تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

(تصاویر) مرتفع‌ترین شهر جهان کجاست؟

  • کد خبر : 7269
  • 17 بهمن 1401 - 14:00
(تصاویر) مرتفع‌ترین شهر جهان کجاست؟
این شهر در سال 2003 میلادی از سوی نشریه علمی نشنال جئوگرافیک، رسما به عنوان مرتفع ترین سکونت گاه ثابت و دایمی بشر معرفی شد. این شهر بالغ بر۵۰ هزار سکنه دارد که بیشتر آنها در معدن طلای آن مشغول به فعالیت هستند.

«صبح من» با دانستنی‌ها: در جهان شهرها و سکونت‌گاه‌هایی هستند که شاید زندگی در آن‌ها، برای بسیاری از ما غیرقابل تصور باشد. مناطقی که هزاران متر از سطح زمین یا سطح دریاها بلند تر بوده و به خاطر این ارتفاع، از حداقل عنصر حیاتی زمین، یعنی اکسیژن برخوردارند. شهرهایی که شاید اقامت در آنها مشکل تر از صعود به قله‌ای صعب العبور باشد. 

لارینکونادا

مرتفع‌ترین شهر جهان در پرو قرار گرفته است. شهری به نام “لارینکونادا” که پنج هزار و ۱۰۰ متر (۵۱۰۰) بالاتر از سطح دریا قرار داشته و تقریبا باید گفت زندگی در آن برای عده کثیری از مردم غیر قابل تصور است. 

این شهر در سال ۲۰۰۳ میلادی از سوی نشریه علمی نشنال جئوگرافیک، رسما به عنوان مرتفع ترین سکونت گاه ثابت و دایمی بشر معرفی شد. این شهر بالغ بر۵۰ هزار سکنه دارد که بیشتر آنها در معدن طلای آن مشغول به فعالیت هستند.

“لارینکونادا” در مجاورت معدن طلا قرار گرفته است.

ال آلتو 

“ال آلتو” در بولیوی نیز با ارتفاعی ۴۱۵۰ متری، یکی دیگر از مرتفع‌ترین شهرهای جهان به شمار می رود. این شهر از جمعیتی بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر برخوردار است. 

گفتنی است از زمانی که فرودگاهی به نام لاپاز در این شهر تاسیس شد، مسافرت به آن نیز توسعه بیشتری گرفت به نحوی که نام ال آلتو،‌ امروز علاوه بر مسافران کلمبیایی برای گردشگران بین المللی نیز شناخته شده است. 

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=7269

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.