تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4

(ویدئو) رونمایی از ابرخودرو ساخت افغانستان

  • کد خبر : 4685
  • 24 دی 1401 - 16:05
(ویدئو) رونمایی از ابرخودرو ساخت افغانستان
برای ساخت این ابرخودرو ساخن کشور افغانستان، از موتور تویوتا کرولا ارتقا یافته استفاده شده است و بعید است با خودرهای برتر جهان رقابت کند.

«صبح» من با خودرو: اولین ابرخودروی افغانستان که توسط طالبان رونمایی شد، مادا Mada 9) ۹) نام دارد که طی ۵ سال طراحی و توسعه آن توسط ۳۰ مهندس شرکت ENTOP در موسسه فنی حرفه ای افغانستان (ATVI) در کابل به انجام شده است. برای ساخت این خودرو از موتور تویوتا کرولا ارتقا یافته استفاده شده است؛ ولی بعید به نظر می رسد که بتواند با خودروهایی مانند بوگاتی و مک لارن رقابت کند.

به گزارش «صبح من»، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با افتخار تصاویری از این خودرو را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و گفت که ساخت آن افتخاری برای کل کشور است. وی در توییتر خود نوشت: «از اداره آموزش فنی و حرفه ای افغانستان تشکر می کنم که تحت چتر آنها، نخبه ها خدمات شایانی انجام می دهند.»

عبدالباقی حقانی در مراسم رونمایی از این خودرو، سخنرانی پرشور خود را ایراد کرد و از ارزش های علمی افغانستان تمجید کرد و ادعا کرد که این خودرو دلیلی بر تعهد رژیم به ارائه علوم دینی و مدرن برای مردمش است.

در همین حال، محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ENTOP گفت که امیدوار است این ابرخودرو ارزش دانش را به مردم منتقل کند و به ارتقای وجهه افغانستان در صحنه جهانی کمک کند.

او به خبرنگاران گفت: «این خودرو سفر خود را در افغانستان آغاز خواهد کرد و ممکن است روزی بین المللی شود.»

در توییتی که احمدی در شب سال نو میلادی منتشر کرد، آمده بود: «خدا را بسیار سپاسگزارم که توانستم ساخت اولین خودروی افغانستان را به پایان برسانم. از تجار بزرگ و مردم عزیز افغانستان که در این مدت در کنار من بودند تشکر می کنم.»

خبر این ابرخودرو در افغانستان تحت حکومت طالبان با تحسین بسیاری روبرو شد و کاربران شبکه های اجتماعی با اشتیاق تصاویری از این خودرو را به اشتراک گذاشتند و ادعا کردند که این خودرو دلیلی بر توانایی های علمی و فناوری کشور است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=4685

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.