تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

بندرعباس؛ شهری با جاذبه های دیدنی

  • کد خبر : 17910
  • 24 خرداد 1402 - 14:43
بندرعباس؛ شهری با جاذبه های دیدنی
ما در این مقاله می‌خواهیم تا هرچه بیشتر شما را با پارک‌ های بندرعباس آشنا نماییم. بهترین فصل جهت سفر به بندر عباس و بازدید از این سواحل و پارک های بندرعباس دقیقا فصول پاییز و زمستان می‌باشد. در این زمان دمای هوا معتدل است. پس چنانچه شما نیز می‌خواهید به بندرعباس سفر کنید حتما از پارک های بندرعباس بازدید نمایید.

«صبح من» با گردشگری: سفر به بندرعباس و رزرو هتل های بندرعباس بدون شک دغدغه اولیه مسافران محسوب می‌شود. با این حال جاذبه‌های شهر مقصد از جمله دغدهای دیگری است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. بندرعباس را می‌توان از بزرگترین شهرهای بندری کشورمان معرفی کرد که پارک ها و سواحل آن دارای جذابیت خاصی برای گردشگران و مسافران می‌باشد.

 به گزارش صبح من، ما در این مقاله می‌خواهیم تا هرچه بیشتر شما را با پارک‌ های بندرعباس آشنا نماییم. تعداد این پارک‌ها کم نیست و قرار است با دفتر قطوری از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بندر عباس آشنا شویم. بهترین فصل جهت سفر به بندر عباس و بازدید از این سواحل و پارک های بندرعباس دقیقا فصول پاییز و زمستان می‌باشد. در این زمان دمای هوا معتدل است. پس چنانچه شما نیز می‌خواهید به بندرعباس سفر کنید حتما از پارک های بندرعباس بازدید نمایید.

پارک ساحلی دولت یا ساحل نخل ناخدا

پارک ساحلی دولت یا ساحل نخل خدا بندرعباس از جمله پارک های بندرعباس است که بسیار پرطرفدار می‌باشد. هر ساله تعداد بسیاری از اهالی بندرعباس و مسافران به این شهر، برای بازدید یا کمپ زدن به آن سر می‌زنند. نخل ناخدا یکی از محلات جنوبی شهر بندرعباس محسوب می‌شود. نام این ساحل نیز بطور قطع از همین محله برداشت شده است.

پارک ساحلی دولت بندرعباس می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم ‌کند. اگر در ساعات اولیه صبح به این پارک بیایید، یک آلاچیق آرام می‌توانید پیدا کنید. داخل آن نیز باید زیلو پهن کرده یا چادر بزنید. بچه‌ها در زمین بازی مخصوص به خودشان می‌توانند به بازی مشغول گردند. سپس پیشنهاد می‌کنیم اندکی در کنار ساحل و روی شن‌های داخل جنوب پیاده‌روی کنید. برای آن که حال و هوایتان عوض شود سری به ایستگاه کرایه دوچرخه بزنید. در آنجا می‌توانید یک دوچرخه ساحلی قدرتمند کرایه کرده و رکاب بزنید. بدون شک با برخورد باد ساحل به صورتتان و موهایتان لذتی دو چندان را تجربه خواهید کرد.

در کنار ساحل قدم زن تجربه لذت‌بخشی است. اما حواستان باشد هنگامیکه در ساحل قدم می‌زنید، پای شما را صدف‌های نوک تیز زخمی نکنند.

کافی شاپ‌ها و رستوران‌هایی نیز در امتداد ساحل نخل ناخدا، جهت خدمات‌رسانی وجود دارد. از خدمات رفاهی دیگر در نزدیکی پارک دولت باید به پیست اسکی، مجموعه کارتینگ، زمین بازی کودکان و زمین فوتبال ساحلی اشاره داشت.

پارک ساحلی غدیر

از پارک های بندرعباس می‌باشد. پارک ساحلی غدیر ساحلی نظیر ساحل جزیره هنگام را در خود جای داده است. ساحل پارک غدیر بسیار آرام بوده و باید آن را در دسته چشم‌نوازترین سواحل جنوب ایران گذاشت. فضای پارک کاملا خانوادگی می‌باشد و برای آن که به اندازه کافی از آن لذت ببرید باید ساعت‌ها در آن حضور داشته باشید.

