تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

آشنایی با محلول‌های خانگی جایگزین برای ضدعفونی کردن میوه و سبزی

  • کد خبر : 7281
  • 17 بهمن 1401 - 14:45
آشنایی با محلول‌های خانگی جایگزین برای ضدعفونی کردن میوه و سبزی
بعضی از میوه ها و سبزیجات مانند : کلم بروکلی ، کاهو ، انگور ( و بسیاری دیگر ) را نمیتوان به سادگی شست و دارای مکان های زیادی هستند که میکروب ها ، سموم و باکتری ها میتوانند به راحتی در ابن مکان ها باقی بمانند و شسته نشوند . برای اینگونه از میوه و سبزی ها از روش های خیساندن در مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید .

«صبح من» با زندگی: بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبز جاتی که عرضه میشود وجود دارند . برای سلامتی و محافظت از خود میتوانید آنها را ضد عفونی کنید و باکتری های مضر و سموم را از بین ببرید . روش های گفته شده به ۲ صورت میباشند :

۱- خیس کردن در مواد ضد عفونی کننده

۲- اسپری کردن مواد ضد عفونی کننده روی میوه و سبزی 

بعضی از میوه ها و سبزیجات مانند : کلم بروکلی ، کاهو ، انگور ( و بسیاری دیگر ) را نمیتوان به سادگی شست و دارای مکان های زیادی هستند که میکروب ها ، سموم و باکتری ها میتوانند به راحتی در ابن مکان ها باقی بمانند و شسته نشوند . برای اینگونه از میوه و سبزی ها از روش های خیساندن در مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید . از اسپری کردن برای میوه و سبزی هایی استفاده کنید که تمام قسمت های آنها قابل اسپری کردن باشند .

تهیه چند نوع محلول ضد عفونی کننده میوه و سبزی در خانه

شستن و ضد عفونی کردن با نمک

۱ تا ۲ قاشق چای خوری نمک را در سینک یا ظرف پر از آب حل کنید سپس میوه و سبزیجات را به مدت ۵ دقیقه درون آن بگذارید . بعد از ۵ دقیقه آبکشی نمایید تا شوری نمک از بین برود .

شستن و ضد عفونی کردن با سرکه و آب

 نصف لیوان سرکه سفید را با ۲ لیوان آب مخلوط کنید و میوه یا سبزیجات را به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه در آن خیس کنید سپس آبکشی نمایید . این روش باعث کاهش سموم حشرات خواهد شد اما نمیتواند باکتری ها را از بین ببرد .

استفاده از آبلیمو و سرکه

 ۲ قاشق غذاخوری سرکه ، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو را با ۱ لیوان آب مخلوط کنید . مخلوط را داخل یک اسپری ریخته و روی میوه جات و سبزیجات اسپری کنید و بعد از چند دقیقه آبکشی نمایید . آبلیمو و سرکه هر دو ضدعفونی کننده های طبیعی هستند .

استفاده از آب اکسیژنه

همه ما با شنیدن اسم آب اکسیژنه به یاد دهان شوی ، تمیز کننده زخم یا رنگ کردن مو می افتیم اما آب اکسیژنه مبتواند باکتری های مضری مانند : لیستریا ، سالمونلا و اشتریشیا کلی را که از بین ببرد . از آب اکسیژنه به ۲ صورت میتوانید استفاده کنید .

روش اول : ۲ عدد اسپری تهیه کنید . در یکی از اسپری ها آب اکسیژنه ۳% بریزید . در اسپری دیگر سرکه بریزید . اول با اسپری آب اکسیژنه روی میوه جات یا سبزیجات اسپری کنید سپس اسپری سرکه روی آن بپاشید و در آخر به خوبی آبکشی نمایید .

روش دوم : ۱/۴ پیمانه آب اکسیژنه را در سینک پر از آب سرد ریخته و سبزیجات یا میوه جات را به مدت ۳ دقیقه داخل آن گذاشته و بشورید ، سپس خوب آبکشی نمایید .

استفاده از صابون کاستیا

یک قاشق چایخوری از صابون کاستیا را دریک لیوان آب حل کنید و داخل یک اسپری بریزید سپس روی میوه یا سبزی اسپری کنید و آبکشی نمایید .

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=7281

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.