تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

تصویب قانون «مرخصی قاعدگی» برای زنان در یک کشور اروپایی

  • کد خبر : 8616
  • 29 بهمن 1401 - 13:31
تصویب قانون «مرخصی قاعدگی» برای زنان در یک کشور اروپایی
با تصویب این قانون، اسپانیا به عنوان اولین کشور در اروپا و یکی از معدود کشورهایی در جهان شد که این موضوع را در قوانین خود گنجانده است.


«صبح من» با بانوان: نمایندگان اسپانیا روز پنجشنبه ۱۶ فوریه، قانون «مرخصی قاعدگی» را برای زنانی که از دوره‌های دردناک ماهیانه رنج می‌برند، به تصویب رسانید. اقدامی که به گفته دولت چپ‌گرای اسپانیا برای شکستن این تابو در اروپا بی‌سابقه بوده است.

به گزارش «صبح من»؛ با تصویب این قانون، اسپانیا به عنوان اولین کشور در اروپا و یکی از معدود کشورهایی در جهان شد که این موضوع را در قوانین خود گنجانده است. ژاپن، اندونزی و زامبیا نیز به این موضوع در قوانین خود پرداخته‌اند.

با این قانون « توقف کار زن در صورت داشتن قاعدگی ناتوان کننده» که به عنوان مثال با «آسیب‌هایی مانند آندومتریوز» مرتبط باشد به عنوان «وضعیت خاصِ ناتوانی موقت» برای انجام کار شناخته می‌شود.

در این قانون به جزئیات بیشتر در مورد مدت مرخصی استعلاجی که می‌بایست توسط پزشک داده ‌شود و همچنین چگونگی تامین مالی آن توسط تامین اجتماعی اشاره‌ای نشده ‌است.

با این حال، قانون «مرخصی قاعدگی» انتقاداتی را به دنبال داشته است. این انتقادات از آنجا ناشی می‌شود که تصویب این قانون، ممکن است ترمزی احتمالی در استخدام زنان توسط کارفرمایانی باشد که پیشتر خواهان جلوگیری از غیبت‌های این‌چنینی بودند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=8616

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.