تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
0

چگونه کاشی و سرامیک ها را رنگ بزنیم؟

  • کد خبر : 48021
  • 19 اردیبهشت 1403 - 14:20
چگونه کاشی و سرامیک ها را رنگ بزنیم؟
اگر هنوز هم در مورد رنگ آمیزی کاشی و سرامیک منزل‌تان دچار تردید هستید، بد نیست تا به خلاقیت‌هایی که می‌توانید در این حین انجام دهید فکر کنید. رنگ آمیزی دست شما را برای پیاده سازی هر طرحی باز می‌گذارد. حتی اگر خودتان هم نقاش ماهری نباشید، با ما همراه باشید.

«صبح من» با ترفندها: شاید تا به حال برایتان پیش آمده که قصد خرید یک خانه را داشتید اما طرح و رنگ کاشی و سرامیک مورد استفاده در خانه، باب میلتان نبوده است. حتی شاید کاشی و سرامیک را خودتان در هنگام ساخت منزل انتخاب کرده باشید اما بعد از گذشت چندین سال طرح و رنگ آن برایتان تکراری و یکنواخت شده‌ باشد. خبر خوب این است که شما می‌توانید با رنگ کردن کاشی و سرامیک ظاهر منزلتان را به کلی عوض کنید.

به گزارش مجله خبری صبح من، شاید فکر کنید که رنگ کردن کاشی و سرامیک باعث از بین رفتن جلوه آن شده یا اینکه مشکلاتی را برای سرامیک ایجاد می‌‌کند. این موارد درست است اما اگر این کار را به طور صحیح و اصولی انجام دهید لازم نیست نگران هیچ چیز باشید. در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم تا تمام نکات مورد نیاز برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک را برایتان توضیح دهیم. بنابراین اگر قصد انجام این کار را دارید با ما همراه باشید.

چرا نیاز به رنگ کردن کاشی و سرامیک داریم؟

دلایل زیادی برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک وجود دارد. اول از همه اینکه این رنگ‌آمیزی باعث تغییری چشمگیر در فضای منزل می‌شود. مخصوصا اگر قصد تغییر دکوراسیون را دارید و از طرح و رنگ قدیمی سرامیک‌های منزلتان خسته شده‌اید، می‌توانید با رنگ آمیزی آنها ظاهر خانه را به کلی تغییر دهید.

کاشی و سرامیک مرغوب از طول عمر بالایی برخوردار است در ضمن تعویض آنها نیز هزینه و دردسر های زیادی ایجاد می‌ کند، بنابراین رنگ آمیزی، آسان ترین و کم خرج ترین راه برای ایجاد تغییر در آنهاست.دلیل دیگر برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک تعمیر و بازسازی آنها است.

کاشی و سرامیک می‌تواند به هر دلیلی دچار شکستگی شده و در نتیجه نبود قسمتی از آن باعث از بین رفتن جلوه‌اش  می‌شود. همچنین شاید قصد بازسازی یک منزل قدیمی را داشته باشید که در آن بعضی از کاشی‌ها از بین رفته و بقیه نیز دچار تیرگی و خراشیدگی شده‌اند. در اینجا نیز رنگ آمیزی کاشی کم هزینه‌ترین راه برای بازسازی آنها محسوب می شود.

نحوه رنگ زدن کاشی و سرامیک

  • قبل از شروع کار تمام سطح کابینت را با پلاستیک یا سفره یکبار مصرف بپوشانید روی گاز سینک و … سپس با چسب پلاستیک را بچسبانید که تکان نخورد و رنگ به اطراف آن زده نشود.
  • سپس کاشی ها را با مواد شوینده و دستمال مرطوب بشویید که هیچ گونه چربی و گرد و غباری روی کاشی ها باقی نماند.
  • بعد از آن با سمباده ۲۲۰ روی کاشی ها بکشید تا چیزی روی کاشی ها باقی نماند. و رنگ به خوبی روی کاشی ها بشیند. و دوباره با دستمالی مرطوب روی کاشی ها بکشید تا گردی روی کاشی ها باقی نماند.
  • در این مرحله با قلم مو کاشی ها را پرایمر اپوکسی با کیفیت بزنید. انتخاب پرایمر مناسب و باکیفیت برای کاشی های بهترین نتیجه را بدست می آید.
  • بعد از زدن پرایمر دوباره با سمباده نرم روی کاشی ها بکشید تا سطح کاشی ها صاف شود و با پارچه مرطوب روی سطح کار بکشید. الان کاشی های شما آماده رنگ زدن شدند.
  • یک ظرف تمیز را آماده کنید یک لاتکس با کیفیت بالا را انتخاب کنید و روغن یا رنگ اپوکسی را انتخاب کنید که به درستی به سطح کاشی های خود برسد.
  • از یک قلم موی کوچک برای رنگ زدن لبه های کار استفاده کنید و از غلتک برای بقیه مناطق که بزرگتر هستند استفاده کنید.
  • چندین لایه رنگ روی کاشی ها بزنید. به جای استفاده از یک پوشش ضخیم، بهتر است صبور باشید و چندین لایه نازک روی سطح کار بزنید اجازه بدهید یک لایه خشک شود سپس لایه جدید را بزنید.

نکته: قبل از رنگ زدن برای جلوگیری از رنگی شدن دست هایتان دستکش دستتان کنید.

مزایای رنگ کردن کاشی و سرامیک

اگر هنوز هم در مورد رنگ آمیزی کاشی و سرامیک منزل‌تان دچار تردید هستید، بد نیست تا به خلاقیت‌هایی که می‌توانید در این حین انجام دهید فکر کنید. رنگ آمیزی دست شما را برای پیاده سازی هر طرحی باز می‌گذارد. حتی اگر خودتان هم نقاش ماهری نباشید، می‌توانید با هزینه‌ی مناسب، انجام آن را به یک فرد دیگر بسپارید.

در ادامه اگر بخواهیم تا مزایای رنگ کردن کاشی و سرامیک را به طور خلاصه بیان کنیم، می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • محافظت از کاشی و سرامیک و افزایش عمر مفید آن‌ها
  • امکان بازسازی سطوح آسیب دیده
  • امکان استفاده از طرح و رنگ دلخواه
  • هزینه پایین نسبت به انجام تعویض

معایب رنگ کردن کاشی و سرامیک

به رغم تمام مزایایی که برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک مطرح کردیم اما انجام این کار معایبی را نیز به دنبال دارد. سرامیک رنگ آمیزی شده نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر سطوح دارد. در این‌باره هر اقدامی که باعث جدا شدن رنگ از سطح سرامیک شود، می تواند به طرح تان آسیب وارد کند.

به عنوان مثال در قسمت‌هایی چون سطح حمام که تماس زیادی با آب و رطوبت داشته یا سطح راهروهایی که در آن‌ها تردد زیادی انجام می‌‌شود، امکان از بین رفتن رنگ نیز بیشتر وجود دارد.

مشکل دیگر در مورد رنگ کردن کاشی و سرامیک این است که سطح مورد نظر به طور کامل رنگ می‌شود. در حالت عادی درز بین کاشی و سرامیک باعث ایجاد تمایز و به چشم آمدن الگوها خواهد شد. بنابراین وقتی که درزها نیز رنگ می‌شود سطح مورد نظر به شکل کاملا یک دست در می‌ آید که شاید خوشایند شما نباشد.

گردآوری و تنظیم: مجله خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=48021

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.