این پارک در دسته پارک‌های ساحلی بندر عباس قرار دارد که دارای چشم انداز ساحلی منحصربه‌فرد و امکانات رفاهی متعددی شامل حمام، دستشویی، بوفه ، فروشگاه و … برخوردار می‌باشد. در قسمتی از این پارک پرچم بزرگی از ایران هم قرار دارد. این پرچم علاوه بر زیبایی که به این پارک ساحلی بخشیده، همچنین محل تجمع مردم بومی در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی گوناگون نیز است.

در این پارک ساحلی به روش‌های گوناگونی می‌توانید خودتان را سرگرم کنید. در وهله اول پیشنهاد می‌کنیم روی شن‌های ساحلی قدم بزنید و از زیبایی دریا بهره‌مند گردید. سپس نوبت به پیک‌نیک می‌رسد. گردشگران این امکان را دارند تا در آلاچیق‌های کوچک و بزرگ پارک زیلو انداخته و با صرف وعده غذایی خانوادگی، از آرامش دریا نهایت لذت را ببرند. در کنار تمامی این موارد، چند ایستگاه کرایه دوچرخه هم در این پارک قرار دارد که می‌توانید دوچه کرایه کرده و از دوچرخه ‌سواری در کنار ساحل بهره‌مند گردید. در نهایت شایان ذکر است که جشنواره مجسمه‌های شنی استان هرمزگان هم در همین ساحل برگزار می‌گردد. پیشنهاد ما به شما آن است که به ‌هیچ ‌وجه آن را از دست ندهید.

پارک ساحلی سورو

خودتان را برای رفتن به پارک ساحلی سورو بندرعباس که از زیباترین سواحل بندرعباس به حساب می‌آید آماده کنید. این ساحل آنچنان زیباست که از لحاظ زیبایی می‌توان آن را با سواحل جزیره کیش یا حتی سواحل جزیره قشم مقایسه نمود. اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید، به این پارک از پارک های بندرعباس سر بزنید. چرا که با  این پارک ساحلی یک تیر و چند نشان است. شما با رفتن به پارک ساحلی سورو هم‌زمان از زیبایی‌های ساحل لذت خواهید برد، هم می‌توانید از امکاناتی که پارک ساحلی دارد بهره‌‌مند گردید.

پارک ساحلی سورو از پارک های بندرعباس بوده که امکانات و خدماتی رفاهی کاملی دارد. اکثر مسافران برای کمپ به این پارک می‌آیند. آن‌ها در در آلاچیق‌های همین پارک چادر برپا می‌کنند. این موضوع یک کار بسیار رایج در ایام تعطیلات نوروز محسوب می‌شود. در فضایی که پارک دارد، سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، زمین بازی مخصوص کودکان، بوفه، آبخوری، نیمکت و آلاچیق به چشم می‌خورد؛ بنابراین حتی برای کمپ نوروزی هم این امکان را دارید تا به این پارک زیبا سر بزنید.

پارک ساحلی سورو از پارک های بندرعباس بوده که فضایی کاملا خانوادگی و گرم و صمیمی دارد. اکثر گردشگرانی که مسافر بندرعباس هستند، کنار بلوار این پارک چادر می‌زنند و از آرامش دریا بهره‌مند می‌گردند. ساحل پارک سورو در دسته زیباترین سواحل بندرعباس به شمار می‌آید که کاملا شنی می‌باشد. پس این امکان را دارید تا با پای برهنه روی شن‌های ساحلی قدم زده و از زیبایی‌های دریا لذت ببرید. همچنین در ایام نوروز نیز می‌توانید از حضور مردم محلی بهره ببرید. افراد بومی با قایق موتوری به کنار ساحل می‌آیند تا مردم را به دل دریا برده و آن‌ها را با قسمت‌های هیجان‌انگیز خلیج همیشه فارس آشنا نمایند.

