تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
5

احتمال بیماری دیابت در کودکان با این ۴ نشانه

  • کد خبر : 7797
  • 22 خرداد 1403 - 17:00
احتمال بیماری دیابت در کودکان با این ۴ نشانه
اگر کودک شما این چهار نشانه را دارد، حتما به پزشک مراجعه کرده و درخواست کنید تا تست قند خون برای کودک، انجام گیرد. اما این نشانه‌ها کدامند؟

«صبح من» با مطالب پزشکی: بیماری دیابت، بیماری‌ای است که به سرعت در جهان در حال گسترش می‌باشد. اما اگر این بیماری، به سرعت تشخیص داده شود، می‌توان از عوارض آن جلوگیری کرد.
به گزارش «صبح من» اگر کودک شما این چهار نشانه را دارد، حتما به پزشک مراجعه کرده و درخواست کنید تا تست قند خون برای کودک، انجام گیرد. اما این نشانه‌ها کدامند؟

تشنگی غیرقابل تحمل

ممکن است کودک شما از تشنگی مداوم رنج ببرد. این امر می‌تواند به دلیل خروج مایعات از بافت‌های بندن به دلیل بالا بودن قند خون باشد. در عین حال، این کودک، بیش از حد معمول ممکن است هوس شیرینی کند.

تکرر ادرار

وقتی سطح قند خون بالا می‌رود، کلیه‌ها نمی‌توانند به راحتی از شر قند اضافی، خلاص شوند. بنابراین، قند، آب را به سمت خود می‌کشد به طوری که قند در ادرار، پایین می‌آید که این امر، به افزایش ادرار و از دست رفتن آب بدن، منجر می‌شود. نتیجه، احساس تشنگی دایمی در افراد دیابتی است.

کمبود انرژی

اگر کودک شما، همیشه احساس خستگی و ناتوانی دارد و در این زمینه، هیچ تلاشی نمی‌کند، شاید دلیل آن، بالا بودن قند خون باشد زیرا بدن او، قادر به تبدیل قند به انرژی نیست.

گرسنگی شدید و دایمی

احساس گرسنگی شدید و دایمی با وجود خوب غذا خوردن، نشانه قند خون بالاست. این امر به دلیل سطح پایین انسولین و ناتوانی آن در ورود گلوکز به سلول‌های بدن است. بدن شروع به سوزاندن چربی و ماهیچه‌ها برای کسب انرژی می‌کند در نتیجه کودک، دچار احساس گرسنگی دایمی است.

این علایم به همراه نشانه‌های دیگر، ممکن است نشان‌دهنده‌ی بیماری دیابت در کودکان باشد که بهتر است هرچه زودتر، توسط پزشک، بررسی شود.

ترجمه و تنظیم: صبح من
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=7797

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.