تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3

تفاوت های میان اتو خشک و اتو بخار

  • کد خبر : 45476
  • 30 فروردین 1403 - 16:20
تفاوت های میان اتو خشک و اتو بخار
هنگام انتخاب اتو، باید به عملکرد دقیق آن توجه کرد. دستگاهی که انتخاب می کنید باید تطبیق پذیری و راحتی بیشتری را در یک دستگاه به شما ارائه دهد. در اینجا لیستی از ویژگی ها وجود دارد که به شما کمک می کند تا مزایا را بسنجید. با ما همراه باشید.

«صبح من» با نکات خانه داری: برای پوشیدن لباس های بدون چروک، باید ابزاری داشته باشیم که نیاز ما را رفع کند. همه اتوها به یک شکل عمل نمی کنند یا نتایج یکسانی را ارائه نمی دهند. در میان انواع موجود در بازار، انواع اتو بخار و خشک وجود دارد.

به گزارش مجله خبری صبح من، هر کدام از اتوهای بخار و خشک مزایا و معایب خود را دارند که بسته به کاربرد و نوع لباسی که می خواهید صاف کنید متفاوت است. آیا می دانید تفاوت بین آنها چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟ به خواندن ادامه دهید و همه چیز را در مورد نحوه عملکرد هر یک بیاموزید.

اتو خشک یا بخار؟

اتو بخار وسیله ای است که از آب برای عملکرد بهتر اتو استفاده می کند و پس از آن بخار وارد الیاف پارچه شده و آنها را نرم کرده و باعث از بین رفتن چین و چروک می شود. آنها مجهز به مخزن آب هستند که قبل از استفاده باید پر شود. برخی دارای سیستم ضد چکه هستند که از ریختن آب روی لباس در هنگام سرد بودن اتو جلوگیری می کند.

همچنین دارای یک تنظیم کننده دما و یک انتخابگر است که به شما امکان می دهد میزان بخار را با توجه به نوع پارچه تغییر دهید. برخی دیگر دارای ویژگی‌هایی مانند تقویت بخار هستند که برای از بین بردن چین و چروک‌ها، بخار را آزاد می‌کند.

به نوبه خود، اتو خشک لباس ها را با استفاده از گرما و بدون استفاده از بخار صاف می کند. دارای یک زیره فلزی است که به لطف مقاومت داخلی و تنظیم کننده دما برای تنظیم گرما بسته به پارچه گرم می شود.

مقایسه اتو خشک و اتو بخار

هنگام انتخاب اتو، باید به عملکرد دقیق آن توجه کرد. دستگاهی که انتخاب می کنید باید تطبیق پذیری و راحتی بیشتری را در یک دستگاه به شما ارائه دهد. در اینجا لیستی از ویژگی ها وجود دارد که به شما کمک می کند تا مزایا را بسنجید.

سهولت استفاده

استفاده از آن چقدر آسان است؟ با اتو خشک، اساساً یک عملکرد واحد دارد و یک صفحه کنترل می‌کند که چقدر گرم یا سرد می‌خواهید اتو کند. استفاده از اتوهای بخار نیز به همان اندازه آسان است. هنگامی که مخزن آب پر شد، فقط یک دکمه اضافی برای فشار دادن دارید تا از راحتی اتو بخار پارچه لذت ببرید.

اسپری آب پاش

وجود یک نازل آب پاش در جلوی اتو، دست شما را باز می گذارد تا پارچه را جلوتر از اتو داغ صاف کند. شما هرگز مجبور نیستید اتو خود را روی پاشنه آن قرار دهید تا یک ناحیه مورد نظر را صاف و منحرف کنید، بنابراین این روند بسیار موثرتر و سریعتر پیش میرود.

کفی ها تقریباً یکسان عمل می کنند

اتوهای بخار دارای سوراخ هایی در کفی هستند که بخار از آنجا خارج می شود. اگر از اتو بخار (در حالت خشک آن) برای پرس استفاده می کنید، در موارد نادر ممکن است متوجه برجستگی های کوچکی روی پارچه شوید که از سوراخ های اتوبخار روی پارچه قرار گرفته اند. با این حال، با استراحت دادن و قرار دادن اتو در یک یا دو بار در زوایای مختلف برای مدت زمان کوتاه‌تری می‌توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد.

