تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
0

رونمایی گاریدو از پدیده‌‎‍‌های جوان؛ صحرایی پاس گل داد، رفیعی کلین‌شیت کرد!

  • کد خبر : 64081
  • 07 آبان 1403 - 9:00
رونمایی گاریدو از پدیده‌‎‍‌های جوان؛ صحرایی پاس گل داد، رفیعی کلین‌شیت کرد!
در بازی با شمس آذر، با توجه به غیبت الکسیس گندوز و فرشاد فرجی و ایوب المعلود، گاریدو مجبور به اعتماد به دو ستاره جوان پرسپولیس، یکی برای محافظت از قفس توری و یکی برای دفاع کناری شد؛ یعنی سهیل صحرایی و امیررضا رفیعی...

«صبح من» با حواشی فوتبال: در شبی که ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفتند، سرخ‌پوشان توانستند در خانه برابر شمس‌آذر جشن پیروزی بگیرند.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی دنبال شد که سرخ‌پوشان پایتخت توانستند به روند بردهای سریالی خود در لیگ بیست‌وچهارم ادامه بدهند و با کسب پنجمین برد پیاپی، ۱۷ امتیازی شدند و به صدر جدول رفتند. برد پرسپولیس برابر شمس‌آذر در شرایطی رقم خورد که خوان کارلوس گاریدو برای انتخاب ترکیب اولیه‌اش، چالش‌های مهمی پیش‌روی خود داشت و چهره‌های شاخص پرسپولیس به‌ویژه در فاز دفاعی در دسترس کادرفنی نبودند!

محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، ایوب العملود و اوستون اورونوف، بازیکنان مصدومی بودند که در روزهای گذشته غیبت‌شان برابر شمس‌آذر حتمی بود و ساعتی مانده به برگزاری مسابقه، سرماخوردگی الکسیس گندوز، باعث خروج نام او از فهرست پرسپولیس شد تا سرخ‌ها برابر حریف قزوینی ۵ غایب داشته باشند. در این میان، ابتکار گاریدو برای پر کردن جای خالی گندوز و العملود در ترکیب تیمش جالب‌توجه بود و او به سراغ استفاده از ۲ جوان جویای‌نام و زیر ۲۳ سال رفت و بازیکنان جایگزین پاسخ مناسبی به اعتماد سرمربی اسپانیایی دادند.

امیررضا رفیعیِ ۲۲ ساله که فصل گذشته هم در مقطعی از فصل به چهره مورداعتماد اوسمار ویرا تبدیل شد و در دوره مصدومیت علیرضا بیرانوند در خط دروازه سرخ‌ها قرار گرفت، شب گذشته انتخاب گاریدو برای حضور در خط دروازه سرخ‌پوشان بود که رفیعی توانست راه گندوز در فصل جاری را پیش بگیرد و سرخ‌پوشان برای پنجمین بازی پیاپی (در لیگ برتر)، در حالی موفق شدند به پیروزی برسند که خبری از دریافت گل نبود و دروازه پرسپولیس برابر شمس‌آذر بسته ماند.

رفیعی در همان دقایق ابتدایی بازی، یک واکنش دیدنی و نجات‌بخش داشت و سد راه گلزنی یشمی‌پوشان شد و در ادامه بازی هم شب آرامی را تجربه کرد. نکته مهم آنکه بازی شب گذشته، پنجمین حضور امیررضا رفیعی در ترکیب پرسپولیس در لیگ برتر بود و جالب آنکه او در تمامی این بازی‌ها موفق به‌ثبت کلین‌شیت شده و رکوردی ۱۰۰ درصدی دارد! البته که نقطه تاریک کارنامه او، جدال فصل گذشته پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک در جام حذفی است که ۴ بار دروازه رفیعی در جریان بازی باز شد اما با این وجود، ثبت ۵ کلین‌شیت پیاپی در دوران حضورش در لیگ برتر، دستاورد جالب‌توجهی برای این دروازه‌بان ۲۲ ساله محسوب می‌شود.

سهیل صحرایی بعد از آنکه در دیدار مقابل السد به عنوان یار جانشین وارد ترکیب پرسپولیس شد و جای فرشاد فرجی را گرفت و عملکرد نسبتاً خوبی را هم از خود به جای گذاشت، توانست اعتماد خوان کارلوس گاریدو را برای حضور در جدال با شمس‌آذر جلب کند و در ترکیب اولیه سرخ‌ها برابر حریف قزوینی قرار گرفت. صحرایی در کنار موفقیت در فاز دفاعی، با ارسال یک پاس دقیق، سازنده گل نخست تیمش در بازی شب گذشته هم بود تا در اولین حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس، اولین پاس گل خود را هم به‌ثبت رساند که اتفاق ویژه‌ای است و باید دید در دیدارهای آتی، با توجه به ترافیک به‌وجود آمده در سمت راست خط دفاعی سرخ‌ها، شرایط برای سهیل صحرایی چگونه پیش خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=64081

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.