تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
10

(تصاویر) سلام فضانورد ایرانی از فضا به تهرانی‌ها

  • کد خبر : 31075
  • 28 آبان 1402 - 9:00
(تصاویر) سلام فضانورد ایرانی از فضا به تهرانی‌ها
یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا که چهارمین فرمانده زن فضاپیمای تاریخ بود که هدایت خدمه‌ی ماموریت سفر با موشک اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انجام یک ماموریت شش ماهه را بر عهده داشت، تصاویری از نمای تهران از فضا را در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «سلام تهران!»

«صبح من» با علم و فناوری: یاسمین مقبلی با انتشار تصاویری از نمای تهران از ایستگاه فضایی به زادگاه والدینش سلام کرد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا که چهارمین فرمانده زن فضاپیمای تاریخ بود که هدایت خدمه‌ی ماموریت سفر با موشک اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انجام یک ماموریت شش ماهه را بر عهده داشت، تصاویری از نمای تهران از فضا را در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «سلام تهران!»

یاسمین مقبلی در اینستاگرام نوشت: «از روزی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدم، مشتاق بودم که از تهران عکس بگیرم. صبح‌ها، برنامه گردش ایستگاه به دور زمین را در آن روز می‌بینم و اگر ببینم تهران در محدوده دید است سعی می‌کنم خودم را به پنجره‌ای برسانم. گاهی اوقات مشغله کاری اجازه نمی‌دهد. گاهی اوقات نور انتقال از روز به شب عکاسی را غیرممکن می‌کند؛ و اغلب، ابر‌هایی درست بالای سر تهران هستند. اما سرانجام همه چیز فراهم شد. مدار ما طوری بود که ما تقریبا درست از بالای سر تهران عبور کردیم. توانستم از فاصله تقریبا ۴۰۰ کیلومتری از بالای تهران عکس بگیرم. این شاید نزدیک‌ترین نقطه به مکانی باشد که والدینم در آن به دنیا آمدند و بزرگ شدند که من می‌توانم حضور داشته باشم.»

ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است.

سرعت ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار برابر ۲۷,۶۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

این ایستگاه هر ۹۳ دقیقه یک مرتبه به دور زمین می‌چرخد که در مجموع، ۱۵/۵ مرتبه مدارگردی روزانه اطراف زمین می‌شود.

یاسمین مقبلی متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳ (۳ تیر ۱۳۶۲) در باد ناوهیم آلمان غربی است. پدر و مادرش فرشته و کامی مقبلی که در حال حاضر ساکن تگزاس هستند، در بحبوحه انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ از کشور خارج شده و در آلمان ساکن می‌شوند. مقبلی در سال ۱۳۶۲ در همان کشور به دنیا می‌آید، اما پس از مدتی به آمریکا مهاجرت می کنند و یاسمین بیشتر خود را اهل بالدوین نیویورک، که در آن بزرگ شده می داند. او با سام والد ازدواج کرده و دو دختر دوقلو به نام های زلدا و استل دارند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=31075

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.