تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5

(تصاویر) چند ایده‌ی ساده و جالب برای تزئین جام

  • کد خبر : 3528
  • 13 دی 1401 - 16:00
(تصاویر) چند ایده‌ی ساده و جالب برای تزئین جام
لیوان‌ها یا جام‌ها از وسایلی هستند که به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از کمی وسایل ساخت کاردستی، لیوان‌ها را تزیین کرده و دکوری‌های چشم‌نوازی برای چیدمان خانه خود تهیه کنید. اگر دنبال چنین ایده‌ای هستید، این مطلب را از دست ندهید.

«صبح من» با هنر: اگر برای مناسب‌های مختلف مانند سفر هفت‌سین یا مهمانی‌ها و حتی بدون هیچ مناسب خاصی، تنها برای دکور و چیدمان خاص خانه دنبال تزیینات منحصربه‌فردی هستید، یکی ساده‌ترین و در عین حال زیباترین گزینه‌ها تزیین لیوان و تزیین جام است. لیوان‌ها یا جام‌ها از وسایلی هستند که به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از کمی وسایل ساخت کاردستی، لیوان‌ها را تزیین کرده و دکوری‌های چشم‌نوازی برای چیدمان خانه خود تهیه کنید. اگر دنبال چنین ایده‌ای هستید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش صبح من، در این ایده‌ها سعی کرده‌ایم از وسایل ساده و در دسترس استفاده کنیم تا برای ساخت و تزیین لیوان محدودیتی نداشته باشید.

وسایل موردنیاز

جام، رنگ مشکی و صورتی، قلم‌مو، شابلون، تور سفید، پارچه سفید، روبان، کاموا، مروارید، چسب یا چسب حرارتی، نگین، ریسه ال‌ای‌دی، سنگ‌های تزیینی، صدف.

ایده اول، طرح حیوان فانتزی

در این ایده برای تزیین لیوان یک طرح فانتزی روی بدنه لیوان نقاشی می‌کنیم. این طرح کمی کودکانه است و شاید برای دکور فضای خانه به مناسبت تولدها انتخاب خوبی باشد

ابتدا سطح جام را به‌خوبی تمیز کنید و هر گردوغبار یا لکه را از روی آن پاک کنید؛ سپس طرح شابلون را با دقت به جام بچسبانید و با قلم‌مو مانند تصویر رنگ بزنید. اگر برای این کار شابلونی ندارید، می‌توانید خودتان دست به کار شده و طرح هر حیوانی که دلخواهتان است را با رنگ روی جام بکشید. بعد از خشک‌شدن قسمت بالایی جام، با یک فویل یا پلاستیک قسمت بالا را بپوشانید و با قلم‌مو قسمت پایه جام را به رنگ مشکی درآورید. در آخر با استفاده از شابلون یا به‌صورت دستی، چند رد پای حیوانروی پایه جام بکشید. ما باتوجه به اینکه روی جام طرح سگ نقاشی کرده‌ایم، روی پایه‌ها هم ردپای سگ کشیده‌ایم. شما هم به تناسب حیوانی که انتخاب کرده‌اید، ردپاها را تغییر دهید.

ایده دوم، طرح آدم برفی

اگر اهل تغییر دکور خانه در ایام کریسمس و عید میلادی هستید، می‌توانید برای تغییر چیدمان خانه از تزیین لیوان با طرح آدم برفی استفاده کنید. چند جام یا لیوان تزیین شده با شکل آدم برفی کنار درخت تزیین شده کریسمس می‌تواند حس‌وحال خانه شما را زیباتر کند.

این ایده زیبا نیازی به شابلون ندارد و کار شما را برای رنگ‌آمیزی جام آسان می‌کند! بعد از تمیزکردن سطح جام، با قلم‌مو لبه‌های لیوان را رنگ بزنید و شکل دلخواه‌تان را بسازید. ما در این طرح از رنگ نارنجی برای کشیدن هویج روی صورت آدم برفی استفاده کرده‌ایم. دقت کنید بعد از رنگ‌کردن هر قسمت، قلم‌مو را به‌خوبی با آب بشویید تا با رنگ بعدی ترکیب نشود. بعد از خشک‌شدن رنگ جام، مانند تصویر، کمی سبزه دور پایه جام حلقه کنید و یک پاپیون قرمز به آن بچسبانید.

ایده سوم، طرح عروس و داماد

این ایده برای مناسبت‌هایی مانند جشن عقد، عروسی، نامزدی و… انتخاب مناسبی خواهد بود. در تزیین لیوان یا جام به این شکل طرحی از عروس و داماد را روی جام پیاده خواهیم کرد.

