تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
1

آیا زیاده‌روی در مصرف خرما، مضر است؟

  • کد خبر : 37444
  • 15 بهمن 1402 - 11:00
آیا زیاده‌روی در مصرف خرما، مضر است؟
خرما یکی از مواد غذایی پر خاصیت است که علاوه بر داشتن دست کم 15 نوع ماده معدنی مهم، ویتامین‌های زیادی را برای بدن فراهم می‌کند اما خوردن بیش از حد آن، خطراتی برای سلامتی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم

«صبح من» با تغذیه: خرما به دلیل طعم لذیذ و خواص بی‌شماری که دارد، یکی از میوه‌‎های خشک پرطرفدار است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، خرما یکی از مواد غذایی پر خاصیت است که علاوه بر داشتن دست کم ۱۵ نوع ماده معدنی مهم، ویتامین‌های زیادی را برای بدن فراهم می‌کند اما خوردن بیش از حد آن، خطراتی برای سلامتی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

خوردن خرما در رژیم غذایی ضرری ندارد، اما باید مراقب بود که در مصرف آن زیاده‌روی نشود، چراکه ممکن است به دلیل کالری بالای آن، که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری در ۱۰۰ گرم خرما است، باعث افزایش وزن شود.

اگرچه قندهای موجود در خرما، طبیعی هستند، اما در صورت مصرف زیاد، ممکن است قند خون به شدت افزایش یابد، بنابراین افراد دیابتی باید پیش از خوردن آن، با پزشک مشورت کنند تا میزان مطمئن مصرف خرما را برای آنان تعیین کند.

نکته‌ی مهم: فردی که از چاقی رنج می‌برد و قند خون تجمعی او بیش از ۷ درصد است و فعالیت بدنی ندارد، باید از خوردن خرما کاملاً پرهیز کند تا بتواند قند خون را تنظیم کرده و وزن خود را کاهش دهد.

گاهی ممکن است بر اثر مصرف بیش از حد خرما، علایم آلرژی در برخی افراد ایجاد شود چراکه سولفات‌های موجود در آن ممکن است باعث درد معده، تحریک پوست و دمای بدن بالا شود.

خرما حاوی درصد بالایی از ماده معدنی پتاسیم است که در صورت افزایش سطح آن در خون ممکن است بر سلامت کلیه‌ها تأثیر منفی بگذارد. برای همین است که گاهی به بیماران کلیوی توصیه می‌شود از مصرف خرما پرهیز کنند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=37444

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.