تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
1

ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

  • کد خبر : 8871
  • 19 بهمن 1401 - 8:04
ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت موضوعی‌ست که اخیراً طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

«صبح من» با اقتصاد: با افزایش قیمت دلار و سخت شدن شرایط اقتصادی در ایران،‌ بسیاری از فعالان اقتصادی به فکر ثبت شرکت در سایر کشورها و ادامه فعالیت تجاری و اقتصادی خود افتاده‌‌اند. در این میان، ثبت شرکت در کشورهای تراز اول اقتصادی در دنیا امر بسیار رایج و محبوبی‌ست. کشورهای این چنینی نظیر آلمان که ثبت شرکت در آنها بسیار محبوب است، به دلایل متعددی به این محبوبیت رسیده‌اند. ریسک پایین از دست رفتن سرمایه در کل جهان، اطمینان خاطری را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان سراسر جهان فراهم می‌کند تا بدون ترس در این کشورها اقدام به سرمایه‌گذاری از طُرُق مختلف به ویژه ثبت شرکت نمایند.

چرا ثبت شرکت در آلمان؟

کشور آلمان سالیان سال است که همواره در بین ۵ قطب برتر اقتصادی دنیا قرار دارد و اقتصاد این کشور، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی (نرخ تبدیل ارز) و پنجمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) را در جهان دارد. آلمان از بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. اقتصاد آلمان، از سیستم اقتصاد اجتماعی بازار پیروی می‌کند.

جذب سرمایه‌گذاران خارجی همواره یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت اقتصاد هر کشوری است و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به رقابت بالای آلمان با قطب‌های اقتصادی بزرگ دیگر در جهان مانند انگلستان و آمریکا، دولت این کشور همواره با ارائه ویژگی‌های خاصی سعی داشته تا کشور خود را میان سرمایه‌گذاران محبوب نگه دارد.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان مزایای زیادی برای صاحب یا صاحبان خود به همراه خواهد داشت که بخشی از این مزایا به شرح زیر می باشد:

  • با ثبت شرکت در آلمان شما صاحب یک شرکت معتبر با برند آلمان خواهید بود که در تجارت بین الملل از اطمینان و اعتبار قابل توجهی برخوردار است.
  • شما می‌توانید با ثبت شرکت در آلمان از مزایای دریافت اقامت موقت و دائم برای خود و اعضای خانواده برخوردار شوید.
  • شما با ثبت شرکت در آلمان می‌توانید حساب بانکی در بانک‌های آلمانی باز کنید و از مزایای دریافت کارت‌های اعتباری برخوردار شوید.
  • با ثبت شرکت در آلمان شما مالیات بر ارزش افزوده در خریدهای شرکت را در آلمان و تمام کشورهای اتحادیه اروپا پس می‌گیرید.
  • با ثبت شرکت در آلمان فرصت اخذ وام از بانک‌ها با سود ناچیز برای شما امکان پذیر خواهد بود.
  • پس از اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان می‌توانید از مزایای انواع بیمه‌های برای خود و اعضای خانواده بهره مند شوید.

پروسه ثبت شرکت در آلمان

پس از انتخاب نام شرکت و استعلام جهت اطمینان از آزاد بودن نام انتخابی، اساسنامه شرکت توسط دفتر اسناد رسمی در آلمان تنظیم خواهد شد. متقاضی بمنظور امضا اسناد و مدارک باید در دفتر خانه اسناد رسمی در آلمان حضور یابد و یا از طریق سفارت آلمان در ایران تایید امضا خود را به همراه وکالت ارسال نماید.

تکمیل پروسه ثبت شرکت در آلمان مستلزم گشایش حساب بانکی، انتقال سرمایه شرکت، صدور کد HRB یا همان شماره ثبت شرکت، عضویت در اتاق بازرگانی و صدور کدهای مالیاتی است. نام تمام موسسان در ثبت تجاری وارد می‌شود و صاحبان شرکت فقط به اندازه سهام خود در شرکت مسئولیت خواهند داشت. اساسنامه شرکت شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها می‌باشد که متقاضی متناسب با تخصص و تجربه خود به آنها خواهد پرداخت. شرکت می‌تواند شامل یک مدیر عامل و سهامداران متعدد باشد.

همچنین برای ثبت شرکت در آلمان نیاز به آدرس قانونی و‌ دفتر فیزیکی می‌باشد. دریافت به موقع مدارک از طریق پست و متقابلاً ارسال پاسخ مناسب در زمان مقرر حائز اهمیت است؛ لذا پس از ثبت شرکت در آلمان می‌بایست که فردی مسئول، کلیه مراسلات شرکت را به دقت کنترل نماید. در این خصوص می‌توانید از خدمات ویرچوآل آفیس در آلمان برخوردار شوید.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

پروسه دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت در دو مرحله انجام می شود:

  • دریافت اقامت موقت
  • دریافت اقامت دائم

مدت اقامت موقت از ۳ تا ۵ سال می باشد. اگر فعالیت شرکت طی سه سال اول موفقیت آمیز باشد و مدارک ارائه شده به اداره مهاجرت نشانگر این باشد که متقاضی دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت، هزینه های کار و زندگی در آلمان را به خوبی تأمین کرده است، می تواند پس از ۳ سال، اقامت دائم را دریافت نماید.

دریافت شهروندی آلمان (دریافت پاسپورت آلمانی) ۸ سال از تاریخ اقامت اولیه خواهد بود. این زمان تحت شرایطی می تواند به ۷ سال کاهش یابد. دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت ابتدا برای مدیر عامل شرکت و پس از آن برای سایر افراد خانواده از طریق پیوستن به خانواده انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=8871

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.