تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4
معرفی 15 جاذبه‌ی گردشگری ایتالیا؛

(تصاویر) از کلیسای جامع میلان تا کولوسئوم رم

  • کد خبر : 5476
  • 01 بهمن 1401 - 9:15
(تصاویر) از کلیسای جامع میلان تا کولوسئوم رم
ایتالیا کشوری مملو از مکان‌های زیبا و منحصر به فرد بر جای مانده از دوران باستان تا دوران مدرن است. شهرهای ایتالیا، زیبا و با تاریخی غنی، مناظری خیره‌کننده و غذاهایی خوشمزه است.

«صبح من» با گردشگری: ایتالیا کشوری مملو از مکان‌های زیبا و منحصر به فرد بر جای مانده از دوران باستان تا دوران مدرن است. شهرهای ایتالیا، زیبا و با تاریخی غنی، مناظری خیره‌کننده و غذاهایی خوشمزه است.

به گزارش «صبح من» ایتالیا یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران از سراسر دنیا می‌باشد. امروز به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا می‌پردازیم.

کولوسئوم ـ رم

کولوسئوم یکی از عجایب جهان است که در مرکز شهر رم، شهر باستانی ایتالیا، قرار دارد. کولوسئوم یک سازه بیضی شکل است که می‌تواند ۵۰ تا ۸۰ هزار تماشاگر را در خود جای دهد. مساحت این سازه‌ی زیبا، ۲۴ هزار متر مربع است. این بنا به خاطر زیبایی باشکوهش، هنوز نیز پابرجاست و هر ساله هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

کانال بزرگ ونیز

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، کانال بزرگ ونیز است که در مرکز شهر ونیز در ایتالیا قرار دارد و آبراه اصلی برای حمل و نقل آبی شهر است. این کانال، بزرگ‌ترین کانال شهر به طول تقریبیا ۴ کیلومتر است و امکان حمل و نقل کالا از یک بخش به بخش دیگر شهر را فراهم می‌کند. ونیز، شهری جذاب و جادویی است که به دلیل آبراه‌هایش مشهور است. این شهر به شهر پل‌ها نیز شناخته می‌شود و پل باستانی ریالتو که از پل‌های معروف جهان است، در آن وجود دارد.

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره ـ فلورانس

کلیسای سانتا مریا دل فیوره که به نام فلورانس دومو نیز شناخته می‌شود، با چشم‌اندازی باشکوه بر فراز شهر قرار دارد. این کلیسا، سومین کلیسای بزرگ جهان است که با گنبد زیبای خود، مشهور شده است. کلیسای سانتا ماریا دل فیوره هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به تماشای خود فرا می‌خواند.

برج کج پیزا

ساختمان‌های تاریخی زیادی در ایتالیا وجود دارند اما برج کج پیزا، شگفتی مهندسی قرون وسطی، چشم‌های زیادی را به خود خیره می‌کند. ساخت این برج معروف در سال ۱۱۷۳ آغاز شد و در ابتدا به عنوان برج ناقوس، طراحی شد. این برج تقریبا ۵۶ متر ارتفاع دارد. وقتی به بالای برج می‌رسید، می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز اطراف، لذت ببرید. زمانی که طبقه سوم برج در سال ۱۱۷۸ تکمیل شد، برج شروع به کج شدن کرد. پس از انجام کارهای اصلاحی در سال های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۱ شیب آن تا حدودی تثبیت شد و به ۴ درجه کاهش یافت.

فواره‌ی تروی ـ رم

فواره‌ی تروی که با نام «فونتانا دی تروی» نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین فواره‌های موجود در جهان است. این فواره مربوط به دوران رم باستان است و به گفته‌ی ایتالیایی‌ها، خدای دریا را در ارابه‌ای صدفی شکل به رهبری تریتون با اسب‌های دریایی نشان می‌دهد. این فواره توسط معمار ایتالیایی، نیکولا سالوی، طراحی شده است و شاهکار زیبایی است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان منحصربه‌فردترین و بزرگ‌ترین کلیسای جهان است که هر دو سبک معماری رنسانس و گوتیک را داراست. نمای سنگ مرمر سفید کلیسا، بسیار زیبا است. این سازه، در یک دوره‌ی پنج تا شش قرنی، ساخته و تکمیل شده است (۱۹۶۵_۱۳۸۶) و معماران زیادی را به خود دیده است.

