تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

عادت اشتباه چک کردن گوشی همسر

  • کد خبر : 61276
  • 26 شهریور 1403 - 11:40
عادت اشتباه چک کردن گوشی همسر
بسیاری از افراد پس از ازدواج به حریم خصوصی هم احترام نمی گذارند و دائما گوشی همسرشان را چک می کنند . چک کردن گوشی همسر می تواند علت های مختلفی داشته باشد اما این کار نتیجه ای جز تشدید بی اعتمادی و دور شدن آنها از یکدیگر به همراه نخواهد داشت. با ما همراه شوید تا مشکلاتی که این عمل برای زوجین پدید می‌آورد را بدانید. همچنین حکم مراجع نسبت به این عمل را هم جویا شوید.

«صبح من» با همسرداری: بسیاری از افراد پس از ازدواج به حریم خصوصی هم احترام نمی گذارند و دائما گوشی همسرشان را چک می کنند. چک کردن گوشی همسر می تواند علت های مختلفی داشته باشد اما این کار نتیجه ای جز تشدید بی اعتمادی و دور شدن آنها از یکدیگر را به همراه نخواهد داشت.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، بهتر است که به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید و اگر به رفتارهای او در فضای مجازی مشکوک هستید، راه های بهتری به جز چک کردن گوشی همسرتان را به کار ببرید، راه‌های که در این بخش از روابط عاطفی و همسرداری گفته شده است.

چرا برخی گوشی همسرشان را چک می کنند؟

یکی از دلایلی که افراد گوشی همسر خود را چک می کنند این است که به او بی اعتماد هستند . عدم اعتماد به همسر ممکن است به علت دیدن رفتارهایی باشد که او انجام می دهد مثلا زیاد با گوشی صحبت می کند و یا در شبکه های اجتماعی در حال چت کردن است .

برخی مواقع نیز بی اعتمادی به علت برخی اقدامات نادرست مثل بی توجهی همسر می باشد که حس کنجکاوی همسرش را تحریک کرده و چاره ای جز انجام این کار برایش باقی نگذاشته است.

بله درست است یکی از عواملی که سبب چک‌کردن پنهانی گوشی همسر میشود این است که زن و مرد به اندازه کافی و به خوبی به یکدیگر ابراز محبت و علاقه نمیکنند چرا که وقتی زن و مرد از عشق و علاقه همسرشان به خود مطمئن باشند هرگز به سراغ چک‌کردن تلفن همراه همسرشان نمی‌روند و دچار نگرانی های بی مورد نمی شوند.

اما اگر در رابطه عاطفی بین زن و مرد هیچ کدام به خوبی در طول روز به یکدیگر عشق نورزند و عشق و علاقه خود را ابراز نکنند به مرور زن و مرد تصور میکنند که به اندازه روز اول یکدیگر را دوس ندارند و از همدیگر دور شدند و این نیز سبب می‌شود که کنجکاو باشند که پشت تلفن همراه ایشان چه می گذرد.

چرا برخی گوشی همسرشان را چک می کنند؟

هیچ وقت نکته ٔ مبهمی در رفتارش وجودش نداشته، اما شما همیشه در حال بررسی گوشی موبایلش هستید باید بگوییم که شما آدم شکاکی هستید و نیاز به درمان دارید. اگر مدام دچار شک و ترس هستید، ریشه های آن را در خودتان کشف کنید و حتما به یک مشاور مراجعه کنید.

یکی از عوامل بروز شک در زوجین استفاده بیش از حد از تلفن همراه میباشد زمانی که زن و مرد به صورت مکرر و بدون برنامه ریزی خاصی از تلفن همراهشان استفاده کنند.

فرضا تماس های بیش از حد و مشکوکانه داشته باشند ساعات طولانی در حال پیام دادن به شخصی باشند و … سبب میگردد که زن و مرد تشویق شوند و کنجکاو شوند که به چک‌کردن گوشی همسرشان بپردازند چرا که دوست دارند بدانند همسرشان پشت تلفن همراه چیکار میکند و چگونه سرش را گرم میکند.

برخی از افراد به این علت گوشی همسرشان را چک می کنند که می ترسند او را از دست بدهند. آنها برای اینکه بدانند فقط خودشان در دل همسرشان جا دارند و اینکه هیچ فرد دیگری در زندگی همسرشان نیست ، موبایل همسرشان را چک می کنند . ریشه این رفتار ممکن است در گذشته شما باشد ، شاید شما در گذشته کسی را از دست داده اید و این خاطره بد، ترس را در دلتان کاشته باشد و شما مدام در گیر ترس از دست دادن باشید.