این ایده زیبا را می‌توانید به‌عنوان هدیه به یک زوج کادو دهید! برای آماده‌کردن جام داماد، لیوان را به دو بخش تقسیم کنید. نیمه بالایی جام را با پلاستیک یا فویل بپوشانید و بقیه سطح جام را به‌رنگ مشکی درآورید. بعد از خشک‌شدن رنگ آن، قسمتی مثلثی شکل از جام را سفید کنید. این بخش به‌عنوان لباس داماد در نظر گرفته خواهد شد. مانند تصویر سه نقطه و یک پاپیون هم برای آن بکشید!

برای آماده‌سازی جام عروس، ابتدا پایه جام را سفید کنید و پس از خشک‌شدن آن یک پارچه سفید را به‌شکل قلب با قیچی ببرید و به جام بچسبانید. درآخر تور سفید را برای زیبایی بیشتر به پایه جام گره بزنید. در این شیوه تزیین لیوان یا جام، می‌توانید رنگ لباس داماد را با چیدمان کلی و تزیین فضای خانه یا سفره عقد عروس و داماد هماهنگ کنید.

 ایده چهارم، طرح قلب‌های ریز

این ایده یک طرح ساده است. به همین دلیل می‌تواند از آن بدون مناسبت و تنها برای زیبایی بیشتر جام و هماهنگی آن با دکور خانه خود استفاده کنید. ما در این طرح از آبی تیره یا سورمه‌ای و نقره‌ای استفاده کرده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به رنگ دکور و چیدمان خانه خود از رنگ دیگری برای آن استفاده کنید.

تزیین جام را می‌توانید به‌صورت دستی یا با استفاده از شابلون انجام دهید. تزیین لیوان با این ایده به سلیقه شما برمی‌گردد. شابلون را به سطح جام بچسبانید و با قلم‌مو و رنگ‌های گفته‌شده، رنگ بزنید. بعد ازخشک‌شدن رنگ، شابلون را جدا کنید. همچنین می‌توانید به صورت دستی قلب‌های ریز و درشت متعددی را روی سطح جام نقاشی کنید. در این رنگ‌آمیزی توجه به دو چیز مهم است:

اولا، بهتر است پایه جام را شلوغ کار کنید؛ اما برای بدنه جام قلب‌های کمتری بکشید و طرح را خلوت نگه دارید.

دوما، برای استفاده از دو رنگ سورمه‌ای (یا هر رنگ دلخواه) و نقره‌ای (این رنگ را به عنوان رنگ ثابت به شما پیشنهاد می‌کنم) تعادل را حفظ کنید و نقره‌ای کمتری به کار ببرید.

ایده پنجم، طرح ساده اما متنوع

این طرح برای تزیین لیوان انتخاب بهتری است و روی جام چندان زیبا به نظر نخواهد رسید. برای این آموزش می‌توانید چند لیوان انتخاب کنید و روی هریک طرح متفاوتی بکشید. تنها وجه اشتراک طرح‌ها رنگ‌های به کار رفته در آن‌هاست و شکل تزیین لیوان ها با هم متفاوت است. این موضوع باعث تنوع طرح و زیبایی بیشتری دکور خواهد شد.

در این آموزش می‌توانید لیوان‌ها را با کاموای بافته‌شده، روبان توری و کاموای نازک مانند شکل زیر تزیین کنید. در اجرای این ایده، محدودیتی ندارید. می‌توانید به سادگی خلاقیت خود را به‌کار گیرید تا بهترین طرح را بسازید! همچنین پیشنهاد می‌کنیم داخل لیوان‌ها را یک شمع وارمری قرار دهید تا این لیوان‌های تزیین شده مانند جاشمعی باشند. با روشن کردن شمع‌ها، ظاهر زیبای شمع‌ها و تزیین لیوان ها زیبایی دوچندانی پیدا خواهد کرد.

ایده ششم، طرح مروارید

این ایده برای تزیین جام یا تزیین لیوان هم یکی دیگر از مواردی است که برای دکور سفره عقد، عروسی یا نامزدی انتخاب خوبی خواهد بود. در این آموزش از مرواریدهای کوچک و بزرگ استفاده خواهیم کرد.

