تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

کارشناس اورژانس چگونه جان مادر ونوزاد را از راه دور نجات داد؟

  • کد خبر : 41669
  • 26 اسفند 1402 - 10:00
کارشناس اورژانس چگونه جان مادر ونوزاد را از راه دور نجات داد؟
طی این دقایق خودم نفس نمی‌کشیدم تا صدای نفس‌های نوزاد را بشنوم و خیالم آرام شود، اینها حرف‌های خانم معصومه مهرآور کارشناس اورژانس بابل بوده که در فضای مجازی باز نشر شده و به‌عنوان شاهکار از کارشناس اورژانس یاد می‌شود.

«صبح من» با حوادث: ۱۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه نفس‌گیر برای کارشناس اورژانس بابل، از آن ثانیه‌هایی که قد ساعت‌ها زمان می‌برد، گویی زمان از حرکت باز ایستاده، دقایقی که فاصله بین مرگ و زندگی را تعیین می‌کرد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، طی این دقایق خودم نفس نمی‌کشیدم تا صدای نفس‌های نوزاد را بشنوم و خیالم آرام شود.

اینها حرف‌های خانم معصومه مهرآور کارشناس اورژانس بابل بوده که در فضای مجازی باز نشر شده و به‌عنوان شاهکار از کارشناس اورژانس یاد می‌شود.

۱۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه‌ای که کارشناس اورژانس بابل درگیر نوزاد تازه متولد شده آن هم امداد از راه دور بود.

ویدئویی از امداد کارشناس اورژانس بابل طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد و اشک شوق را بر چهره مردم نشاند، اشک‌هایی که با شور زندگی و با شوق و استرس همراه بود.

خانم معصومه مهرآور کارشناس مرکز اورژانس بابل می‌گوید: صدای زنگ که به صدا در می‌آید، همه ما تپش قلب می‌گیریم تا ماموریت تمام شود انگار خودمان در صحنه هستیم.

صدایی که چند روز پیش در مرکز اورژانس بابل پیچید، وقتی شنیده شد شوق وصف ناپذیری نه تنها مرکز اورژانس بلکه سراسر جامعه را فرا گرفت.

وی اضافه می‌کند: صدای نوزاد نجات یافته در دستان نجات‌دهنده نبض زندگی را در دنیا به جریان انداخت، حسی که قابل وصف نیست.

کارشناس اورژانس بابل

ماجرا از چه قرار بود؟

به گفته این کارشناس مرکز اورژانس، ماجرا از آنجا شروع می‌شود که یکی از اتباع خارجی آمبولانس درخواستی را به‌دلیل به دنیا آمدن نوزادش لغو می‌کند.

این فرد می‌گوید، آمبولانس را برگردانید و خانمی که بابت آمبولانس فرستادید زایمان کرد، یعنی همه چی خوب و خوش و سلامت هست.

خانم مهرآور اضافه می‌کند: با خودم گفتم من باید خودم مطمئن شوم خودم زنگ زدم، اما پیگیری امداد از راه دور هم چیز غیرمعمولی نشان داد، من فقط اشاره کوچک کردم و گفت بچه گریه نمی‌کند.

وی ادامه می‌دهد: ۱۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه درگیر بچه بودیم، از آن ثانیه‌هایی که قد ساعت‌ها زمان می‌برد، گویی زمان از حرکت باز ایستاده، دقایقی که فاصله بین مرگ و زندگی را تعیین می‌کرد.

خانم مهرآور تصریح می‌کند: جاهایی نفس خودم گیر می‌کرد به خدا نفس نکشیدم تا زمانی که بچه نفس کشید و با وجود پیگیری‌ها، صدایی که فاصله بین مرگ و زندگی بود، فضای مرکز را پُر کرد.

هم جان نوزاد و هم جان مادر در این ماجرا درخطر بود، چون هم نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود.

با تلاش خانم معصومه مهرآور کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل اقدامات مشاوره‌ای به مادربزرگ خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.

تحسین رهبر انقلاب از ماجرا

این ماجرا علاوه بر بازنشر در فضای مجازی تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت. مسئول دفتر رهبر انقلاب طی تماس تلفنی مراتب خرسندی و پیام تشکر رهبر معظم انقلاب را به این همکار تلاشگر اورژانس ۱۱۵ بابل ابلاغ کرد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=41669

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.