تاریخ : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
1

چرا بی‌جهت خودتان را عذاب می‌دهید؟

  • کد خبر : 42856
  • 07 فروردین 1403 - 11:00
چرا بی‌جهت خودتان را عذاب می‌دهید؟
شاید مادرشوهرتان شما را نمی‌پسندد و شاید هم دلتنگ پسرش است و از اینکه جایگاه او در زندگی شما چگونه است، اضطراب دارد. شاید ... حتی اگر همه از شما متنفر باشند، چه اهمیتی دارد؟ واقعا هیچ اهمیتی ندارد...

به سراغ دومین نوع عقیده‌ی منفی که در مورد شما وجود دارد، می‌روم. عقاید شنیده شده. عقیده‌ی جعلی که ریشه در تخیلات شما دارد. این نوع عقیده صرف نظر از احتمال بیان آن، نوعی عقیده‌ی منفی است که ساخته و پرداخته‌ی ذهن خودتان است.

«النور روزولت» می‌گوید: «هیچ کس نمی‌تواند بدون رضایت خودتان، احساس منفی به شما منتقل کند.» من هم می‌خواهم نکته‌ای به آن اضافه کنم. مراقب باشید که وقتی دیگران هیچ اظهارنظری در مورد عملکرد شما نداشته‌اند، خودتان این احساس بد را در ذهن خودتان نسازید.

منظور من از این جمله چیست؟ شاید فکر می‌کنید مادرشوهر شما نظر مثبتی در مورد شما ندارد یا تقریبا مطمئن هستید که کامنت کوبنده‌ی پسرخاله‌تان برای شما بوده است. احتمالا شما فکر می‌کنید دوستان همکلاسی‌تان در دوران دبیرستان که در حال حاضر فقط از طریق فضای مجازی با آنها در ارتباط هستید، هنگامی که قصد انجام کار جدیدی را دارید، شما را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

تمام این مثال‌ها، هیچ کدام از عقاید منفی، حقیقتا قطعی نیستند بنابراین شما بی جهت خودتان را عذاب می‌دهید.

هیچ کس، چیزی نگفته است. هیچ کس، کاری نکرده است. شاید مادرشوهرتان شما را نمی‌پسندد و شاید هم دلتنگ پسرش است و از اینکه جایگاه او در زندگی شما چگونه است، اضطراب دارد. شاید منظور کامنت پسرخاله‌تان، شما بوده‌اید اما من و شما به خوبی می‌دانیم که او، آدم بدی است و عادت دارد که با لحن طعنه‌آمیز با شما صحبت کند. آیا چنین فردی، ارزش آن را دارد که ذهن خود را درگیرش کنید؟

در بیشتر موارد، آنچه مسخره به نظر می‌آید این است که اصلا هیچ کس به شما فکر نمی‌کند! برای هیچ کس مهم نیست که شما چه می‌کنید و اگر هم این طور باشد، پشت سرتان هیچ قضاوتی در مورد شما نمی‌کنند و یا شما را مورد تمسخر قرار نمی‌دهند.

حتی اگر همه از شما متنفر باشند، چه اهمیتی دارد؟ واقعا هیچ اهمیتی ندارد. اگر بدتر از این حالت را تصور کنیم که دیگران بدترین دیدگاه ممکن را در مورد شما دارند وقتی هیچ مدرکی ندارید که از این موضوع دفاع کنید، پس مشکل از آنها نیست. مشکل، خود شما هستید. این شما هستید که به دیگران اجازه می‌دهید که کنترل زندگی شما را در دست بگیرند و حتی مطمئن نیستید که آنها چنین دیدگاهی را در مورد زندگی شما داشته باشند. صرفا تصور شما این است و می‌خواهید دیگران را مقصر بدانید بنابراین از زیر بار مسئولیت، شانه خالی می‌کنید.

واقعیت این است که هیچ اهمیتی ندارد دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند، آنچه مهم است، نظر شما در مورد خودتان است. عقاید دیگران تنها زمانی تأثیرگذار می‌شوند که شما مجوز ورود آنها به زندگی‌تان را صادر کرده باشید. اگر خودتان گام‌های مثبتی در این زمینه بردارید و آگاهانه و بدون تأثیرپذیری از قضاوت دیگران درمورد خودتان زندگی کنید، آزادانه‌ترین انتخاب عمر خود را کرده‌اید.

در بخش بعدی، ریچل درباره‌ی پافشاری بر انجام کارها با شما سخن خواهد گفت.

تهیه، تخلیص و تنظیم: مجله‌ی خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=42856
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 61 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.