تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024
1

روش ساخت یک اسلایم خانگی

  • کد خبر : 8151
  • 07 تیر 1403 - 16:40
روش ساخت یک اسلایم خانگی
اکنون متوجه شده اید که چگونه اسلایم را در خانه درست کنید، مطمئناً این را می دانید: اسلایم نامرتب است. و گاهی اوقات به جایی می رسد که قرار نیست. اگر می توانید، سعی کنید هنگام تهیه اسلایم از پیش بند استفاده کنید، اما خوب است بدانید که اگر اشتباهی رخ داد چگونه اسلایم را از لباس خارج کنید.

«صبح من» با هنر: اسلایم خانگی یک راه آسان و ارزان برای سرگرم کردن بچه ها در تعطیلات است، چه چیزی را دوست نداشته باشید؟ روش های مختلفی برای درست کردن اسلایم وجود دارد، اما در این آموزش نحوه ساخت اسلایم بدون ماده بوراکس را به شما نشان می دهیم.

به گزارش صبح من، بوراکس یک ماده معدنی طبیعی است که تا سال ۲۰۱۰ به طور گسترده در بریتانیا به عنوان یک ماده در محصولات پاک کننده خانگی مانند مواد شوینده موجود بود. به عنوان یک ماده قلیایی، وقتی به لباس‌های شسته شده اضافه می‌شود، با تبدیل برخی از مولکول‌های آب به پراکسید هیدروژن، سفیدی‌های شما را سفید می‌کند.

مواد اولیه

چسب PVA
محلول لنز تماسی
جوش شیرین
رنگ خوراکی
کاسه مخلوط کن
قاشق

آموزش ساخت مرحله به مرحله

 مرحله ۱

تقریباً ۲۰۰ میلی لیتر چسب سفید PVA را به یک کاسه همزن اضافه کنید. نگران دقت زیاد در اندازه گیری نباشید!

مرحله ۲

چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ۳

دو قاشق چایخوری بی کربنات نوشابه اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

مرحله ۴

مقداری محلول لنز تماسی (که حاوی اسید بوریک است) (که برای اهداف این مقاله فعال کننده نیز نامیده می شود) بزنید.

مرحله ۵

به تدریج در اکتیواتور مخلوط کنید تا چسبناک شود و از کناره های کاسه شروع به جدا شدن کند.

مرحله ۶

وقتی مخلوط کردن با قاشق خیلی سخت شد وقت آن است که دست خود را در دست بگیرید! شروع به ورز دادن لجن با دست، با کشش و له کردن کنید.

مرحله ۷

در صورت نیاز محلول بیشتری اضافه کنید، تا زمانی که به یک قوام «کره مانند» برسید.

مرحله ۸

برای طولانی‌تر شدن عمر اسلایم، آن را در ظرف دربسته نگهداری کنید.

چگونه اسلایم را کمتر چسبنده کنیم؟

اگر اسلایم شما خیلی چسبناک به نظر می رسد، قبل از اینکه به محلول لنز چشمی برسید، سعی کنید اسلایم را کمی بیشتر ورز دهید (یعنی اسلایم را کشیده و سپس آن را به هم بچسبانید). مدتی طول می کشد، اما ورز دادن باعث تحریک واکنش شیمیایی می شود که چسب را به اسلایم تبدیل می کند.

اگر باز هم کار نکرد هر بار یک قطره یک فعال کننده بیشتر اضافه کنید. هر بار فقط یک قطره اضافه کنید، زیرا اگر مقدار زیادی را وارد دستور غذا کنید، اسلایم خیلی لاستیکی می شود. اگر دسته بزرگی از اسلایم درست می‌کنید، می‌توانید با افزودن فعال‌کننده آزادتر عمل کنید، اما اگر دسته‌ای کوچک است، باید نسبت به مقداری که اضافه می‌کنید بسیار کم توجه باشید.

اگر اسلایم شما پس از قرار گرفتن طولانی مدت در یک مکان گرم چسبناک شده است، گذاشتن آن در یخچال (یا روی طاقچه سرد یک شبه) ترفند خوبی برای بازگرداندن بافت اولیه به اسلایم است.

چگونه اسلایم را از لباس خارج کنیم

اکنون متوجه شده اید که چگونه اسلایم را در خانه درست کنید، مطمئناً این را می دانید: اسلایم نامرتب است. و گاهی اوقات به جایی می رسد که قرار نیست. اگر می توانید، سعی کنید هنگام تهیه اسلایم از پیش بند استفاده کنید، اما خوب است بدانید که اگر اشتباهی رخ داد چگونه اسلایم را از لباس خارج کنید.

به یاد داشته باشید که اسلایم بیشتر چسب است، بنابراین ابتدا تا جایی که می توانید از اسلایم بردارید. قاشق ابزار مفیدی برای خراشیدن آن است!

اسلایم معطر هندوانه

از رایحه شیرین هندوانه با این اسلایم غلیظ و براق شگفت انگیز لذت ببرید، ساعت ها با آن بازی کنید و احساس کنید استرس شما از بین می رود! رنگ پر جنب و جوش و رایحه لذت بخش مطمئناً به یک مورد علاقه جدید تبدیل خواهد شد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=8151

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.