تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
5

خبری خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 39050
  • 02 اسفند 1402 - 11:20
خبری خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی
بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با به مراکز درمانی دانشگاهی یا بخش خصوصی درصد بالایی از خدمات را رایگان دریافت می‌کنند.

«صبح من» با دنیای اقتصاد: وزیر کار گفت: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در صورت مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی تا ۹۰ درصد و در صورت مراجعه به مراکز درمانی بخش خصوصی تا ۷۰ درصد خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموع ایرانیانی که قبل از انقلاب تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی بودند کمتر از ۱۶ درصد بود، اما امروز این رقم به ۸۰ درصد رسیده است.

سید صولت مرتضوی در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: یکی از مأموریت‌ها و مؤلفه‌های عدالت اجتماعی موضوع تکافل اجتماعی است که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه گام‌های بلندی برداشته است.

وی افزود: به‌واسطه خدمات بزرگی که در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در کشور صورت گرفته، نرخ امید به زندگی به شدت افزایش پیدا کرده است و ما برای تداوم این نرخ باید در حوزه تکافل اجتماعی و توسعه بیمه‌های اجتماعی تلاش کنیم.

مرتضوی یادآور شد: اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور بیمه فعال روستایی و عشایر هستند و دولت منابع لازم را در این زمینه پیش‌بینی کرده است و کمتر کشوری را داریم که در حوزه بیمه‌های اجتماعی، بیمه‌گذار یک سوم هزینه‌های بیمه‌ای را پرداخت کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اقدام‌ها در حوزه بیمه‌شدگان با رشد بسیار زیادی همراه است، افزود: به‌طور کلی پنج صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای زیرنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود و این صندوق‌ها بیش از هفت میلیون بازنشسته را در سطح کشور تحت پوشش دارند.

وی با تأکید بر تنوع خوب صندوق‌های بیمه‌ای در کشور و خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند، ادامه داد: از جمله این صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

وی بیان داشت‌: از جمله بیمه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه تأمین اجتماعی است که بیمه‌شدگان آن در صورت مراجعه به مراکز ملکی سازمان در سه سطح مختلف خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

وی در خصوص تلاش صورت‌گرفته برای بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان نیز گفت: در سال بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39050

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.