تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

آموزش تصویری تهیه‌ی یک فست فود خوشمزه

  • کد خبر : 3890
  • 17 دی 1401 - 14:39
آموزش تصویری تهیه‌ی یک فست فود خوشمزه
این غذاها در بین همه گروههای سنی خیلی پرطرفدار هستند و به راحتی می توان مدل های مختلفی از این غذاهای فست فودی را در منزل به صورتهای گوناگون و با مواد مختلف درست کرد و با درست کردن انها در زمان صرفه جویی کرد.

«صبح من» با آشپزی: غذاهای فست فودی و غذاهایی که خیلی سریع آماده می شوند و اغلب شامل موادی مانند سوسیس و کالباس و همبرگر و … داخل خود هستند و امروزه که اکثر مردم وقت و زمان کافی برای آشپزی ندارند و یا حوصله آشپزی کردن را ندارند، خیلی رواج پیدا کرده است و مردم تمایل زیادی به یاد گرفتن غذاهای مختلف فست فودی پیدا کرده اند.

به گزارش «صبح من»، این غذاها در بین همه گروههای سنی خیلی پرطرفدار هستند و به راحتی می توان مدلهای مختلفی از این غذاهای فست فودی را در منزل به صورتهای گوناگون و با مواد مختلف درست کرد و با درست کردن انها در زمان صرفه جویی کرد.

در این مطلب طرز تهیه یک غذای فست فودی خوشمزه را که شامل مواد فست فودی کالباس خرد شده و قارچ و پنیر پیتزا است و بسیار سریع آماده می شود و بسیار خوشمزه است را در نظر گرفتیم. این غذا شامل مواد اولیه سیب زمینی و کالباس و گلپر و روغن مایع و ذرت و قارچ و پنیر پیتزا و نمک و فلفل است و برای وعده غذایی شام انتخاب خیلی مناسبی است و حتی می توان آن را برای مهمانی ها به عنوان یک غذای خوشمزه در کنار دیگر غذاها درست کرد و سرو کرد.

مواد لازم:

سیب زمینی۳ عدد

 قارچ۵ عدد

 کالباس مقدار کافی

 ذرت نصف لیوان

گلپر مقدار کافی

 پنیر پیتزا مقدار کافی

 روغن مایع مقدار کافی

 نمک فلفل مقدار کافی

 ذرت نصف لیوان

طرز تهیه

 مرحله اول

ابتدا و برای شروع کار ۳ عدد سیب زمینی را شسته و آنها را با چاقو پوست می کنیم و سپس سیب زمینی ها را با چاقو به صورت خلالی برش می زنیم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد سیب زمینی های برش خورده را داخل تابه می ریزیم و آنها را کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شود. سپس مقدار کافی نمک و فلفل و کمی گلپر برای مزه دار شدن آنها به ان اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا سیب زمینی کاملا سرخ شود. سپس وقتی سیب زمینی سرخ شد زیر گاز را خاموش می کنیم.

مرحله دوم

سپس در ادامه نصف لیوان ذرت را داخل یک قابلمه آب می ریزیم و ذرت را آبپز می کنیم. سپس آن را کنار می گذاریم.

مرحله سوم

سپس در یک تابه مقدار روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد کالباسها را به صورت خلالی برش می زنیم و آنها را داخل تابه در روغن کمی تفت می دهیم و کالباسها را در روغن خوب سرخ می کنیم. سپس ۵ عدد قارچ را شسته و آن را به صورت حلقه ای و یا نگینی برش می زنیم و آنها را داخل تابه می ریزیم و در تابه تفت می دهیم تا آب قارچ کشیده شود و سپس در آخر ذرت پخته شده را داخل تابه می ریزیم و آنها را کاملا با هم مخلوط می کنیم تا مواد داخل تابه کاملا قاطی شوند.

مرحله چهارم

سپس درادامه کار یک ظرف پیرکس را  که قابلیت قرار دادن در فر را داشته باشد و در فر نشکند را بر می داریم و سیب زمینی های سرخ شده مراحل اول را داخل ظرف می ریزیم و روی آن را مقداری پنیر پیتزا می ریزیم و سپس کالباس سرخ شده و قارچ و ذرت را روی سیب زمینی ها می ریزیم و در ادامه روی مواد را کاملا با پنیر پیتزا می پوشانیم و ظرف پیرکس را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد برای مدت ۵ دقیقه می گذاریم تا پنیر پیتزا روی مواد کاملا آب شود و سپس ۳ دقیقه گریل فر را نیز روشن می کنیم تا روی غذا خوشرنگ و طلایی شود. اکنون سیب زمینی و کالباس مخصوص ما آماده است.

مرحله پنجم

در ادامه ظرف پیرکس را از فر در آورده و بعد  از سرد شدن آن را برش می زنیم و این غذای خوشمزه را برای شام همراه با نان و سس قرمز و سالاد و سبزی خوردن می خوریم و یا آن را در ظرفهای کوچک درست می کنیم و این غذای خوشمزه را بعنوان فینگر فود استفاده می کنیم. نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این غذای خوشمزه فست فودی خوشتان آمده باشد و آن را در منزل تهیه کنید و میل کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=3890

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.