تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
2

با فواید دمنوش برگ بو آشنا شوید

  • کد خبر : 56434
  • 02 مرداد 1403 - 11:00
با فواید دمنوش برگ بو آشنا شوید
درباره‌ی دمنوش بابونه برای رفع استرس، دمنوش بادرنجبویه برای درمان مشکلات گوارشی و چای سبز و خواص آن بسیار شنیده‌اید اما آیا در مورد فواید دمنوش برگ بو نیز چیزی می‌دانید؟ در ادامه، به برخی از خواص دمنوش برگ بو، اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

«صبح من» با تعذیه: برگ بو علاوه بر اینکه برای افزودن طعم و عطر به غذاها استفاده می‌شود، می‌تواند دمنوشی مفید برای سلامتی باشد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، درباره‌ی دمنوش بابونه برای رفع استرس، دمنوش بادرنجبویه برای درمان مشکلات گوارشی و چای سبز و خواص آن بسیار شنیده‌اید اما آیا در مورد فواید دمنوش برگ بو نیز چیزی می‌دانید؟ در ادامه، به برخی از خواص دمنوش برگ بو، اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دمنوش برگ بو

برگ بو حاوی سینئول و پلی فنول است که فعالیت آنتی اکسیدانی داشته و به کنترل سطح کلسترول خون، کمک می‌کند. این مواد باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید شده و سطح کلسترول خوب را در خون افزایش می‌دهد.

دمنوش برگ بو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد اسپاسم، می‌تواند به درمان اختلالات گوارشی مانند زخم معده و قولنج کمک کند. علاوه بر این، ترکیبات فعال موجود در این دمنوش نیز به بهبود هضم کمک می‌کند.

دمنوش برگ بو

روغن‌های غلیظ موجود در برگ بو دارای اثر ضد میکروبی هستند که به مبارزه با برخی از باکتری‌های مسئول عفونت‌های پوست، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کمک می‌کنند.

سینئول و لینالول اسانس‌هایی آزاد می‌کنند که باعث آرامش سیستم عصبی مرکزی، کاهش استرس و اضطراب می‌شوند.

خواص آنتی اکسیدانی برگ بو می‌تواند برای مغز مفید باشد. دمنوش برگ بو می‌تواند مشکلات شناختی را که با افزایش سن ظاهر می‌شوند، مانند پارکینسون را کاهش داده و حافظه را نیز بهبود ببخشد.

دمنوش برگ بو

پاسخ این سوال، مثبت است. شما می‌توانید در روز ۳ تا ۴ بار دمنوش برگ بو بنوشید اما اگر این مقدار از دوز توصیه شده تجاوز کند، ممکن است دچار حالت تهوع، اسهال، گرفتگی عضلات، درد شکم یا خواب‌آلودگی بیش از حد شوید. همچنین اگر برای بیش از ۴ هفته متوالی از این دمنوش استفاده کنید، ممکن است دچار افت قند خون یا هیپوگلیسمی شوید.

برای تهیه‌ی دمنوش برگ بو، کافی است مقدار مناسبی آب را بجوشانید. پس از جوشیدن آب، یک عدد برگ بو را داخل قوری بیندازید و اجازه دهید تا مواد موثر آن، در آب جوش آزاد شوند. درب ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا کاملا دم بکشد سپس دمنوش را در فنجان ریخته و سرو کنید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=56434

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.