تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

۷ درمان خانگی برای خشکی پوست دست

  • کد خبر : 8180
  • 25 بهمن 1401 - 11:33
۷ درمان خانگی برای خشکی پوست دست
خشکی پوست، بسیار آزاردهنده است به ویژه آنکه این خشکی، در ناحیه‌ی دست‌ها صورت گیرد؛ پوست، پوسته پوسته شده، خارش دارد و در برخورد با اشیای مختلف، احساس بدی به شخص، دست می‌دهد.

«صبح من» با زیبایی: خشکی پوست، بسیار آزاردهنده است به ویژه آنکه این خشکی، در ناحیه‌ی دست‌ها صورت گیرد؛ پوست، پوسته پوسته شده، خارش دارد و در برخورد با اشیای مختلف، احساس بدی به شخص، دست می‌دهد.

به گزارش «صبح من»، خشکی دست‌ها علت‌های مختلفی دارد، از جمله، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، قرار گرفتن طولانی‌مدت در آب، استفاده‌ی زیاد از مواد شیمیایی و … . این عوامل باعث خشکی، زبری و ترک پوست می‌شوند.

اما برای این مشکل، چه راه‌حلی وجود دارد؟ راهکار مبارزه با خشکی دست، در آشپزخانه‌ی شماست. در ادامه، هفت درمان خانگی شگفت‌انگیز برای مبارزه با خشکی دست را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

عسل

عسل، یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست است که علاوه بر حفظ رطوبت و درخشانی پوست، دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است و پوست شما را نرم، جوان و درخشان می‌کند. برای این کار، عسل را به روی پوست خود مالیده و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب، شستشو دهید.

خامه و عسل

خامه حاوی اسیدلاکتیک است که به آرامی، پوست را لایه‌برداری می‌کند اما در عین حال، رطوبت پوست شما، باقی می‌ماند. یک قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر مخلوط کرده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی دستان خود بمالید. پس از اتمام این زمان، دست‌ها را با آب ولرم بشویید.

آلوئه‌ورا

آیا می‌خواهید نرمی دستان شما در تمام طول روز، حفظ شود؟ آلوئه‌ورا چیزی است که شما به آن نیاز دارید. این ماده‌ی طبیعی شگفت‌انگیز، یک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای پوست شماست به ویژه آنکه پوست دست شما، به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آسیب دیده باشد.

حمام بلغور جو دوسر

جو دوسر، منبع غنی از پروتئین‌هاست. این ماده نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه یک لایه‌بردار شگفت‌انگیز برای پوست به شما می‌رود که پوست مرده و زبر را از دستان شما پاک کرده و به آن‌ها لطافت می‌بخشد. شما یک فنجان جو آسیاب‌شده را با آب ولرم مخلوط کرده و دستان خود را داخل این مخلوط قرار دهید. پس از حدود ۲۰ دقیقه دست‌های خود را خارج کرده و به آنها مرطوب‌کننده بزنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل، سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است و در عین حال، خاصیت نرم‌کنندگی دارد. روغن نارگیل، رطوبت دستان شما را حفظ کرده و از آسیب بیشتر پوست، جلوگیری می‌کند.

وازلین

وازلین یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های پوست است که خاصیت لایه‌برداری نیز دارد. قرار گرفتن وازلین روی پوست دست شما، از هدر رفتن رطوبت دستان شما جلوگیری کرده و پوست شما را صاف و نرم می‌کند.

ماست و عسل

ماست حاوی اسید لاکتیک است که لایه‌بردار ملایمی است. ترکیب عسل و ماست کمک می‌کند پوست شما نرم و مرطوب شود. یک قاشق ماست را با یک قاشق عسل مخلوط کرده به پوست دست خود بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را شستشو دهید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=8180

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.