تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

دانستنی‌هایی جالب درباره‌ی آشپزی مینیاتوری

  • کد خبر : 6710
  • 11 بهمن 1401 - 9:30
دانستنی‌هایی جالب درباره‌ی آشپزی مینیاتوری
در ویدئوهایی که از آشپزی‌های مینیاتوری گرفته شده و در فضای مجازی قرار می‌گیرد، شما همه چیز را در ابعاد مینیاتوری می‌بینید؛ از وسایل آشپزی گرفته تا غذایی که تهیه می‌شود.

«صبح من» با آشپزی: در کودکی ما درباره‌ی موجودات غول‌پیکر و یا موجودات کوچک زیاد شنیده‌ایم. اما اخیرا چیزهای شگفت‌انگیز دیگری مورد توجه قرار گرفته‌اند: خوراکی‌های مینیاتوری!

به گزارش «صبح من»؛ در ویدئوهایی که از آشپزی‌های مینیاتوری گرفته شده و در فضای مجازی قرار می‌گیرد، شما همه چیز را در ابعاد مینیاتوری می‌بینید؛ از وسایل آشپزی گرفته تا غذایی که تهیه می‌شود.
بنا بر تازه‌ترین آمار، این روزها طرفداران این سبک از آشپزی، بسیار زیاد شده‌اند به گونه‌ای که تنها در سایت یوتیوب، حدود ۱٫۳ میلیون فیلم برای غذای مینیاتوری قرار گرفته است.

غذاهایی کاملا واقعی

وقتی که شما درباره‌ی غذاهای مینیاتوری در فضای مجازی جستجو می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که هیچ چیز این غذاها، مصنوعی نیست و از مواد غذایی کاملا طبیعی برای پخت این غذاها استفاده می‌شود. به عنوان مثال استفاده از چند دانه برنج، تکه کوچکی از تن ماهی، تخم بلدرچین و … .

اجاق گازهای کوچکی که واقعا کار می‌کنند!

از آنجایی که این غذاها با مواد واقعی درست می‌شوند، برای پخت آنها، به اجاق گاز مینیاتوری ولی واقعی نیاز است. یکی از کسانی که فیلم‌هایی در زمینه این سبک آشپزی، ارایه داده است می‌گوید، حدود شش ماه طول کشیده است تا آشپزخانه مینیاتوری‌اش را تجهیز کند. «جی بارون» آشپز دیگری است که می‌گوید، حدود ۸۰ درصد از کالاهای آشپزخانه مینیاتوری خود را، خودش درست کرده است.

ترفندهای پخت غذاهای مینیاتوری

شاید فکر کنید درست کردن غذا در این ابعاد، زمان زیادی را در بر بگیرد اما از آنجا که مقدار غذا کم است، این قضیه کاملا برعکس است و گاهی حتی در چند ثانیه هم می‌توان غذا را تهیه کرد. «مرداک» می‌گوید، جوشاندن آب برای من فقط چند ثانیه طول می‌کشد. سرآشپزهای آشپزی مینیاتوری، خلاقیت‌های خاص خود را نیز دارند. به عنوان مثال، استفاده از تخم بلدرچین به جای تخم مرغ و یا تهیه‌ی سبزیجات در ابعاد کوچک!

راهکارهای سرآشپزهای آشپزی مینیاتوری

برخی از آشپزهای مینیاتوری حتی فرهایی برای پخت کیک و کلوچه‌های کوچک طراحی و ساخته‌اند. حتی برخی از آنها از کباب‌پزهای مینیاتوری برای پخت کباب نیز استفاده می‌کنند.

تولید ویدئوی آشپزی مینیاتوری چقدر زمان می‌برد؟

کار فیلمبرداری از تهیه‌ی غذاهای مینیاتوری، بسیار زمان‌بر است. استفاده از نورپردازی مناسب، در نظر گرفتن زوایای مناسب و ایجاد یک لذت بصری، از کارهایی است که برای ضبط این ویدئوها انجام می‌گیرد. «جی بارون» یکی از کسانی است که ویدئوهای زیادی را در این زمینه ضبط و در یوتیوب قرار داده است. او می‌گوید برای این کار بین هشت تا پنجاه ساعت زمان می‌گذارد. در حالی که کل زمان پخش ویدئو، بین سه تا بیست دقیقه است. به هر حال ساخت این ویدئوها مشکل و زمان‌بر است.

چرا چهره‌ی سرآشپز دیده نمی‌شود؟

در ویدئوهای آشپزی مینیاتوری، برخلاف آشپزی‌های دیگر، شما چهره‌ی سرآشپز را نمی‌بینید و تنها دست‌های او نمایش داده می‌شود. برخی از این سرآشپزها بر این باورند که نشان دادن چهره‌ی آنها در کنار غذاهای مینیاتوری، جذابیت آشپزی مینیاتوری را از بین می‌برد.

اما مزه‌ی غذای مینیاتوری چگونه است؟


روزنامه‌ی «نیویورک پست» این غذاها را بسیار خوشمزه معرفی می‌کند. یکی از سازندگان ویدئوهای غذای مینیاتوری می‌گوید به اندازه‌ی هر سه وعده شبانه روز غذای مینیاتوری درست کرده و می‌خورد؛ برای صبحانه، پنکیک و تخم مرغ (با کمک قطره چکان تکه‌هایی از زرده و سفیده‌ی تخم مرغ واقعی را جدا می‌کند)، برای ناهار، چیزبرگرهای کوچک و برای شام، فیله ماهی سالمون با کلم بروکلی و کلی کوکی‌های شکلاتی! نتیجه: همه وعده‌ها مزه‌ی خوبی دارند.

بیشترین سرآشپزهای این سبک آشپزی در کدام کشور هستند؟


فرهنگ آشپزی مینیاتوری از ژاپن سرچشمه گرفته است. اما فرهنگ مینیاتوری، از بیش از ۱۲۰۰ سال پیش، در این کشور رایج است و نمونه‌ی بارز آن، بونسای مینیاتوری است.

چرا تماشای آشپزی‌های مینیاتوری، لذت‌بخش است؟


به گفته استاد مردم‌شناسی دانشگاه بوستون، تماشای آشپزی‌های مینیاتوری، نوعی هیجان و لذت را به بیننده القا می‌کند چرا که در این ویدئوها، شما به صورت واقعی مراحل درست کردن یک غذا را می‌بینید.

آشپزی مینیاتوری، چیزی فراتر از غذاست

در حالی که ما سازندگان ویدئوهای آشپزی مینیاتوری را سرآشپزهای مینیاتوری می‌نامیم اما این نام برای هنر آنها، کم است. آنها گاه علاوه بر آشپزی، آشپزخانه مینیاتوری را نیز طراحی می‌کنند.

ترجمه و تنظیم: صبح من
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=6710

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.