چرا برخی گوشی همسرشان را چک می کنند؟

برخی از همسران بدین علت گوشی همسر خود را چک می کنند که اگر همسرشان احیانا در معرض خیانت قرار گرفت آنها در جریان باشند و با یک اقدام فوری از خیانت همسر جلوگیری کنند.

اگر همسر شما خطایی مرتکب نشده و رفتاری از خود بروز نداده که شک شما را برانگیزد و شما تنها به علت اینکه عادت به کنترل همسرتان دارید این کار را انجام می دهید ، مواظب باشید زیرا دیر یا زود همسرتان متوجه این رفتارشما می شود و از دستتان دلگیر خواهد شد پس همانطور که خودتان یک حریم شخصی وخصوصی دارید و دوست ندارید که کسی وارد این حریم شود پس خواهشا گوشی همسرتان را چک نکنید.

برخی از همسران آنقدر به همسر خود احساس نزدیکی می کنند که حریم خصوصی برای او قائل نیستند و تنها صرف زن و شوهر بودن خود را محق دانستن تمام مسائل کوچک و بزرگ همسرشان می دانند به همین دلیل گوشی همسرشان را دائما چک می کنند.

زمانی که زن و مرد در اوقاتی که در کنار یکدیگر هستند پس از برگشتن به خانه از سرکار و … نیاز دارند که به عواطف و احساسات یکدیگر توجه کنند. ولی وقتی این نیاز و توجه را از سوی همسرشان ندارند و نمیتوانند به خوبی در کنار یکدیگر تفریح کنند و به فعالیت های مورد علاقه شان بپردازند گرفتار تلفن همراه می‌شوند و زمانی که استفاده از تلفن همراه بین هریک از زوجین شدید میگردد طرف مقابل حساس میشود و دوست دارد که تلفن همراه همسرش را چک کند تا بداند چرا همسرش تا این حد از تلفن همراه استفاده می کند.

چرا برخی گوشی همسرشان را چک می کنند؟

چک کردن پنهانی گوشی همسر چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

این به صورت مداوم گوشی همسرتا را چک کنید به این کار عادت کرده و به یک انسان شکاک تبدیل می شوید و به صورت مداوم همسرتان را چک می کنید. در واقع شما دچار نوعی عدم امنیت در زندگی می شوید و اعتماد به نفستان را از دست می دهید و همیشه در زندگی احساس کمبود می کنید.

اگر در پی این کاوش های گوشی همسرتان متوجه شوید که او به شما خیانت نکرده است، دچار عذاب وجدان خواهید شد.

چک کردن پنهانی گوشی همسر چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

اگر در پی گشتن گوشی همسرتان متوجه شوید که او پنهانی رابطه ای را برقرار کرده و درگیر رابطه ای عاطفی شده مجبور می شوید سکوت کنید و یا با شخص سوم روبه رو شوید که این نیز عذاب آور است.

اگر همسر شما متوجه چک کردن پنهانی گوشیش توسط شما شود فکر می کند که به او شک دارید و یا از شما ناراحت و دلخور می شود و یا با شما لجبازی می کند و آنچه از آن وحشت داشتید به سرتان می آید.

زمانی که زوجین به یکدیگر اعتماد نداشته باشند و به صورت مداوم تلفن همراه یکدیگر را چک کنند از یکدیگر سردتر می شوند چرا که از یکدیگر احساس نارضایتی پیدا میکنند این امر باعث می‌شود که به مرور زوجین دچار طلاق عاطفی شوند یعنی در کنار یکدیگر زندگی میکنند ولی هیچ علاقه و اشتیاقی به یکدیگر ندارند و منتظرند که در انتهای شب یا آغاز روز تلفن یکدیگر را چک کنند تا از بروز خیانت و اتفاقات دیگر جلوگیری کنند..

چک کردن پنهانی گوشی همسر چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

در پاسخ به این سوال که چک‌کردن گوشی همسر چه حکمی دارد باید بگوییم زمانی که زن و مرد به صورت مستمر تلفن همراه یکدیگر را چک میکنند این امر به مرور به عادت تبدیل میشود و تمایل زوجین به چک‌کردن یکدیگر تشدید مییابد..

بنابراین روزها شب ها هرروز و هرساعت ممکن است گرفتار چک‌کردن تلفن همسرشان شود و این نیز میتواند سبب اختلافات مکرر بین ایشان شده و مشکلاتی را در زندگی زوجین تایید آورد.

