تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4

آشنایی با نکات کلیدی برای شستشوی بهتر لباس

  • کد خبر : 3899
  • 17 دی 1401 - 15:26
آشنایی با نکات کلیدی برای شستشوی بهتر لباس
شستن لباس یکی از کارهایی است که خانم ها حداقل هفته ای یکبار آن را انجام می دهند. ولی خیلی از ما در این باره باورهای اشتباهی داریم که باعث خراب شدن لباس یا ماشین لباسشویی می شود. در این بخش 15 اشتباه درباره شستن لباس را به شما معرفی می کنیم. سعی کنید از این به بعد این کار ها را انجام ندهید.

«صبح من» با زندگی: شستن لباس یکی از کارهایی است که خانم ها حداقل هفته ای یکبار آن را انجام می دهند. ولی خیلی از ما در این باره باورهای اشتباهی داریم که باعث خراب شدن لباس یا ماشین لباسشویی می شود.

به گزارش صبح من، در این بخش ۱۵ اشتباه درباره شستن لباس را به شما معرفی می کنیم. سعی کنید از این به بعد این کار ها را انجام ندهید. به عنوان مثال یکی از اشتباهاتی که اکثرا درباره شستن لباس انجام می دهند اینست که صبر می کنند لباس ها زیاد شود و بعد ماشین لباس شویی را روشن می کنند. در صورتی که این کار باعث می شود ماشین لباسشویی خراب شده و همچنین لباس ها خوب شسته نشوند.

نکاتی درباره شستن لباس

۱- تنها یک دور گردش برای بالش ها و پتو ها

برای شستن بالش ها یک دور گردش کافی نیست. اگر بالش های پردار و پتو ها را در ماشین لباسشویی می شویید حتما دو گردش پشت هم داشته باشید . پر ها می توانند کف را نگه داشته و در نتیجه صابون (کف) درون بالش ها باقی بماند .

۲- شستن لباس ها بدون مرتب کردن آنها

قبل از شستن لباسها آنها را مرتب کنید. مثلا به جای آنکه بعد از شستن لباس ها دنبال لنگه جوراب بگردید یا از همان اول آنها را به هم گره کنید یا اینکه جوراب ها را با هم بشویید تا با لباس ها قاتی نشوند.

۳- استفاده از نرم کننده پارچه برای حوله

از نرم کننده پارچه برای حوله ها استفاده نکنید. چون این ترکیبات شیمیایی ظرفیت جذب پارچه را کاهش داده و کیفیت حوله را کم می کند.

۴- شستن لباس های زیاد در یک نوبت

خیلی ها عادت دارند صبر کنند تا لباس های شان زیاد شود، بعد ماشین لباسشویی را روشن کنند. در صورتی که این کار هم باعث خراب شدن ماشین شده و هم اینکه ممکنست لباس ها خیلی خوب تمیز نشوند.

۵- شستن نادرست لباس بارانی و بادگیر

برای جلوگیری از بین رفتن ساختار لباس می تونید سه توپ تنیس را در رخت شور قرار دهید. این کار در از بین رفتن کف ها کمک می کند.

۶- استفاده از پودر و مایع شوینده گران

لزومی ندارد از شوینده های گران استفاده کنید. خیلی از مواد شوینده گران جایگزین های خانگی ارزان دارند. مثلا :

  • – نمک می تواند لباس ها را روشن تر کند.
  • – گچ به از بین بردن لکه ها کمک می کند.
  • – صابون های سفید کننده و از بین بردن لکه ها
  • – استفاده از اب لیمو که موجب معطر و نرم شدن لباس می شود .

۷- توجه نداشتن به ماشین لباس شویی

در بسیاری از موارد محفظه پودر شست و شو متحرک است . از آنجایی که باقی مانده ی مواد شوینده می توانند در آنجا باقی بمانند باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. برای جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی آن را بلافاصله بعد از اتمام کار نبندید. یک بار مخزن (دیگ) را با آب داغ بشویید.

۸- مرتب سازی نامناسب

شما باید همه لباس ها را با هم در ماشین نیندازید و آنها را مرتب کنید. مثلا یکبار رنگهای روشن و یکبار رنگهای تیره ر ابیندازید تا لباس ها به هم رنگ ندهند.  همچنین نوع پارچه را هم باید از هم تفکیک کنید. مثلا لباس های پشمی باید به طور جداگانه شسته شود. نباید حوله را با لباس هایی که از الیاف مصنوعی دارند بشویید. چون ممکنست خراب شوند.

۹- پاک کردن لکه ها به روش نادرست

اگر لکه ها را حسابی چنگ بزنید و فشار دهید ممکنست پارچه تان سوراخ شده یا جنسش کشیده شود. پس باید لکه ها را با آرامش و آهسته بمالید تا پارچه تان از بین نرود.

۱۰- استفاده بیش از حد پودر ماشین لباس شویی

استفاده از مقدار زیاد پودر ممکنست برای یقه ها مفید باشد اما برای بخش های دیگر تاثیری ندارد و حتی ممکنست باعث بیشتر کثیف شدن لباس شوند. پس خیلی از پودر استفاده نکنید.

۱۱- توجه نداشتن به لباس های زیپ دار

قبل از شستن زیپ ها باید به درستی بسته شوند زیرا دندانه های زیپ به راحتی می توانند لباس های دیگر را خراب کرده یا آنها را پاره کند.

۱۳- دکمه لباس ها

دکمه لباس ها را باز بگذارید در غیر این صورت ممکن است دکمه ها کنده شود و لباس ها ظاهری نا مرتب بگیرند. همچنین ممکنست داخل لباس به خوبی شسته نشود.

۱۴- شستن مایو و لباس شنا در لباسشویی

لباس شنا، لباس زیر و مایو را در لباس شویی نشوید. آنها باید با دست شسته شوند. چون هم تمیز تر می شوند، هم جنس شان را حفظ کرده و خراب نمی شوند و هم اینکه به دیواره لباسشویی گیر نکرده و آن را خراب نمی کنند.

۱۳- استفاده بیش از حد سفید کننده

سفید کننده ها باعث میشوند که پارچه دوام کمتری پیدا کنند و به راحتی پاره شوند. شما میتوانید با استفاده از یک ظرف بزرگ و اضافه کردن دو قطره لیمو به آبجوش لباس ها را سفید کنید. پس در مصرف سفید کننده ها زیاده روی نکنید.

۱۵- دادن استراحت به ماشین لباسشویی

استفاده بی وقفه از ماشین باعث کاهش مصرف برق می شود. ماشین لباس شویی در دفعات بدی از حرارت باقی مانده از گردش های قبلی استفاده می کند و این مساله اصلا باعث خراب شدن آن نمی شود.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره شستن لباس تقدیم کردیم بهره کافی را برده باشید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=3899

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.