اتوهای خشک دارای کفی یکنواخت هستند که از فولاد ضد زنگ ساخته شده و احتمالاً با سرامیک یا مواد نچسب مشابهی پوشیده شده است.

گزینه بخاردهی عمودی

این کار را فقط با اتو بخار می توان انجام داد و اگر می خواهید پرده ها یا لباس های آویزان را اتو کنید، فقط یک اتو بخار این کار را انجام می دهد.

برای جاهایی که با پارچه های ظریف کار می کنند، اتو بخار گاهی می تواند چکه کند و ابریشم یا ساتن را لکه دار کند و این یک نمونه قوی است که در آن اتو خشک ترجیح داده می شود.

در هر صورت، تماس مستقیم پارچه های حساس با صفحه اتو داغ توصیه نمی شود. بخار دهی عمودی می تواند در این موارد صرفه جویی زیادی در زمان داشته باشد. با اتوی خشک، قرار دادن پارچه اتو روی لباس ظریف و فشار دادن مرحله به مرحله می تواند بسیار زمان بر باشد.

تمیز کردن

اگر به کف اتو پارچه چسبیده باشد ، تمیز کردن اتو خشک تا حدودی آسان‌تر است. با اتو بخار، سوراخ ها ممکن است مسدود شوند. در هر دو مورد، اگر اتو روکش شده است، هنگام تمیز کردن مراقب باشید تا از خراشیدگی که می‌تواند پارچه را گیر کند و باعث توزیع نابرابر گرما شود، اجتناب کنید.

مراقبت از لوازم خانگی

با اتوهای بخار، اگر به درستی از اتو بخار مراقبت نشود، خطر تجمع آب سخت یا رسوب دار وجود دارد. این مشکل در مورد اتوهای خشک نیست زیرا عناصر گرمایشی با آب در تماس نیستند و این امر به طور کامل از هرگونه مشکل انباشتگی  در اتوهای خشک جلوگیری می کند.
اگر اتو بخار را انتخاب می کنید، برای جلوگیری از سایش اتو و همچنین آسیب دیدن لباس، کمی دقت بیشتری لازم است. اطمینان حاصل کنید که از آب مناسب استفاده می کنید که اتو بخار شما بدون مشکل باقی بماند.

صرفه جویی در زمان

اگر احساس می کنید همیشه در حال اتو کردن هستید، اتو بخار با سرعت دو برابر سریعتر از اتوی خشک سنتی کار را انجام می دهد. اکثر پارچه ها را می توان راحت تر و سریعتر با استفاده از بخار اتو کرد. با اتو خشک، فشار بیشتر و کشیدن مکرر اتو مورد نیاز است تا اثر مشابهی داشته باشد، به خصوص اگر برای نرم کردن چین های سرسخت نیاز به اسپری کردن با بطری اسپری دارید.

هزینه

تفاوت هزینه بین اتو بخار و اتو خشک بسیار ناچیز است. به طور متوسط، صرف نظر از اینکه اتو بخار باشد یا اتو خشک، تقریباً همان مقدار را برای یک اتو با کیفیت خرج خواهید کرد.

وزن

وزن اتو بستگی به ساخت و اندازه ای دارد که انتخاب می کنید، بنابراین ما نمی توانیم در اینجا پاسخ قطعی به شما بدهیم، اگرچه این باید یک عامل کلیدی در روند تصمیم گیری شما باشد.

اگر زیاد اتو را بلند کرده و قرار دهید، در پایان روز متوجه کشیدگی شانه خواهید شد. اگرچه سبک تر شدن مزایایی دارد، اما ممکن است برای کمک به داشتن مقداری قدرت در پشت پرس کردن، اتوی سنگین تر بخواهید.

با اتو بخار باید وزن آبی که اتو خشک ندارد را در نظر بگیرید. با این حال، اتوهای بخار در ساخت خود به طور فزاینده ای سبک وزن هستند، بنابراین حتی این تفاوت نیز نباید تأثیر عمده ای داشته باشد.