برای این آموزش مهم‌ترین چیز اندازه مرواریدهاست. تزیین جام یا تزیین لیوان با این ایده بسیار وقت‌گیر و سخت خواهد بود. شما باید مرواریدهای کوچک و بزرگ را به صورت پراکنده میان هم روی جام بچسبانید. دقت بالا، وقتگیری و در نظر گرفتن طرح خاص روی جام باعث می‌شود افراد زیادی طرفدار ساخت این طرح نباشند. اما شما می‌توانید تکه‌ای از پارچه‌های ویژه لباس عروس را برای این کار انتخاب کنید که وقت کمتری از شما بگیرد. در این صورت تنها کافیست پارچه را با طرح دلخواهتان برش داده و روی جام بچسبانید.

ایده هفتم، استفاده از پارچه

یکی از ساده‌ترین و معمول‌ترین ایده‌ها برای تزیین لیوان یا تزیین جام استفاده از پارچه‌های بلااستفاده در خانه است. با در نظر گرفتن اینکه چنین طرحی برای تزیین لیوان به مناسبت خاصی ارتباط ندارد، می‌توانید از این ایده برای دکور بخشی از خانه خود استفاده کنید.

برای اجرای این ایده کافی است پارچه را با طرح پر چین و شل دورتادور لیوان بچسبانید. چین و شکن روی پارچه یکی از بهترین شیوه‌ها در دکور و تزیین لیوان یا جام است. پس از آنکه پارچه را با طرح زیبا روی لیوان چسباندید، می‌توانید شمع‌های حجیم و زیبایی هم داخل لیوان یا جام قرار دهید. روشن کردن شمع‌ها و تبدیل لیوان به جاشمعی یکی از زیباترین و ساده‌ترین دکوری‌ها برای خانه است.

ایده هشتم، لیوان با نگین‌های ریز

این شیوه برای تزیین لیوان یکی از جالب‌توجه‌ترین ایده‌هاست. در این ایده از نگین یا چسب حرارتی برای تزیین لیوان استفاده می‌شود.

در این ایده شما می‌توانید از مانند ایده مروارید عمل کنید، تنها با این تفاوت که به جای مروارید از نگین‌های سفید استفاده کنید؛ اما درصورتی‌که دنبال طرح و شیوه ساده‌تری باشید، می‌توانید به سادگی چسب حرارتی تفنگی را روی بدنه لیوان به شکل نگین‌های کوچک و بزرگ بچسبانید. درخشش نگین‌ها یا قطرات خشک شده شمع روی بدنه جام، آن را باشکوه و زیبا نشان خواهد داد.

 ایده نهم، تزیین لیوان با میوه

اگر در خانه تمرینات یوگا یا مدیتیشن انجام می‌دهید، استفاده از شمع به ویژه شمع‌های معطر برای شما از واجبات است. درصورتی‌که بخواهید می‌توانید شمع‌های معطر را در خانه بسازید. برای این کار به وسایل عجیب‌وغریبی نیاز ندارید.

در این روش کافی است قبل هر کاری، شمع را میان لیوان قرار دهید. اگر می‌خواهید از محکم بودن جای شمع در تزیین لیوان اطمینان خاطر داشته باشید، می‌توانید انتهای شمع را چسب بریزید و آن را به کف لیوان بچسبانید. سپس حلقه‌های پرتقال و لیمو را در بدنه لیوان وارد کنید. بقیه فضای داخلی داخل لیوان را با چوب دارچین و برگ نعناع پر کنید تا هم ظاهر تزیین شده جام‌ها زیباتر شود و هم با روشن کردن شمع، عطر و رایحه بهتری در فضا بپیچد.

 ایده دهم، تزیین جام برای زوج‌ها

این روش هم برای جشن نامزدی یا خانه تازه عروس و دامادها کارایی بیشتری دارد. چراکه در این شیوه برای تزیین جام یا تزیین لیوان به زوج بودن اشاره شده است.

در این روش باید پایه جام‌ها را رنگ کنید. یکی از جام‌ها را با رنگ تیره و دیگری را با رنگ دخترانه رنگ‌آمیزی کنید. برای تزیین لیوان پس از رنگ‌آمیزی پایه‌ها، کافیست محل اتصال جام به پایه را در لیوانی‌ که رنگ تیره دارد، پاپیون و در لیوانی که رنگ دخترانه دارد، گل بچسبانید. این آموزش ساده، ظاهر زیبایی به جام‌ها خواهد داد.

ایده یازدهم، نقاشی

اگر مهارت شما در نقاشی و رنگ‌آمیزی خوب است و سطح حرفه‌ای دارید، این ایده به کارتان خواهد آمد. در غیر این صورت بهتر است سراغ آن نروید.

