تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
1

روش تهیه‌ی مربای گردوی سبز

  • کد خبر : 21068
  • 31 تیر 1402 - 8:21
روش تهیه‌ی مربای گردوی سبز
امروز برای شما روش تهیه‌ی یک مربای متفاوت را قرار داده‌ایم. این مربا، با گردوی سبز یا تازه در کشور ترکیه تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.

«صبح من» با آشپزی: در آشپزخانه‌ی «صبح من» با روش تهیه‌ی چندین مربا، آشنا شده‌ایم. امروز برای شما روش تهیه‌ی یک مربای متفاوت را قرار داده‌ایم. این مربا، با گردوی سبز یا تازه در کشور ترکیه تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. نکته‌ی مهم برای تهیه‌ی این مربا این است که گردوهای تازه را از ۱۵ روز قبل باید در آب، خیس کنید تا کاملا تلخی آنها گرفته شود (روش خیس کردن، در ادامه آمده است). برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه، با ما همراه باشید.

مواد اولیه:

گردوی سبز: ۵۰ عدد
شکر: ۱٫۵ کیلوگرم (تقریبا ۶ پیمانه)
آب: سه پیمانه
آبلیمو: یک قاشق چایخوری
جوز هندی آسیاب شده: نصف قاشق چایخوری
میخک آسیاب شده: یک چهارم قاشق چایخوری

روش تهیه:

گردو را پوست گرفته و قسمت سخت کوچک بالای مغز آن (محل برخورد مغز گردو با شاخه درخت) را جدا کنید و سپس با یک سیخ فلزی نازک، آن را سوراخ کنید.

گردوها را در ظرفی قرار داده و به اندازه‌ای آب به آن اضافه کنید که کاملا در آب، غوطه ور شوند. اجازه دهید ۱۵ روز گردوها در این حالت (بدون تعویض آب) بمانند تا تلخی آنها گرفته شود. اگر پس از این مدت، گردوها تلخ بود، آب را تعویض کرده و اجازه دهید باز هم خیس بخورند.

گردوها را در ظرفی محتوی آب غوطه ور کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. پیش از جوشیدن، آنها را آبکش کرده و با آب سرد بشویید.

شکر را به سه قسمت تقسیم کنید. بخش اول را با یک پیمانه آب بجوشانید و از روی حرارت بردارید.

وقتی آب و شکر به دمای اتاق رسید، آن را به روی گردوها ریخته و هم بزنید. اجازه دهید ۲۴ ساعت در این حالت بمانند. در این مدت چند بار، مخلوط را هم بزنید.

پس از گذشت این مدت، گردوها را آبکش کرده بار دیگر، یک سوم دیگر از شکر را با یک پیمانه آب، بجوشانید و کار قبلی را تکرار کنید.

پس از گذشت ۲۴ ساعت گردوها را از شربت خارج کرده، ادویه‌ها را به قسمت سوم شکر اضافه کرده و با یک پیمانه آب، به گردوها اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا مربا، کاملا جا بیفتد.

مربای گردوی شما، آماده است. آن را در ظرف شیشه‌ای در بسته در یخچال، نگهداری کنید.

بهتر است تا پیش از سرو، مربا چند روز در یخچال بماند تا کاملا مزه ادویه‌ها را به خود بگیرد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=21068

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.