تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
2

(خلاصه بازی) فینال خاطره‌انگیز استانبول (۲) میلان ۳-۳ لیورپول (۳) سال ۲۰۰۵

  • کد خبر : 48125
  • 20 اردیبهشت 1403 - 17:00
(خلاصه بازی) فینال خاطره‌انگیز استانبول (۲) میلان ۳-۳ لیورپول (۳) سال ۲۰۰۵
فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۵، رقابت پایانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۰۵–۲۰۰۴ میلادی است که مابین دو تیم لیورپول و آ.ث. میلان در استادیوم المپیک آتاترک، استانبول برگزار شد. این دیدار که از آن به عنوان معجزه استانبول یا حماسه استانبول یاد می‌کنند به عنوان به یاد ماندنی‌ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شده‌است. برای دیدن خلاصه این بازی با ما همراه باشید.

مجله خبری «صبح من»: فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۵، رقابت پایانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۰۵–۲۰۰۴ میلادی است که مابین دو تیم لیورپول و آ.ث. میلان در استادیوم المپیک آتاترک، استانبول برگزار شد. این دیدار که از آن به عنوان معجزه استانبول یا حماسه استانبول یاد می‌کنند به عنوان به یاد ماندنی‌ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شده‌است.

تیم لیورپول پس از تساوی در وقت‌های قانونی و اضافی این بازی، توانست در ضربات پنالتی قهرمان این دوره از پیکارهای لیگ قهرمانان اروپا شود.

برای میلان دیدا، کافو، استام، نستا، مالدینی، پیرلو، گتوزو، کلارنس سیدروف، کاکا، شوچنکو و کرسپو به میدان رفتند و روی نیمکت ذخیره این تیم آبیاتی، کالازده، کاستاکورتا، روی کاستا، دوراسو سرجینیو و یان دال توماسون حضور داشت که از این بین روی کاستا، سرجینیو و یان دال توماسون فرصت بازی پیدا کردند. هدایت این تیم برعهده کارلو آنچلوتی بود.

برای لیورپول یرژی دودک، ستیون فینن، جیمی کرگر، سامی هویبا، جیمی ترائوره، ژابی آلونسو، لوئیس گارسیا، استیون جرارد، ژان آرن ریز، هری کیول، میلان باروش به میدان رفتند و روی نیمکت ذخیره‌های این تیم اسکات کارسن، ژوزه می، دیتار هامان، آنتونیو نونیز، ایگور پیشان، جیبریل سیسه و ولادیمیر اسمیچر بودند که اسمیچر، سیسه و هامان فرصت بازی را پیدا کردند. مربی این رافائل بنیتز بود.

مالدینی و هرنان کرسپو (۲ بار) گلزنی کردند. استیون جرارد، اسمیچر و ژابی آلونسو گلزنان لیورپول بودند.

حالا ما در این مطلب قصد داریم خلاصه‌ی فینال خاطره‌انگیز استانبول را برای شما قرار بدهیم.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=48125

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.