی به پوست خود، اجازه‌ی استراحت دهید و آن را از شر انواع محصولات مراقبت از پوست، راحت کنید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=29324

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.