تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
1

هشدار وزارت بهداشت به دانش‌آموزان: ماسک بزنید!

  • کد خبر : 26870
  • 05 مهر 1402 - 9:00
هشدار وزارت بهداشت به دانش‌آموزان: ماسک بزنید!
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی، حلقه اول مقاومت در برابر ابتلا به بیماری هایی نظیر آنفلوآنزا، کووید و سرماخوردگی است.

«صبح من» با مطالب بهداشتی: حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به مناسبت بازگشایی مدارس، درخصوص لزوم رعایت بهداشت و سلامت در مدارس، گفت: اول مهر، برای همه ما، یادآور خاطرات فراموش نشدنی دوران تحصیل است، دوران حرکت به سوی فرداهای روشن و آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، بنابراین وظیفه خود می دانیم که در این مسیر، فرزندان این مرز و بوم را همراهی کنیم.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در مدارس همواره از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت بوده است، افزود: در این راستا، وزارت بهداشت در هماهنگی با وزارت آموزش و پروش و با همراهی دانش آموزان، نقش خود را به عنوان متولی و حافظ سلامت جامعه در پیشبرد برنامه سلامت دانش آموزی، ایفا می کند.

فرشیدی بیان کرد: با ورود به فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، ممکن است با بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر مواجه شویم که برای پیشگیری از آنها مخصوصا در کودکان و دانش آموزان رعایت برخی نکات ضروریست.

کووید هنوز تمام نشده است

وی ادامه داد: ما به تازگی از یک دوره سخت به نام کووید عبور کرده ایم، گرچه با اطمینان باید بگوییم که بیماری کووید هنوز تمام نشده و آرامشی که اکنون در آن قرار داریم، حاصل تلاش شبانه روزی وزارت بهداشت و کادر بهداشت و درمان، مشارکت مردم و واکسیناسیون همگانی است و هرگونه غفلت و ساده‌انگاری و عدم رعایت برخی نکات ساده، نه تنها کووید را گسترش می‌دهد، بلکه منجر به شیوع سایر بیماری‌های واگیر و تنفسی در سطح جامعه خواهد شد.

علائم سرماخوردگی در دانش آموزان جدی گرفته شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: اولیای دانش آموزان و معلمین مدرسه باید توجه کنند که اگر دانش آموزی علائم سرماخوردگی دارد، باید از حضور در مدرسه و کلاس درس اجتناب کرده و حتما به پزشک مراجعه و یا در منزل استراحت کند.

استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده

وی، مصرف مایعات گرم و استراحت در منزل را در مواقع بروز علائم سرماخوردگی در روند بهبودی موثر دانست و گفت: استفاده از “ماسک” در اماکن و محیط های سرپوشیده ای که جمعیت زیادی حضور دارد، توصیه می شود.

وی گفت: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی، حلقه اول مقاومت در برابر ابتلا به بیماری هایی نظیر آنفلوآنزا، کووید و سرماخوردگی است.

اهمیت شست و شوی مرتب دستها در مدرسه

فرشیدی بر شست و شوی مرتب دستها در مدرسه تاکید کرد و افزود: توصیه می کنیم که دانش آموزان در ساعات تفریح قبل از مصرف غذا و تغذیه، حتما دستها را با آب و صابون یا مایع، شست و شو دهند. در این زمینه، مدارس هم باید امکانات لازم و بهداشتی برای نظافت دانش آموزان را مهیا کنند و آب سالم و صابون در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر انجام فعالیت‌های جسمانی و ورزش در مدارس تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت‌های جسمانی، نیازمند تغذیه مناسب است، بنابراین خانواده ها توجه کنند که فرزندانشان بدون صرف صبحانه کامل و مغذی منزل را ترک نکرده و تغذیه سالم به همراه داشته باشند. شیر، پنیر، گردو، تخم مرغ و نان سبوس دار از جمله موادغذایی سالم برای صرف صبحانه است. فعالیت های فیزیکی نیازمند انرژی زیادی است که این انرژی از طریق تغذیه سالم تامین می شود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=26870

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.