تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
0
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش چهلم

پرورش مهارت‌های اکتسابی؛ این بخش: اعتماد به نفس

  • کد خبر : 63697
  • 30 مهر 1403 - 16:00
پرورش مهارت‌های اکتسابی؛ این بخش: اعتماد به نفس
اگر وضع ظاهر خود را دوست ندارید و یا سبک زندگی شخصی خود را نمی‌پسندید، وارد عمل شوید و اصلاحش کنید. برای ایجاد اینگونه تغییرات، سرمایه‌گذاری کنید و به هیچ کس اجازه ندهید که احساس عذاب وجدان را در شما برانگیخته کند.

اعتماد به نفس باور به این است که می‌توانید روی خودتان حساب باز کنید. یعنی به جایگاه فعلی خود، اطمینان دارید. این فاکتور برای جایگاه همه‌ی افراد اهمیت دارد به ویژه اگر شغل یا شرکت شما مستلزم ارتقای جایگاه شما باشد اما این موضوع در زندگی شخصی و دیدگاهی که نسبت به خودتان و رویاهایتان دارید نیز اهمیت دارد.

اعتماد به نفس

اگر احساس می‌کنید مادر لایقی نیستید و یا برای پذیرش وظیفه‌ی مادری خود هنوز آمادگی ندارید، چگونه می‌خواهید از زندگی خود لذت ببرید و بهترین عملکرد را در قبال فرزندانتان داشته باشید؟

بله، اعتماد به نفس اهمیت زیادی دارد و نکته‌ی جادویی همین است: اعتماد به نفس، مهارت محسوب می‌شود. چیزی نیست که از همان ابتدای تولدتان در شما نهادینه شده باشد. قطعا اگر با روش خاصی تربیت شده باشید این امکان وجود دارد که اعتماد به نفس از همان کودکی به شما القا شده باشد اما اگر چنین شانسی را نداشته باشید، بدانید که می‌توانید آن را در وجود خویش، تقویت کنید و باید به دنبالش بروید.

یکی از راه‌های کسب اعتماد به نفس از طریق ظاهر است. این بدان معنی نیست که باید سبک خاصی داشته باشید بلکه باید سبک شخصی خودتان را داشته باشید. می‌دانم افرادی هستند که با من مخالفند و می‌گویند او ظاهربین است.

اعتماد به نفس

کتاب‌های زیادی خوانده‌ام که می‌گویند باید به درون خودت بنگری و با گفتن جملات مثبت به خودت، اعتماد به نفست را بالا ببری. سال‌ها همین کار را برای بالا بردن روحیه‌ام انجام دادم اما صادقانه بگویم هیچ‌گاه نتوانستم اعتماد به نفس بالا را داشته باشم.

احتمالا دیدگاه من در مورد اعتماد به نفس با نظر شما در این مورد، متفاوت است. نکته همین است که شما نباید ایده‌آل‌های دیگران را تکرار کنید. باید خودتان به دنبال ایده‌آل‌هایتان باشید.

احساس ناامنی در مورد هر موضوعی یا حس کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد یا پایه و اساسی برای قضاوت‌های ما در مورد دیگران می‌شود. ما از فرصت‌ها برای اعتلای خودمان بهره می‌گیریم و به خودمان اجازه‌ی بررسی، سوال پرسیدن و تحقیق در موردشان را می‌دهیم یا اینکه از آنها می‌ترسیم و بلافاصله دست از ایده‌پردازی برمی‌داریم.

احساس ناامنی موجب می‌شود با مشاهده‌ی افرادی که کارهای متفاوتی انجام می‌دهند، احساس ناتوانی کنیم. قضاوت‌های کلی در مورد دیگران، یا از آن بدتر، درباره‌ی خودمان، به ما کمکی نخواهد کرد.

اعتماد به نفس

اگر احساس خوبی نسبت به وضعیت ظاهری خود ندارید، پس منتظر چه هستید؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که زندگی همین است و بس؟ دیگر چنین تفکری نداشته باشید. زندگی همان چیزی است که به آن باور دارید. صرف اینکه قبلا از یک روش خاصی تبعیت می‌کردید، دلیل نمی‌شود که همیشه به آن پایبند بمانید.

اگر وضع ظاهر خود را دوست ندارید و یا سبک زندگی شخصی خود را نمی‌پسندید، وارد عمل شوید و اصلاحش کنید. برای ایجاد اینگونه تغییرات، سرمایه‌گذاری کنید و به هیچ کس اجازه ندهید که احساس عذاب وجدان را در شما برانگیخته کند.

ریچل در بخش بعدی به مقاومت و ایستادگی خواهد پرداخت.

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63697
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 3 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.