پارک ساحلی ولایت

در بلوار صدف، پارک ساحلی ولایت از پارک های بندرعباس قرار دارد. همچنین این پارک کنار بهترین سواحل بندرعباس بنا شده است تا اینگونه مردم بتوانند به بهترین نحو از زیبایی دریا استفاده کنند.

در این پارک امکاناتی نظیر آلاچیق، قهوه ‌خانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، زمین بازی کودکان و سفره‌ خانه، رستوران، بوفه و البته ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

پارک ساحلی ولایت را می‌توان در زمره پارک‌های شلوغ و پرانرژی جای داد. پارکی که در آن جنب‌وجوش را در هر فصل ساحل خواهید دید و حتی در بین مردم محلی نیز بسیار شهرت دارد. چنانچه به تفریحاتی نظیر دوچرخه‌سواری و اسکیت علاقمند می‌باشید، باید بدانید که در پارک ولایت این امکان را دارید تا دوچرخه و کفش اسکیت کرایه کنید. البته همانطور که واضح است، روی شن امکان اسکیت وجود ندارد! به همین علت مسیر ویژه اسکیت‌ سواری نیز در این پارک تعبیه شده است. اجازه ورود به زمین اسکیت برای دوچرخه‌ سواران وجود ندارند، از همین رو قسمتی مخصوص آن‌ها نیز تعبیه گشته است. البته چنانچه دوچرخه‌های ساحلی با لاستیک‌های پهن را کرایه کرده باشید، این امکان را دارید تا به دل ساحل زده و حسابی لذت دوچرخه ‌سواری در حالی که نسیم ساحلی به صورتتان می‌وزد را تجربه کنید.

همچنین در ایام نوروز ان امکان را دارید تا از کنسرت‌های محلی یا برنامه‌های مهیج دیگر در این پارک بازدید نمایید. خوب است بدانید مردم محلی نیز ایام آخر هفته به این پارک سر می‌زنند. گردشگران داخل آلاچیق یا زیر سایه‌بان‌ها زیلو انداخته و از صرف یک وعده غذای ساده کنار سایرین نهایت لذت را می‌برند.

پارک آبی بندرعباس

پارک آبی را بدون شک باید در دسته مهیج‌ترین تفریحات آبی بندرعباس قرار داد. این پارک دارای مساحتی بیش از ۲۶ هزار متر مربع بوده و ظرفیت آن معادل سه هزار نفر در روز می‌باشد. این پارک آبی یک مجموعه تفریحی بزرگ به شمار می‌آید که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. رودخانه خروشان، رودخانه آرام، سرسره با ارتفاع بین ۱۴ تا ۲۱ متر، غار نمک، دریاچه مخصوص کودکان و … از جاذبه‌های تفریحی این پارک محسوب می‌شوند. علاوه ‌بر این موارد یک رستوران و کافی‌شاپ مسقف و یک کافی ‌شاپ روباز نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد. این موارد دارای کیفیت نسبتا خوبی نیز هستند. این مجموعه دارای یک پارکینگ بزرگ برای مراجعه کنندگان بوده که باعث راحتی آن‌ها می‌گردد.

پارک شهید دباغیان (پارک شهر بندرعباس)

در واقع پارک شهید دباغیان از جمله پارک های بندرعباس می‌باشد که بسیار بزرگ است. باتوجه به بزرگی و وسعت این پارک، از پارک شهید دباغیان به عنوان پارک شهر نیز یاد می شود. مساحت کلی که پارک دارد تقریبا ۱۱۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد و دارای امکانات مختلفی برای مسافران و گردشگران است. از جمله مهمترین امکانات تفریحی موجود در این پارک از پارک های بندرعباس می‌شود به فضای سبز، شهر بازی کودکان، باغ گل و سینمای پنج بعدی اشاره کرد.

پارک شهید دباغیان در بلوار امام خمینی واقع شده. این پارک به دلیل داشتن  همین امکانات خوب و همچنین طراحی فضای سبز جذاب دارای طرفداران بسیاری در بین شهروندان و گردشگران لست.