مزایا و معایب اتو خشک و اتو بخار چیست؟

اکنون که با تعریف هر کدام آشنا شدید، در زیر، بسته به کاربرد و نوع لباسی که می خواهید اتو کنید، مزایا و معایب آنها را به شما نشان می دهیم. بنابراین، در اینجا به برخی از مزایا و معایب اتوهای بخار و خشک اشاره می کنیم.

  • چین و چروک ها را از بین می برد: بنابراین اتوکشی چابک تر را با تلاش کمتر تسهیل می کند، زیرا بخار صاف کردن را ساده می کند و تعداد دفعات لازم را کاهش می دهد.
  • اتو کردن را در حالت عمودی امکان پذیر می کند: برای لباس های ظریف یا لباس هایی که به سختی روی تخته قرار می گیرند، مانند پرده، لباس یا کت و شلوار ایده آل است.اتو کردن پارچه های مقاوم یا مقاوم مانند پنبه یا کتان را امکان پذیر می کند، زیرا بخار به طور موثر وارد الیاف می شود و برجسته ترین چین و چروک ها را از بین می برد.
  • به ضد عفونی و تجدید لباس کمک می کند: بخار بوی بد و باکتری ها را از بین می برد.
معایب اتو بخار
  • نیاز به نگهداری دارد: چون باید مخزن آب را پر کنید، پس از هر بار استفاده آن را خالی کرده و تمیز کنید تا از رسوب آهک جلوگیری شود.
  • نیاز به توجه: برای جلوگیری از سوختگی ناشی از بخار یا آب داغ که می تواند از سوراخ ها خارج شود.
  • انرژی الکتریکی زیادی مصرف می کند: از قدرت بیشتری برای تولید بخار استفاده می کند.
  • به فضا نیاز دارد: از آنجایی که نسبت به اتو خشک بزرگتر و سنگین تر است به فضای بیشتری احتیاج دارد..
مزایای اتو خشک
  • نیاز به توجه زیاد ندارد: به دلیل عدم وجود مخزن آب، نیازی به تمیز کردن و رسوب زدایی ندارد.
  • به احتیاط کمتری نیاز دارد: خطر سوختگی ناشی از بخار یا آب داغ از بین می رود.
  • مصرف برق کمتر است: به دلیل قدرت کم آن برای گرم کردن سطح.
  • فضای کمتری را اشغال می کند: در مقایسه با اتو بخار فشرده تر و سبک تر است.
چگونه اتو مناسب را انتخاب کنید؟

 هر نوع اتو مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین هیچ راه حلی برای تعیین اینکه کدام یک برای شما مناسب است وجود ندارد. انتخاب بر اساس سلیقه شخصی شما، تنوع پارچه هایی که معمولا اتو می کنید و بودجه ای که دارید خواهد بود. در اینجا ما به شما چند توصیه اساسی برای راهنمایی شما در تصمیم گیری ارائه می دهیم:

  • نوع لباس: برای پارچه های ضخیم یا لباس های با چروک های زیاد، اتو بخار مناسب تر است.
  • دفعات استفاده: اگر اغلب اتو می کنید، در نظر بگیرید که کدام یک می تواند کار را سریعتر انجام دهد.
  • فضای موجود: فضایی را که برای نگهداری و استفاده از اتو در اختیار دارید در نظر بگیرید.
  • مصرف انرژی: مصرف انرژی را برای صرفه جویی و مصرف کمتر برق بررسی کنید.
  • ویژگی‌های اضافی: جنبه‌هایی مانند تقویت بخار، سیستم ضد چکه و ترموستات قابل تنظیم را ارزیابی کنید که می‌تواند اتو کردن را آسان‌تر و کارآمدتر کند.
  • جنس زیره: با کفی با کیفیتی انتخاب کنید که گرما را به طور یکنواخت پخش کند. زیره های سرامیکی یا فولادی ضد زنگ گزینه های خوبی هستند.
  • ظرفیت آب: ظرفیت مخزن آب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مجبور نیستید

هر اتویی که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که دستورالعمل های سازنده و برچسب لباس را دنبال کنید تا از آسیب دیدن یا خراب شدن آنها جلوگیری کنید. به این ترتیب می‌توانید از لباس‌های تمیز و بدون چروک لذت ببرید و همچنین به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مراقبت از جیب خود کمک کنید.

گردآوری و تنظیم: صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=45476

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.