معبد پانتئون ـ رم

پانتئون یکی از شگفت‌های معماری ایتالیاست که سالانه بیش از شش میلیون گردشگر را برای تماشای خود فرا می‌خواند. این بنا بین ۲۵ تا ۲۷ سال پیش از میلاد به دستور مارکوس آگریپا ساخته شده است. باور بر این است که پانتئون ابتدا به عنوان معبد ساخته شده و به خدایان روم تقدیم می‌شود اما بعدها کاربردهای کلیسا برای مسیحیان را داشته است.

فروم رومی

فروم رومی در مرکز روم باستان قرار دارد و بزرگ‌ترین منطقه‌ی باستانی درون شهری در جهان است. این بنا زمانی یک بازار شلوغ بود با معابد و ساختمان‌های جذاب. این منطقه دارای بیشترین تعداد معابد و بناهای تاریخی در امپراتوری روم بوده و برای نخستین بار در قرن هفتم پیش از میلاد ساخته شده است اما با گذشت زمان به مرکز اجتماعی، سیاسی و تجاری تبدیل شد.

دریاچه کومو

دریاچه کومو که به نام «لاریو» نیز مشهور است، مقصدی با طبیعت شگفت‌انگیز و مناظر خیره‌کننده است که در بخشی از شمال ایتالیا و در دامنه‌ی کوه‌های آلپ قرار دارد. دریاچه، مساحتی حدود ۱۴۶ کیلومتر مربع دارد و سومین دریاچه‌ی بزرگ آب شیرین جهان به شمار می‌رود.

کلیسای سنت پیتر ـ واتیکان

کلیسای سنت پیتر یک کلیسای دوره رنسانس است که در واتیکان و در داخل شهر رم واقع شده است. در فاصله کمی از کلیسا، موزه واتیکان قرار دارد که در واقع یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است.

گالری اوفیزی

گالری اوفیزی یکی از مشهورترین موزه‌های جهان است که در مرکز تاریخی فلورانس واقع شده است. این موزه در بین سال‌های ۱۵۶۰ تا ۱۵۸۰ ساخته شده و بهترین مجموعه از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و مصنوعات منحصر به فرد و شاهکارهای جهان را در خود جای داده است.

دره معابد ـ سیسیل

دره معابد، یک مکان باستانی در آگریجنتو سیسیل است. این دره، یکی از بهترین نمونه‌های هنر و معماری یونان باستان است که توسط یونانیان در ۵۸۰ سال پیش از میلاد تأسیس شده است. معبد هراکلس، قدیمی‌ترین معبد آگریجنتو است که در پایان قرن ششم پیش از میلاد ساخته شده است. این دره در مساحتی بیش از ۱۳۰۰ هکتار، گسترده شده و از ۷ معبد تشکیل شده است.

ساحل آمالفی ـ سالرنو

ایتالیا مملو از دهکده‌ها و شهرهای ساحلی زیباست که یکی از معروف‌ترین آنها، ساحل آمالفی است. این ساحل در امتداد سواحل جنوبی ایتالیا در دریای تیرنین واقع است.

پمپئی ـ ناپال

پمپئی یکی از میراث های جهانی یونسکو است که سالانه بیش از ۲٫۵ میلیون نفر بازدیدکننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این شهر رومی باستانی در نزدیکی ناپال در ایتالیا واقع است و به شهر سوخته نیز مشهور است. آتشفشان کوه وزوویوس در نزدیکی این شهر بارها فوران کرده که خطرناک‌ترین آن در ۲۰۰۰ سال پیش بوده است که تمام ساختمان‌ها و مردم شهر زیر خاکستر این آتشفشان، مدفون می‌شوند.

چینکو تره ـ لیگوریا

ایتالیا کشوری با مناظر باورنکردنی است؛ «چینکو تره» یکی از نمونه‌های زیبای این مدعاست که در منطقه ساحلی لیگوریا در شمال غربی ایتالیا قرار دارد. چنیکو تره به دلیل خانه‌های رنگارنگش که در کنار یک صخره ساخته شده‌اند، غذاهای دریایی کم نظیر و دریای زیبای اطرافش، مشهور شده است. ۵ روستای سنتی کوچک و بزرگ در این بخش وجود دارند که قدمت آنها به اواخر قرون وسطی باز می‌گردد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=5476

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.