بندر شهید باهنر

در ادامه می‌خواهیم بندر شهید باهنر از سواحل بندرعباس را بررسی کنیم. بندر شهید باهنر از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان بوده که جزو بنادر فعال و قدیمی ایران نیز به شمار می‌آید و در شهر بندرعباس قرار دارد. این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود. بندر شهید باهنر در اموری نظیر حمل‌و‌نقل کالا، صادرات کالای غیرنفتی و حمل‌و‌نقل مسافری داخلی و بین‌المللی نقش دارد.

این بندر ۵۰ ساله متشکل از ۱۲ پست اسکله می‌باشد. بندر شهید باهنر  دارای موقعیت دسترسی مطلوب به آب‌های آزاد، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای، نزدیکی به کشورهای جنوب خلیج فارس مثل قطر و عمان و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناور است. این موارد از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

این بندر تا پیش از تاسیس مجتمع بندری شهید رجایی، تنها بندر اصلی بندرعباس محسوب می‌شد و از نظر این که در محدوده این شهر واقع شده، همه‌روزه از تعداد زیادی گردشگر و مسافر پذیرایی می‌کند. حجم بسیار بالایی از تجارت بندرعباس وابسته به فعالیت این بندر می‌باشد.

در زمان بررسی محل مناسب برای ایجاد اسکله جدید بندرعباس، در سال ۱۳۳۴ کارشناسان خورچلو در منطقه سورو (غرب شهر بندرعباس) را به خاطر عوامل طبیعی و تاریخی به‌عنوان موقعیت مناسب جهت احداث اولین اسکله مدرن بندرعباس در نظر گرفتند.

آغاز به ساخت این اسکله ۱۲سال بعد در آبان سال ۱۳۴۶ شروع شد. این اسکله در ابتدا و در طی چندین سال به‌نام «اسکله سورو» یا «اسکله جدید» شناخته می‌شد. ‌پس از انقلاب با تصویب هیات وزیران در جلسه سال ۱۳۶۳ و با پیشنهاد وزارت راه و ترابری نام اسکله قدیمی بندرعباس به «بندر شهیدباهنر» تغییر پیدا کرد.

در دهه ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ خورشیدی، پس از بندر خرمشهر ، بندر شهید باهنر از فعال‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر تجاری کشور محسوب می‌شد. فعالیت سالانه‌ای که این بندر داشت به ۸میلیون تن می‌رسید.

بندر شهید باهنر در حال حاضر هر ساله ظرفیت ۲/۵میلیون تن کالا را داراست و از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با گنجایش ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱/۵متر برخوردار می‌باشد.

در سال ۱۳۹۹،بندر شهید باهنر با تناژ ۷۴۵ هزار و ۸۴۱ تن در صادرات محصولات کشاورزی رتبه اول را به ثبت رسانده است. صادرات کالاهای نفتی نیز ۲۱درصد و صادرات کالاهای غیرنفتی نیز ۱۸ درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نشان داده‌اند.

در مهرماه سال ۱۳۹۵ بود که خط مسافری بندر عباس به بندر خصب و همینطور خط تجاری بندر شهید باهنر به بندر شناص عمان با حضور جمعی از مقامات دو کشور راه‌اندازی گشت.

بازار ماهی‌فروشان بندرعباس

شهر بندرعباس در جنوب کشور عزیزمان ایران قرار دارد. باتوجه به جاذبه‌های بسیاری که این شهر برخوردار است،  هرساله گردشگران زیادی در قالب تور ایران‌گردی و تور بندرعباس به‌ویژه در نیمه دوم سال به این خطه پهناور ایران عزیزمان سفر می‌کنند. در کنار ساحل‌های زیبای بندرعباس شما این امکان را دارید تا از دیدنی‌های دیگر بندرعباس نظیر بازار ماهی‌فروشان بازدید نمایید.

ویژگی بازار ماهی‌فروشان بندرعباس

 این بازار در بلواری قرار دارد که اسکله را به شهر وصل می‌کند. این بلوار در بین بومیان این شهر به بلوار صیادان معروف است. بازار ماهی‌فروشان و پارکینگ دوطبقه آن دارای مساحت یازده هزار مترمربع هستند و تقریبا ده سال پیش‌ بنا گشته است. از زمان افتتاح آن تا به الان محل دادوستد بسیاری از کسب‌وکارهای صیادی بوده است.

