تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
3

نوشیدن یک فنجان قهوه با بدن شما چه می‌کند؟

  • کد خبر : 25509
  • 19 شهریور 1402 - 11:02
نوشیدن یک فنجان قهوه با بدن شما چه می‌کند؟
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید، شاید علاقمند باشید که بدانید، این عادت روزانه، با بدن شما چه می‌کند. در ادامه، به خواص نوشیدن قهوه در روز می‌پردازیم.

«صبح من» با تغذیه: برای بسیاری از مردم، نوشیدن یک فنجان قهوه، به عادتی روزانه تبدیل شده است و شاید حتی پیش از انجام هر کاری، به سراغ نوشیدن قهوه بروند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید، شاید علاقمند باشید که بدانید، این عادت روزانه، با بدن شما چه می‌کند. در ادامه، به خواص نوشیدن قهوه در روز می‌پردازیم.

دانه‌ی قهوه، حاوی کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که به شما کمک می‌کند انرژی بیشتری داشته باشید. این ماده باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شود و به شما احساس انرژی بیشتر می‌بخشد.

از سوی دیگر، بسیاری از دوستداران قهوه بر این باورند که نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی خوب، بلیت خوشبختی است! در سال ۲۰۱۹ مطالعه‌ای صورت گرفت که نشان داد بزرگسالان سالم ۳۰ دقیقه پس از مصرف کافئین، بهبود چشمگیری در خلق و خوی خود را تجربه کرده‌اند.

قهوه، همچنین دارای تعدادی پلی‌فنل‌های فعال زیستی است که از سلامت مغز شما حمایت می‌کند. تحقیقات منتشرشده در سال ۲۰۲۱ در مجله‌ی بین‌المللی علوم مولکولی نشان می‌دهد، قهوه ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و یا حتی زوال عقل شود.

بنا بر مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در یک مجله‌ی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شده است، مصرف روزانه‌ی قهوه، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

در سال ۲۰۲۳ مقاله‌ای در یک مجله‌ی تغذیه منتشر شده که از رابطه‌ی احتمالی بین مصرف متوسط کافئین و بهبود عملکرد تیروئید در افراد مبتلا به اختلالات متابولیک خبر می‌داد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=25509

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.