تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
7

آموزش ۳ نوع ماسک بابونه برای سلامتی پوست صورت

  • کد خبر : 10970
  • 07 شهریور 1403 - 17:00
آموزش ۳ نوع ماسک بابونه برای سلامتی پوست صورت
از دیرباز بابونه چه در درمان‌های خانگی و چه تجاری، برای ترمیم پوست‌های خشک و حساس استفاده می‌شده است. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم برای شما روش تهیه‌ی سه نوع ماسک بابونه را قرار دهیم.

«صبح من» با زیبایی: ما برای زیبایی، صافی، سلامت و درخشندگی پوست شما، ماسک بابونه را توصیه می‌کنیم.

به گزارش «صبح من»؛ از دیرباز بابونه چه در درمان‌های خانگی و چه تجاری، برای ترمیم پوست‌های خشک و حساس استفاده می‌شده است. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم برای شما روش تهیه‌ی سه نوع ماسک بابونه را قرار دهیم. شما می‌توانید به سادگی این ماسک‌ها را در خانه تهیه کرده و از آن‌ها بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید.

ماسک بلغور جور دو سر و بابونه

این ماسک برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، عالی است. بابونه به از بین بردن خشکی پوست کمک می‌کند و بلغور جو دو سر، جوش‌های قرمز و تحریک‌پذیر را آرام می‌کند. در این ماسک، از عسل که یک ضدباکتری و آب‌رسان قوی است نیز استفاده شده است.

مواد لازم:

چای بابونه دم کرده: یک چهارم فنجان
جو دو سر آسیاب شده: نصف فنجان
عسل: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. اگر خمیر شما خیلی غلیظ بود، مقدار چای بابونه را بیشتر کنید. ماسک تهیه شده را روی پوست مرطوب خود قرار داده و به آرامی پوست را با ماسک ماساژ دهید. بگذارید ماسک حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست شما باشد سپس آن را با آب ولرم شسته و خشک کنید. برای کسب نتیجه‌ی بهتر، این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک روغن بادام و بابونه

این ماسک یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده است و به دلیل وجود روغن بادام برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، یک انتخاب مناسب است.

مواد لازم:

چای کیسه‌ای بابونه
عسل: ۲ قاشق غذاخوری
جو دو سر پودر شده: یک قاشق غذاخوری
روغن بادام: ۲ تا ۳ قطره

طرز تهیه:

محتویات یک عدد چای کیسه‌ای بابونه را در ظرفی خالی کرده و عسل، پودر جو دو سر و روغن بادام را به آن اضافه و مخلوط کنید. اگر خمیر به دست آمده، غلیظ بود، چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت و گردن بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بماند. سپس با آب ولرم شسته و خشک کنید. برای کسب نتیجه‌ی بهتر، این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک بابونه و روغن زیتون

این ماسک، یک لایه‌بردار مناسب است و دلیل وجود شکر سفید، سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد. این ماسک به جوانسازی سلول‌های پوست کمک کرده و پوستی زیبا و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم:

چای کیسه‌ای بابونه
شکر سفید: نصف پیمانه
روغن زیتون: یک چهارم پیمانه

طرز تهیه:

در یک ظرف مناسب، محتوای یک عدد چای کیسه‌ای بابونه را خالی کرده و با شکر و روغن زیتون، مخلوط کنید. مقدار کمی از ماسک آماده شده را روی صورت و گردن خود مالیده و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند و با ماساژ آهسته‌ی دایره‌ای، ماسک را به تمام قسمت‌های پوست خود برسانید. پس از گذشت زمان مورد نظر، ماسک را شسته و خشک کنید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، این کار را یک بار در هفته تکرار کنید. بقیه‌ی ماسک را در ظرفی تمیز و بدون هوا نگه دارید.

ترجمه و تنظیم: صبح من
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=10970

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.