تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

(تصاویر) آموزش چیدمان اصولی میز ناهارخوری

  • کد خبر : 61375
  • 28 شهریور 1403 - 11:00
(تصاویر) آموزش چیدمان اصولی میز ناهارخوری
چه میزبان یک مهمانی غیررسمی و ساده باشید و چه میزبان یک مهمانی رسمی، چیدمان میز ناهارخوری و پذیرایی از مهمان‌ها، دغدغه‌ی شما خواهد بود. برای دانستن چگونگی چیدمان میز و نحوه‌ی چیدن ظروف روی آن، خواندن مطلب امروز ما را از دست ندهید.

«صبح من» با چیدمان: چه میزبان یک مهمانی غیررسمی و ساده باشید و چه میزبان یک مهمانی رسمی، چیدمان میز ناهارخوری و پذیرایی از مهمان‌ها، دغدغه‌ی شما خواهد بود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، برای دانستن چگونگی چیدمان میز و نحوه‌ی چیدن ظروف روی آن، خواندن مطلب امروز ما را از دست ندهید.

چیدمان میز، لازم نیست مفصل باشد. در چیدمان ساده، یک بشقاب در جلوی هر صندلی قرار دهید. سپس یک دستمال تا شده بردارید و در سمت چپ بشقاب قرار دهید. بعد، یک چنگال شام را روی دستمال بگذارید. در سمت راست بشقاب، یک چاقو (تیغه رو به بشقاب) و سپس یک قاشق قرار دهید. درست به سمت نوک چاقو، لیوان آب را قرار دهید.

این میز، چیدمان معمولی به شما نشان می‌دهد. با یک بشقاب شام شروع کنید، سپس یک بشقاب سالاد یا کاسه سوپ (یا هر دو) را روی آن قرار دهید. در سمت چپ بشقاب، دستمال تا شده را پایین قرار دهید و چنگال را روی آن قرار دهید. در سمت راست بشقاب، چاقوی شام را (با تیغه رو به بشقاب) پایین و سپس یک قاشق غذاخوری را در سمت راست قرار دهید. بالای چاقو، لیوان آب را قرار دهید.

اگر ترجیح می‌دهید میز شام‌ بسیار شیکی داشته باشید، بشقاب را درست جلوی صندلی قرار دهید. دستمال به بالای بشقاب یا سمت چپ چنگال‌ها می‌رود. اگر فضا کم است، می‌توان چنگال‎ها را روی دستمال قرار داد. در سمت چپ بشقاب، یک چنگال سالاد را به عنوان بیرونی‌ترین چنگال و سپس یک چنگال شام قرار دهید. اما اگر سالاد شما بعداً سرو می‌شود، چنگال سالاد به سمت راست چنگال شام می‌رود.

در بالای چنگال‌ها، یک بشقاب نان و کره را با یک چاقوی کره‌ای که روی آن گذاشته‎اید، قرار دهید. در مورد بشقاب‌ها، معمولاً یک بشقاب «شارژر» وجود دارد که زیر بشقاب سالاد یا کاسه‌ی سوپ قرار می‌گیرد تا زمانی که بشقاب اصلی غذا سرو شود. معمولا پس از سرو غذا، این بشقاب برداشته می‌شود.

در سمت راست بشقاب، چاقوی شام را (با تیغه رو به بشقاب) نزدیک به بشقاب قرار دهید. سپس قاشق شام را در سمت راست آن قرار دهید و سپس یک چنگال غذای دریایی (اگر غذای دریایی سرو می‌شود) قرار دهید.

حدود یک اینچ از بالای چاقو، یک لیوان آب یا نوشیدنی قرار دهید. اول لیوان آب و بعد از آن لیوان نوشیدنی.

قاشق و چنگال دسر را به صورت افقی بالای بشقاب قرار دهید و دسته‌ی قاشق به سمت راست باشد. سپس چنگال دسر را در زیر آن قرار می‌دهیم که دسته آن به سمت مخالف باشد.

  • هنگام قرار دادن ظروف، آنها را با لبه‎ی بشقاب هماهنگ کنید به طوری که معمولاً یک اینچ از لبه‌ی میز فاصله داشته باشد.
  • برای همه‌ی تنظیمات میز، دست کم ۱۵ اینچ فاصله توصیه می‌شود.
  • قبل از سرو دسر، همه‌ی ظروف را از روی میز جمع کنید.
  • هنگام استراحت از غذا خوردن، ظروف خود را به صورت مورب روی هم در وسط بشقاب قرار دهید. اگر غذا را تمام کردید، آنها را به موازات یکدیگر قرار دهید و روی لبه‌ی بشقاب قرار دهید. به این ترتیب، سرورها می‌دانند که آیا هنوز در حال غذا خوردن هستید یا بشقاب شما باید پاک شود.
ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61375

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.