به جای چک کردن گوشی همسرتان بهتر است که:

ابتدا با خود بیاندیشید که چرا و به چه دلیل گوشی همسرتان را چک می کنید ، به علت رفتار مشکوک همسرتان این کار را انجام می دهید یا تنها علت انجام این کار شما ارضای حس کنجکاویتان است . شاید هم این کار شما به علت عدم اعتمادتان و شکاک بودن و بدبینی شماست پس برای اینکه راهکاری برای مشکلتان بیاندیشید ابتدا باید علت آن را بیابید.

پیش از این هم در نمناک بارها و بارها گفتیم که بسیاری از افراد به دلیل تنهایی درونی به سمت فضای مجازی و ارتباطات متعدد با دیگران سوق می یابند . اگر همسر شما نیز دائما در شبکه های اجتماعی به سر می برد و در حال گذراندن وقت با دیگران است نگاهی به رابطه عاطفی چند ماه اخیر خود بیاندازید .

اگر همسران با یکدیگر روابط عاطفی خوبی برقرار نمایند و در یک فضای صمیمانه با یکدیگر گفت وگو کنند و رابطه مؤثر و سالمی با یکدیگر داشته باشند کمتر احساس تنهایی می کنند و به گشتن در شبکه های اجتماعی و روابط پنهانی روی می آورند پس اگر ارتباطی خوب میان شما و همسرتان وجود ندارد ، به یکدیگر نزدیک تر شوید و ارتباط موثری با هم برقرار نمایید.

ارتباط عاطفی خود را با همسر افزایش دهید

اگر متوجه شدید که همسرتان به شما خیانت می کند، با او در کمال آرامش صحبت کرده و موضوع را با او در میان بگذارید تا پاسخ او را بشنوید و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و یا اگر موضوعی شما را شکاک کرده به جای چک کردن گوشی همسرتان به طور مستقیم و با آرامش موضوع را بیان کنید.

اگر دوست ندارید همسرتان تلفن شما رو چک کند شما هم نباید این اجازه را به خود بدهید که تلفن همراه همسرتان را چک‌کنید رفتارهای مشکوکانه از خود نشان ندهید و سعی کنید که رابطه عاطفی خوبی را با همسرتان راسته باشید به دین شکل همسرتان بیشتر به رابطه تان توجه کرده و به احساسات و نیاز های شما اهمیت میدهد..

افراد در ازدواج موفق به سطحی از رشد و بلوغ اجتماعی می رسند و هیچ گاه به حریم شخصی دیگران تعرض نمی کنند . اگر فکر می کنید حالا که ازدواج کرده اید می توانید یکدیگر را کنترل کنید سخت در اشتباهید شما در ازدواج هم باید برای استقلال هم ارزش قائل شوید. این کار سبب افزایش اعتماد به نفس در هردو طرف و افزایش صمیمیت می شود.

اما اگر بخواهید رفتارهای سردی با یکدیگر داشته باشید و مدام یکدیگر را چک‌کنید احتمال بروز خیانت در بین شما افزایش می یابد.

برای حریم شخصی همسرتان احترام قائل شوید

اگر شما دچار بی اعتمادی نسبت به همسر و یا وسواس و شکاکی هستید و یا ترس از دست دادن همسرتان را دارید بهتر است به یک زوج درمانگرمراجعه نمایید زیرا این موارد در طولانی مدت سلامت روان شما تهدید خواهد کرد و احتمال ابتلا به انواع اختلالات روانی نظیر افسردگی و وسواس فکری افزایش می دهد.

درمانگر با بررسی سبک ارتباطی شما و همسرتان، می تواند اشتباهات رفتاری و شناختی رابطه تان را بیابد و شما را درمان نماید تا هیچ گاه برای داشتن یک زندگی رضایت بخش به کنترل همسرتان نیاز نداشته باشید.

از روی کنجکاوی به این امر دست نزنید چرا که وقتی از روی کنجکاوی و یا مشاهده رفتارهای مشکوکانه از همسرتان به چک‌کردن تلفن همراه وی می‌پردازید ممکن است هر روز و هر ساعت نگران این باشید که نکند همسرتان به شما خیانت کرده باشد و چک‌کردن تلفن همسرتان برایتان تبدیل به عادتی شود که نتوانید آن را از سرتان بیرون کنید.

به این فکر کنید که آیا رفتارهای همسرم باعث شده که من تلفن همراه وی را چک کنم یا مشکل از این است که خود من نسبت به دیگران به خصوص همسرم بی اعتماد هستم؟ اگر رفتار های همسرتان سبب این امر شده با وی صحبت کنید.