راهنمای بازدید از بازار ماهی‌فروشان

توریست‌های شهر در ابتدای بازدید از این بازار این امکان را دارند تا راهی محدوده سرپوشیده شوند و ماهی‌فروشان را مشاهده کنند. ماهی‌فروشان در زیر کَپَرها (گونه‌ای اقامتگاه سایبانی در جنوب) به پاک نمودن و فروش ماهی می‌پردازند. در بازار ماهی‌فروشان به هر سمتی که راهی شوید انواع متنوع ماهی‌های خلیج‌فارس را در دست فروشندگان خواهید دید که تازگی و خوشمزه بودن آن‌ها، شما را به خرید بیشتر ماهی وسوسه می‌کند. متنوع بودن ماهی‌های خلیج‌فارس باعث گشته است که بازار ماهی‌فروشان بندرعباس نیز پر از ماهی‌های رنگارنگ گردد. ازجمله این ماهی‌های متنوع و مختلف باید به کفشک، سنگسر، کفال، شوریده و حلوا سفید اشاره داشت. البته حلوا سفید و شاه‌میگوها از جمله گران‌ترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌هایی محسوب می‌شوند که در این بازار به چشم می‌خورند. اگر بیشتر دقت کنید هشت‌پا، کوسه و خرچنگ هم می‌توانید در بازار ماهی‌فروشان بندرعباس پیدا کنید.

معماری بازار ماهی‌فروشان

بد نیست بدانید که دیواره‌های محدوده سرپوشیده این بازار شبکه‌ای بوده و هوا در آن جریان پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید بوی ماهی و میگویی که در بازار می‌پیچد، بسیار تند است. برای از بین بردن این بویِ ماهی‌ها لازم است بوی رطب، سیر و تمر اضافه نمود تا بتوانید حال و هوای بازار را به‌خوبی وصف کنید. البته شایان ذکر است که شهرداری این منطقه قرار بود ساختمانی را برای ماهی‌فروشان بسازد تا فروشندگان ماهی سامانی پیدا کنند. مسافرانی که میهمان شهر بندرعباس می‌شوند، جهت بازدید از بازار ماهی‌فروشان باید از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به خرید کردن در آن بپردازند.

چه تفریحاتی را در پارک‌های ساحلی می‌توانید داشته باشید؟

قایق سواری

اگر اهل شنا در آب‌های گرم هستید، پس به ساحل بندرعباس در فصل‌های بهار و تابستان مراجعه نمایید. ساحل بندرعباس بسیار تمیز و پاکیزه بوده و تماشای شن‌ها ساحل و قدم زدن روی آن‌ها بسیار لذت بخش است. آفتاب در قسمت‌های جنوبی کشور نظیر بندرعباس شدیدتر است. چنانچه می‌خواهید لذت بیشتری در سفر را تجربه کنید، می‌توانید با آفتاب گرفتن یک روز بسیار آرام را پشت سر بگذارید. بندرعباس دارای یک پلاژ مخصوص برای بانوان می‌باشد که در نزدیکی ساحل سورو واقع شده است.

 آب تنی در ساحل

اگر اهل تفریحات آبی و هیجانی هستید، پس حتما به ساحل بندرعباس مراجعه نمایید و از تفریحات آبی نظیر قایق سواری لذت ببرید. قایق‌های متعدد و زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها موتوری می‌باشند. این قایق‌ها دارای سرعت بسیار بالایی هستند. قایق‌های موتوری روی سطح دریا و در نزدیکی ساحل شناور می‌باشند. آنچه این قایق‌ها را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند، بالا و پایین رفتن آن‌ها روی موج‌های خروشان دریا است. این امکان را دارید تا در اغلب قسمت‌‌های ساحلی بندرعباس قایق کرایه نمایید. چنانچه با نحوه استفاده از قایق آشنایی آنچنانی ندارید و یا آنکه به نقشه منطقه آگاه نیستید، اصلا نگران نباشید.  می‌توانید از راهنماهای مخصوصی که در اسکله جضور دارند، کمک بگیرید.

