تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

چرا داستان‌های ارواح و اجنه برای نسل کنونی جذاب نیست؟

  • کد خبر : 43167
  • 11 فروردین 1403 - 11:00
چرا داستان‌های ارواح و اجنه برای نسل کنونی جذاب نیست؟
در گذشته‌ای نه چندان دور، داستان‌های مربوط به ارواح و اجنه موضوع مورد علاقه‌ی مردمی بود که در یک دورهمی شبانه، گرد هم می‌نشستند. اما چرا این‌گونه داستانسرایی‌ها در گذشته رونق داشت و اکنون جذاب نیست؟

«صبح من» با دانستنی‌ها: در گذشته‌ای نه چندان دور، داستان‌های مربوط به ارواح و اجنه موضوع مورد علاقه‌ی مردمی بود که در یک دورهمی شبانه، گرد هم می‌نشستند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در این دورهمی‌ها برخی افراد درباره‌ی دیدار خود با ارواح و اجنه یا شنیدن داستان‌هایی در این زمینه از زبان دیگران، سخن می‌گفتند. اما چرا این‌گونه داستانسرایی‌ها در گذشته رونق داشت و اکنون جذاب نیست؟

در گذشته هنوز برق به روستاها و مناطق دورافتاده نرسیده بود و همین امر، محیط مناسبی را برای رشد داستان‌های اجنه و ارواح به وجود می‌آورد. مردم هیچ چیزی از فناوری و مسائل فرهنگی نمی‌دانستند بنابراین طبیعی بود که این داستان‌ها به راحتی رواج پیدا کند. با پیشرفت جوامع و برق‌رسانی به مناطق دورافتاده، این داستان‌ها رفته رفته جذابیت خود را از دست دادند.

داستان‌های اجنه و ارواح در گذشته به شکلی مطرح می‌شد که مردم، آن را باور می‌کردند. به عنوان مثال وقتی کسی در مکانی تنها بود و یا از جایی تاریک عبور می‌کرد، بی‌شک این داستان‌ها در ذهنش تداعی پیدا می‌کرد و دچار ترس و دلهره می‌شد و همین امر، این داستان‌ها را به افسانه‌هایی تبدیل کرده بود که بسیاری، آنها را باور می‌کردند.

در گذشته چیزی به نام دوربین عکاسی یا فیلمبرداری وجود نداشت بنابراین هر کسی می‌توانست راجع به اتفاقی در شب گذشته، داستانی بسراید و دیگران آن را باور کنند اما امروزه به لطف دوربین‌های عکاسی و مداربسته، هر حرکت عادی یا غیرعادی، ثبت شده و حقیقت ماجرا آشکار می‌شود.

داستان‌های اجنه و ارواح در گذشته به دلیل باور مردم، به سرعت گسترش پیدا کرد اما نسل جدید به دلیل بهره بردن از دانش و فناوری، این داستان‌ها را باور ندارد. در حقیقت کاهش داستان‌های اجنه و ارواح در روزگار کنونی، نشان‌دهنده‌ی پیشرفت علمی و فرهنگی و نیز آگاهی مردم است.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=43167

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.