تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
2

ماجرای فارغ‌التحصیلی کندترین دانشجوی جهان!

  • کد خبر : 16032
  • 06 خرداد 1402 - 10:20
ماجرای فارغ‌التحصیلی کندترین دانشجوی جهان!
«کندترین دانشجوی جهان»، ۵۴ سال پس از ثبت نام در دانشگاه بریتیش کلمبیا، فارغ التحصیل شد! وی به دلیل این روند کند، لقب «کندترین دانشجوی جهان» را از آن خود خواهد کرد!

«صبح من» با آموزش: «کندترین دانشجوی جهان»، ۵۴ سال پس از ثبت نام در دانشگاه بریتیش کلمبیا، فارغ التحصیل شد!

به گزارش «صبح من»؛ «آرتور راس» ۷۱ ساله، پنجاه و چهار سال پس از ثبت نام در یک رشته هنری در دانشگاه بریتیش کلمبیا، قرار است این هفته فارغ التحصیل شود و به خاطر این روند کند، لقب «کندترین دانشجوی جهان» را از آن خود خواهد کرد!

«راس» در سال ۱۹۶۹، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان شاهزاده ولز در ونکوور، در UBC ثبت نام کرد.

وی با وجود اینکه به جریان فرهنگی خاص دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ علاقه نشان داده بود، تصمیم گرفت به کالج ادامه دهد تا راه سایر اعضای خانواده را که فارغ التحصیل شده و در UBC کار کرده بودند، دنبال کند.

«راس» در دوران تحصیل در دانشگاه، ابتدا فکر می‌کرد که می‌خواهد مدرک زبان انگلیسی بگیرد، اما به سرعت شیفته تئاتر شد.

وی می‌گوید: من در آن زمان غرق در تئاتر بودم. با تئاتر حس سرزندگی و تازگی می‌کردم. اما برنامه درسی روتین برایم الکتریکی به نظر می‌رسید.

«راس» تنها دو سال پس از ثبت نام در UBC، آنجا را ترک کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند اما در نهایت به این نتیجه رسید که زندگی بازیگری با او سازگار نیست.

«راس» در این باره می‌گوید: «من خیلی بازیگری را دوست داشتم. می‌دانستم بازیگر خوبی هستم، اما حس کمال‌گرایی داشتم. به همین خاطر با خودم فکر کردم که نمی‌توانم این کار را انجام دهم و ضرر زیادی باید تحمل کنم.»

«راس» تصمیم می‌گیرد حرفه‌‌ی پایدارتر وکالت را دنبال کند. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق در تورنتو، ۳۵ سال به حرفه وکیل مشغول بود و در سال ۲۰۱۶ بازنشست شد.

در این مرحله از زندگی، او ازدواج کرده و صاحب فرزند شد و در وکالت هم موفق بود. اما حس می‌کرد هنوز چیزی در زندگی کم دارد.

راس هنگام حضور در یک برنامه اپرا در شیکاگو متوجه شد که میل شدیدی به مطالعه تاریخ دارد، به ویژه در زمینه شناخت ریشه‌های رخ دادن جنگ جهانی اول.

پس از آن بود که راس به مدرک لیسانس ناتمام خود اندیشید. این بار او ترجیح داد در تاریخ به تحصیل ادامه دهد.

«راس» ۶ سال به صورت پاره‌وقت تحصیل کرد و بیشتر اوقات، مسن‌ترین شاگرد کلاس بود. وی با تلاش‌هایش در ۲۵ می‌۲۰۲۳ فارغ‌التحصیل شد و به صورت رسمی، طولانی‌ترین زمان بین ثبت‌نام اولیه و فارغ التحصیلی را دارد.

«راس» تصور می کند که باید به این دانش‌آموزی در سالمندی افتحار کند، به ویژه با توجه به اینکه او فرصت همکاری با دانشجویان و اساتیدی داشت که چشمان او را به روی‌ ایده‌های جدید، باز کردند، حتی در دوران سخت همه‌گیری کرونا.

«راس» به کسانی که شرایط یکسانی با وی دارند، توصیه می‌کند که در صورتی که از شوق خود برای ادامه تحصیل مطمئن هستند، تصور نکنند که دیر شده است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=16032

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.