تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0
نظر کارشناسان مختلف داوری؛

پنالتی پرسپولیس در دیدار با الاهلی سوخت؟

  • کد خبر : 61408
  • 27 شهریور 1403 - 10:20
پنالتی پرسپولیس در دیدار با الاهلی سوخت؟
در بازی دیشب پرسپولیس و الاهلی، صحنه‌ای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه الاهلی شکل گرفت اما داور این صحنه را پنالتی تشخص نداد. اما واقعا این صحنه پنالتی بود؟ ما در ادامه نظرات کارشناسان مختلف داوری را برای شما قرار دادیم.

مجله خبری «صبح من»: در بازی دیشب پرسپولیس و الاهلی، صحنه‌ای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه الاهلی شکل گرفت اما داور این صحنه را پنالتی تشخص نداد. اما واقعا این صحنه پنالتی بود؟ ما در ادامه نظرات کارشناسان مختلف داوری را برای شما قرار دادیم.

✅ مارک کلاتبرنگ:«برداشتم از این صحنه این است که پنالتی درست و وقتی داور خودش اعلام پنالتی کرد، دیگر به نظرم اشتباه آشکاری رخ نداده و (VAR) نباید دخالت می‌کرد. مدافع الاهلی، پای مهاجم پرسپولیس را از پشت می‌زند و به نظر من هم پنالتی است».

✅ نوذر رودنیل:« در این صحنه کاملا مشخص بود که بازیکن الاهلی پای استون ارونوف را زد و ابتدا داور تصمیم درستی در این اتفاق گرفت اما در بازبینی داور اشتباه کرد و باید تصمیم قبلی اش را اجا می کرد.»

❌ حیدر سلیمانی:« پنالتی که برای پرسپولیس در نیمه اول اتفاق افتاد و توسط VAR رد شد تصمیم سیستم کمک داور ویدئویی درست بود. ارونوف با مدافع الاهلی برخورد داشت اما بازیکن حریف ابتدا توپ را زد و سپس پای ارونوف که در این صورت پنالتی رخ نمی‌دهد.

❌ محمدحسین ترابیان: این صحنه یک چلنج ساده فوتبالی بود و مدافع ابتدا توپ را زد و به همین علت پنالتی نیست.

❌ مهدی عالیقدر: مدافع هنگامی که قصد دفع توپ را دارد، این مهاجم است که خود را در مسیر وی قرار داده و طبیعتا به دلیل نیرویی که ایجاد می‌شود، مهاجم سرنگونی می‌گردد. این فرآیند توسط VAR و در نهایت داور، مورد بازبینی قرار می‌گیرد و تصمیم اخذ شده صحیح می‌باشد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: این قدرت بدنی بازیکن الاهلی بود که باعث شد بازیکن پرسپولیس به زمین بخورد و خطایی رخ نداد که داور را مجاب به اعلام پنالتی کند.

✅ تورج حق‌وردی: بازیکن مدافع هم توپ را زد و هم برخورد با پای مهاجم داشت و می‌توانست پنالتی باشد.

❌ بابک وسیله‌بر: مدافع و مهاجم برای تصاحب توپ تلاش می‌کنند و همزمان به آن می‌رسند که مدافع زودتر به توپ ضربه زده و برخورد معمول فوتبالی اتفاق می‌افتد، بنابراین ادامه بازی تصمیم درستی است.

❌ سعید علینژادیان: مدافع ابتدا به توپ ضربه می‌زند و در ادامه مهاجم سرنگون می‌شود. داور با مشورت کمک داور ویدئویی تصمیم درست را اعمال کرد و پنالتی را کنسل کرد.

✅ هادی دزفولی: اگر هر تیم دیگری بود آن پنالتی پرسپولیس قبول می‌شد چراکه بازیکن عربستانی مرتکب خطا شد و داور می‌بایست پنالتی را تایید می‌کرد اما به واسطه VAR آن را مردود کرد. او در صحنه‌ای مشابه برای نماینده عربستان به VAR مراجعه نکرد و اجازه داد تا الاهلی پنالتی‌اش را بزند که توسط دروازه‌بان پرسپولیس مهار شد.

همان‌طور که در این مطلب خواندید، کارشناسان داوری نظرات گوناگونی داشتند؛ مارک کلاتنبرگ، هادی دزفولی، تورج حق‌وردی و نوذر رودنیل این پنالتی را صحیح تشخیص دادند و سعید علینژدایان، بابک وسیله‌بر، ابراهیم میرزابیگی، مهدی عالیقدر، حیدر سلیمانی و محمدحسین ترابی تصمیم داور را صحیح دانستند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61408

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.