قبل از اینکه بخواهید به صورت پنهانی آن را چک کنید با همسرتان به گفت‌وگو بپردازید و علت رفتارهای شک‌ برانگیز او را جویا شوید؛ اگر مشکلی دارید با یکدیگر حل کنید و در صورت نیاز از روانشناس کمک بگیرید.

اما اگر خودتان بدون وجود رفتار های مشکوکانه از همسرتان نسبت به ایشان بی اعتماد هستید توصیه میکنیم حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره‌مند گردید.

چرا که ممکن است این بی اعتمادی ناشی از تجربیات ناگواری باشد که در دوران کودکی تجربه کردید.

به خوبی فکر کنید

وقتی زوجین زمانی که با یکدیگر به اختلاف میخورند به جای اینکه برای حل کردن مشکل به وجود آمده زمان بگذارند به سراغ گوشی هایشان میروند و چند ساعتی را در فضای مجازی طی میکنند در صورتی که اگر رابطه شان برایشان مهم باشد سعی میکنند با همسرشان وقت گذرانده و به حل کردن مشکل بپردازند..

زمانی که زوجین بلافاصله پس از اختلاف به سراغ تلفن همراهشان میروند این احساس در همسرشان ایجاد میگردد که نکند این اختلاف عمدی بوده تا همسرش از وی فرار کند و به سراغ تلفن همراهش برود این تصورات و این سوءتفاهم ها در خیلی از زوجین پیش می آید..

بنابراین توصیه میکنیم به جای اینکه برای فراموشی مشکل به وجود آمده به سراغ تلفن همراهتان بروید از ناراحتی تان کم کنید؛ با همسرتان صحبت کنید و مشکل را با گفتگو حل نمایید.

به طور کل معجزه حرف زدن با یکدیگر را دست کم نگیرید زمانی که رفتار های همسرتان باعث شد که احساس نگرانی کنید و فکر کنید که رفتار های همسرتان مشکوک است با ایشان صحبت کنید و احساساتتان را به وی بیان کنید.

زندگی مشترک را به مثابه یک بازی بچگانه مثل دزد و پلیس ندانید و به دنبال این نباشید که دست همسرتان را رو کنید این امر مهم است که بدانید چک‌ کردن تلفن همراه همسرتان نمیتواند سبب تحکیم رابطه تان شود و با چک‌کردن مداوم همسر خود آرامش خاطر و صمیمیت بین تان از هم رفته و رابطه تان از هم می پاشد.

در زندگی مشترک هم هریک از زوجین دارای حریم خصوصی برای خود هستند و نباید حریم خصوصی را نقص کرد بنابراین زمانی که زوجین به جای چک‌کردن تلفن همراه یکدیگر باهم حرف میزنند نشان دهنده این است که هنوز هم برای هم مهم هستند و و برایشان اولویت دارند..

چرا که زن و مرد نگران این هستند که نکند کوچکترین اتفاقی سبب اختلاف و از بین رفتن رابطه صمیمانه شان شود و زندگی مشترکشان مختل گردد..

بنابراین صحبت کردن با همسر میتواند آرامش بسیاری را در افراد برقرار سازد و روابطشان را محکم تر کند.

مشکلات را در کنار یکدیگر حل کنید

نظر پنج تن از علما درباره عمل چک کردن گوشی همسر

  • بدون رضایت جایز نیست.

بسیاری از مراجع چک کردن بدون اجازه گوشی همسر را نوعی تصرف به حساب می‌آورند. همین نکته باید این زنگ خطر را برای زوج‌ها به صدا دربیاورد، چرا که تصرف بدون رضایت در اسلام از گناهان آشکار است و باید در هر شکل از آن پرهیز کرد. آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این سوال فرموده‌اند: این موارد جزو تصرف است و بدون رضایت جایز نیست.

  • جایز نیست.

نظر آیت الله سیستانی در این باره قاطع و صریح است. ایشان درباره این استفتاء فرموده‌اند که این کار جایز نیست و زوج‌ها را دعوت به تقوا و همدلی با یکدیگر کرده‌اند.

  • تنها با دلیل محکم خوف از معصیت جایز است.
  • بدون اذن و رضایت ایشان جایز نیست.
  • تجسس در گوشی دیگران حرام است.

سخن پایانی

شما برای آنکه کنترل کامل همسرتان را در دست داشته باشید، بهتر است کنترل یک چیز او را به دست بگیرید و آن هم قلب شوهرتان است پس هیچ گاه مخفیانه گوشی همسرتان را چک نکنید و سعی کنید قلب او را به دست آورید، اینگونه او هیچ وقت از شما موضوعی را پنهان نخواهد کرد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61276
  • منبع : نمناک، روان آرام، همشهری آنلاین
  • 6 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.