تاریخ : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
0

کودک من برای رسیدن به خواسته‌اش گریه می‌کند؛ چه کنم؟

  • کد خبر : 52951
  • 29 خرداد 1403 - 11:20
کودک من برای رسیدن به خواسته‌اش گریه می‌کند؛ چه کنم؟
یک روانشناس درباره کودکانی که می‌خواهند با گریه به خواسته‌هایشان برسند، توضیحاتی داد. در این جا برای عکس العمل در برابر بیان کودکانی که خواسته‌های خود را با گریه بیان می‌کنند، نکاتی را از نظر خانم هانیه لواف روانشناس و مشاور خانواده بیان می‌کنیم. با ما همراه شوید.

«صبح من» با تربیت کودک: یک روانشناس درباره کودکانی که می‌خواهند با گریه به خواسته‌هایشان برسند، توضیحاتی داد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، در این جا برای عکس العمل در برابر بیان کودکانی که خواسته‌های خود را با گریه بیان می‌کنند، نکاتی را از نظر خانم هانیه لواف روانشناس و مشاور خانواده بیان می‌کنیم.

اگر به رفتار‌های منفی کودکان توجه شود این رفتار‌ها تبدیل به الگوی رفتاری می‌شود

این روانشناس بیان کرد: والدین تحت هیچ شرایطی نباید به گریه‌، اصرار، پرخاشگری، پرت کردن ، فحاشی و یا به هر طریق منفی به خواسته کودک توجه کند و آن‌ها را به خواسته‌هایشان برساند. اگر به رفتار‌های منفی کودک توجه شود این رفتار‌ها به یک الگوی رفتاری تبدیل شده و در آینده هم از آن استفاده کند، چرا که یاد گرفته‌ با گریه می‌تواند به خواسته‌هایش برسد.

بی‌توجهی مطلق به این رفتار کودکان

وی افزود: والدین در مقابل این رفتار‌های کودکان باید بی‌توجهی مطلق داشته باشند تا این رفتار خاموش شود، چرا که توجه والدین به این رفتار‌های کودک باعث می‌شود که بعد‌ها در محیط‌های خارج از خانه مانند مدرسه و جامعه نیز با همین روش‌ها به خواسته هایشان برسد.

به کودکان خود باج ندهید

لواف گفت: اگر والدین به کودک باج دهند و برای ساکت کردن کودک، ترس از آبرو که دیگران در جمع چه فکری درباره آن‌ها می‌کنند و یا خسته شدن از گریه‌های کودک خواسته‌های او را برآورده کنند به فرزندشان یاد می‌دهند که برای رسیدن به خواسته‌هایش صبر نکند. کودکان توانایی به تعویق انداختن خواسته‌های خود را ندارند و در آینده در قبال همه افرادی که به خواسته‌های آن‌ها توجه نمی‌کنند، پرخاشگری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر به مرور زمان در آینده “نه” بشنود از ورود به محیط‌های اجتماعی اجتناب کرده و اعتماد به نفسش پایین می‌آید و یاد نمی‌گیرد که خواسته هایش را با روش‌های مثبت بیان کند.

فوراً خواسته‌های کودکان را برآورده نکنید

لواف خاطرنشان کرد: والدین باید بعد از هربار گریه و فریاد کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش، بی‌توجه باشند و فوراً خواسته‌های او را برآورده نکنند؛ همچنین به کودکشان بگویند که “هر موقع صدات آروم شد تازه متوجه می‌شوم که چه می‌گویی” و بعد از اینکه کودک آروم شد برای تقویت رفتار مثبتش، خواسته‌اش را برآورده کنید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=52951

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.