تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

پاکسازی پوست‌های چرب با بخور در خانه در چند گام

  • کد خبر : 15970
  • 04 خرداد 1402 - 12:02
پاکسازی پوست‌های چرب با بخور در خانه در چند گام
پاکسازی پوست‌های چرب با کمک بخور داغ، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای درمان منافذ باز پوست و کاهش چربی آن است. بخار آب گرم به از بین بردن تمام رسوبات مسدودکننده‌ی منافذ کمک می‌کند. اما راه استفاده صحیح از بخور در خانه چیست؟

«صبح من» با زیبایی: پاکسازی پوست‌های چرب با کمک بخور داغ، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای درمان منافذ باز پوست و کاهش چربی آن است. بخار آب گرم به از بین بردن تمام رسوبات مسدودکننده‌ی منافذ کمک می‌کند. اما راه استفاده صحیح از بخور در خانه چیست؟

به گزارش «صبح من»؛ پوست‌های چرب بیشتر در معرض آکنه و جوش‌های ناشی از چربی بیش از حد پوست قرار می‌گیرند به همین دلیل، به مراقبت بیشتر نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین راه‌های تمیز کردن پوست‌های چرب، استفاده از بخور است. با این کار، علاوه بر پاکسازی پوست، جوش‌های سرسیاه که بیشتر در پوست‌های چرب دیده می‌شوند از بین می‌روند. استفاده از بخور همچنین به تولید کلاژن کمک کرده و جریان اکسیژن‌رسانی را تسریع می‌بخشد.

در ادامه، به مراحل استفاده از بخور برای پوست‌های چرب می‌پردازیم.

ابتدا پوست را با یک شوینده‌ی مناسب تمیز کرده و با یک حوله‌ی نخی، خشک کنید.

در مرحله‌ی بعد، بهتر است پوست خود را با یک اسکراب ملایم، لایه‌برداری کنید تا منافذ عمیق پوست، پاک شوند. برای این کار، از لایه‌بردارهای طبیعی نیز می‌توانید استفاده کنید. دو قاشق جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و آن را به صورت دایره‌ای روی پوست صورت بمالید. پس از دو دقیقه، صورت خود را بشویید.

در مرحله‌ی سوم، در ظرفی بزرگ، یک لیتر آب جوش بریزید. برخی توصیه می‌کنند، مقداری جعفری خرد شده در آب بریزید تا اثر بخار، افزایش پیدا کند.

یک حوله روی سر خود قرار دهید و سر خود را به سمت قابلمه آب جوش بگیرید. مراقب باشید صورت شما فاصله مناسب را با بخار آب داشته باشد. سر خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در این حالت نگه داشته سپس با یک حوله، پوست خود را تمیز و خشک کنید.

اکنون نوبت استفاده از یک «تونر» مناسب است. تونرها شوینده‌هایی هستند که میزان اسیدیته پوست را متعادل می‌کنند. اگر تونر در اختیار ندارید، از سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب، یک ضدعفونی کننده است که PH پوست را متعادل کرده و به آرامی، لایه برداری می‌کند. کافی است مقدار مساوی سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کرده و با پنبه، روی پوست بمالید.

پس از اتمام این کار، پوست را با کمک روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، مرطوب کنید.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=15970

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.