تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

آیا وجود چشم سوم، حقیقت دارد؟

  • کد خبر : 57553
  • 13 مرداد 1403 - 11:00
آیا وجود چشم سوم، حقیقت دارد؟
در این مطلب قصد داریم به مفاهیم تعبیر شده از چشم سوم بپردازیم و ببینیم این مفاهیم، واقعیت است یا ساخته و پرداخته‌ی ذهن بشریت می‌باشد.

«صبح من» با دانستنی‌ها: «چشم سوم» که به آن چشم ذهن یا چشم داخلی نیز گفته می‌شود، یک مفهوم عرفانی و باطنی از یک چشم نامرئی است که بسته به مفهومی که از آن استنباط می‌شود، چندین تعریف گوناگون دارد. در این مطلب قصد داریم به مفاهیم تعبیر شده از چشم سوم بپردازیم و ببینیم این مفاهیم، واقعیت است یا ساخته و پرداخته‌ی ذهن بشریت می‌باشد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، اولین تعبیری که از چشم سوم وجود دارد، غده‌ی صنوبری یا پینه‌آل است. این غده، غده‌ای درون‌ریز است که در عمق مغز قرار دارد و نقش مهمی در تنظیم برخی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن مانند کنترل گرسنگی، تشنگی، ساعت بیولوژیک بدن، تنظیم حرارت، تأثیر بر رنگ پوست و … دارد.

در بعضی تعابیر، غده‌ی صنوبری به عنوان چشم سوم شناخته می‌شود هرچند هنوز کارکرد دقیق آن، بر بشر پوشیده است.

غده صنوبری

برخی بر این باورند که باز کردن چشم سوم، آیین خاصی دارد و با باز شدن این چشم، شخص می‌تواند به دنیای سحر و جادو وارد شد. این باور، بیشتر در میان بت پرستان رواج دارد. به عنوان مثال، کسانی که گاو را مقدس می‌شمارند، مراسم خاصی برای باز کردن چشم سوم دارند.

برخی دیگر بر این باورند که چشم سوم، مفهومی عرفانی، فلسفی و باطنی دارد که ادراکی فراتر از دید طبیعی بشر را ارائه می‌دهد. به باور این افراد، چشم سوم، منجر به شهود، ادراک و بینش به آینده برای رسیدن به آگاهی بیشتر می‌شود.

چشم سوم

برخی بر این باورند که چشم سوم روی پیشانی قرار دارد و با تمرکز و شارژ کردن آن، انسان می‌تواند در زمان، سفر کند، اشیا را جابجا کند و … . هرچند این موارد توسط علم اثبات نشده است.

برای چشم سوم، نام‌های دیگری وجود دارد؛ چشم بینش، چشم عقل، چشم روحانی، چشم باطنی.

در پایان باید گفت، چشم سوم، مفهومی است که توسط علم، اثبات نشده است اما تعابیر گوناگونی درباره‌ی آن وجود دارد از جمله اینکه این چشم، بر روی پیشانی و در میان دو ابرو قرار دارد و با تمرکز بر آن، می‌توان دریچه‌ای نو به دنیا گشود.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=57553

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.