ماهیگیری

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات مناطق ساحلی ماهیگیری می‌باشد. اگر به این تفریح علاقمندید، می‌توانید به قسمت‌های ویژه‌ای که در ساحل و کنار اسکله تعبیه شده است، مراجعه نمایید. در این مکان‎‌ها این امکان را دارید تا بطور آزادانه به ماهیگیری بپردازید. دقت داشته باشید تا در فصل‌های مجاز و در مکان‌های مخصوص این کار، به ماهیگیری مشغول شوید.

غواصی

کلوپ‌های بسیاری را در سواحل بندرعباس پیدا خواهید کرد که به آموزش غواصی می‌پردازند. تعدادی از این مجموعه‌ها برای گردشگران امکاناتی را فراهم می‌کنند که با استفاده از آن می‌توان دقایقی را در اعماق دریا سپری نمود و غواصی کرد. غواصی از جمله تفریحات آبی هیجان ‌انگیز در بندرعباس به شمار می‌آید که محبوبیت بالایی نیز دارد.

سفر به جزایر اطراف با کشتی

چنانچه به ماجراجویی علاقمندید، به کمک کشتی از بندرعباس به جزایر قشم و کیش می‌توانید سفر کنید. برای این کار بهتر است به اسکله‌هایی مراجعه نمایید که با فروش بلیط، مسافران زیادی را به این جزیره‌ها انتقال می‌دهند. قطعا سفر به جزیره‌های اطراف بندرعباس با کشتی تجربه‌ای بی‌نهایت لذتبخش است.

چرا باید به بندرعباس سفر کرد؟

بندرعباس دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری است که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. این شهر دارای سواحل زیبا، جزایر طبیعی، بنادر آزاد، بازارهای محلی، مساجد و کلیساهای قدیمی و همچنین قلعه‌ها و بناهای تاریخی مانند قلعه حجی و بازار قدیم بندرعباس است. همچنین بندرعباس به عنوان پایگاه اصلی برای بازدید از جزیره قشم و جزیره هنگام به سفرکنندگان علاقه‌مند پیشنهاد می‌شود. با این حال، بندرعباس به دلیل داشتن بنادر آزاد و فرودگاه، از لحاظ اقتصادی و تجاری نیز بسیار مهم است. به همین دلیل سفر به بندرعباس به عنوان یکی از شهرهای جذاب جنوب ایران می‌تواند برای گردشگران و تجار جذاب باشد.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و تجاری، بندرعباس دارای آب و هوای گرم و خشکی است که در فصل بعد از بهار، مسافرت در این شهر را به صورت مناسب‌ می‌کند. همچنین مردم بندرعباس با زبان و فرهنگ خاص خودشان، می‌توانند به سفر گردشگران نور و شور اضافه کنند. به طور کلی، سفر به بندرعباس را می‌توان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، پایگاه تجاری مهمی در جنوب ایران و همچنین فرهنگ خاص و دوستانه‌ی اهالی‌اش به عنوان یک سفر جذاب و متنوع برای علاقه‌مندان پیشنهاد کرد.

جمع‌بندی

بندرعباس یکی از شهرهای ساحلی جنوبی ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. این شهر دارای مرزهای زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعددی است که هر ساله جذابیت بیشتری برای گردشگران داخلی و خارجی به خود اختصاص می‌دهد. اگر شما به دنبال تجربه یک شهر ساحلی با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی غنی هستید، بندرعباس یکی از انتخاب‌های مناسب می‌تواند باشد. اما اگر مسافرت شما برای امور کاری باشد، بندرعباس با داشتن بنادر آزاد و فرودگاه، به عنوان یکی از شهرهای تجاری و اقتصادی مهم در جنوب ایران شناخته شده است. بنابراین، سفر به بندرعباس بستگی به هدف و تمایل شما دارد. در هر صورت برای داشتن اوقاتی خوش و سپری کردن لحظات ناب در کنار همراهانتان سفر به این شهر را در برنامه‌تان قرار دهید و حتما در این سفر به پارک های بندرعباس سر بزنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=17910

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.