در این روش با استفاده از رنگ‌ها باید روی شیشه لیوان یا جام را نقاشی کرده و آن را رنگ کنید. اگر در رنگ‌آمیزی جام و تزیین لیوان مهارت کافی ندارید و احتمال می‌دهید این نقاشی حرفه‌ای نخواهد شد یا رنگ‌ها در هم مخلوط می‌شوند، بهتر است از این ایده صرف‌نظر کنید. چراکه برخلاف ظاهر ساده، اجرای این ایده بسیار حساس و سخت است.

 ایده دوازدهم، ساخت جنگل در لیوان

اگر لیوان‌های بزرگی در خانه دارید، می‌توانید پا را از ایده‌های ساده فراتر گذاشته و طرحی خاص در تزیین لیوان استفاده کنید.

برای ساخت جنگل در لیوان، ابتدا باید شن‌های سفید یا سنگریزه‌های خرد را کف لیوان خالی کنید. حداقل ۳ سانتی‌متر از کف لیوان را با این شن یا سنگریزه‌ها پر کنید. سپس گوزن را گوشه‌ای از لیوان قرار دهید و پاهای آن را در شن فرو کنید. در مرحله آخر شاخ‌وبرگ‌های مصنوعی خشک را داخل لیوان قرار دهید و با ظاهری مناسب و آراسته لیوان را از آن‌ها پر کنید.

لیوان تزیین شده را بالای یک نور ملایم سفید قرار دهید تا نور داخل آن بتابد. جلوه این دکوری بسیاری زیباست و در تاریکی شب می‌تواند ظاهر بسیار خوبی برای خانه ایجاد کند.

 ایده سیزدهم، لیوان صدفی

برای اجرای این ایده باید تعداد زیادی صدف دریایی داشته باشید. این ایده هم بسیار آسان بوده و به هیچ کار خاصی نیاز ندارد. از آنجا که لیوان صدفی به مناسبت خاصی اشاره نمی‌کند، می‌توانید از آن برای چیدمان و دکور خانه استفاده کنید.

در این آموزش باید ابتدا لیوان کوچک‌تر را داخل لیوان بزرگ‌تر قرار دهید. سپس فضای خالی بین دو لیوان را با صدف‌های کوچک و بزرگ پر کنید. اگر فکر می‌کنید، لیوان کوچک در لیوان بزرگ تکان می‌خورد، می‌توانید انتهای آن را چسب بزنید و آن را با چسب به کف لیوان بزرگ‌تر بچسبانید. حالا برای ادامه تزیین لیوان، باید یک شمع داخل لیوان کوچک‌تر بگذارید.

 ایده چهاردهم، تزیین با برگ و گل

در این ایده دوباره سراغ طبیعت رفته‌ایم. این ایده هم برای ایام کریسمس انتخاب جذابی است. چراکه رنگ‌ها و اکسسوری‌های به کار رفته در آن، یادآوری روزهای سال نوی میلادی است.

شمع را وسط لیوان قرار دهید و دورتادور آن را با برگ‌های تیز سوزنی و گلبرگ‌های رنگی پر کنید. حالا همه فضای خالی موجود را با آب پر کنید. در این حالت برگ و گلبرگ‌ها در آب غوطه‌ور هستند و شمع به آرامی روی آب حرکت‌های کوچکی دارد. درنتیجه ظاهر زیبا و چشم‌نوازتری پیدا خواهد کرد. پایه جام را هم می‌توانید با تزیینی‌های دیگر بپوشانید.

 ایده پانزدهم، کنف و مروارید

این تزیین بسیار ساده و شیک بوده و از هیچ طرح مناسبتی در آن استفاده نشده است. به همین دلیل در هر مناسبتی به کار خواهد آمد و شما می‌توانید از آن برای چیدمان و دکور بهتر خانه استفاده کنید.

روی کنف‌ها کمی چسب بریزید و آن‌ها را دورتادور لیوان بچسبانید. یک ردیف بالا و یک ردیف پایین کافی خواهد بود. حد فاصل دو ردیف کنف را با مرواریدها بپوشانید. برای این کار ابتدا مرواریدها را نخ کنید و بعد رشته مروارید را دور لیوان بچسبانید. فراموش نکنید در این تزیین نباید کل نخ را با مروارید بپوشانید. همه چیز خیلی ساده، کم و خلوت خواهد بود.

در آخر اگر تعداد زیادی شمع قدیمی در خانه دارید، نیازی نیست برای تزیین لیوان مجدد شمع بخرید. شما می‌توانید با بازسازی شمع های قدیمی خانه از همان‌ها دوباره استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=3528

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.