تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
2

با تنهاترین حیوانات جهان آشنا شوید!

  • کد خبر : 54929
  • 14 تیر 1403 - 17:00
با تنهاترین حیوانات جهان آشنا شوید!
اگرچه حیوانات بی‌شماری، زندگی گروهی و کنار هم بودن را برای امنیت خود ترجیح می‌دهند، اما حیوانات بسیاری هستند که به تنهایی زندگی می‌کنند. از خرس‌های قطبی گرفته تا لاک‌پشت‌های صحرایی، امروز در «مجله‌ی خبری صبح من» تنهاترین حیوانات جهان را ملاقات کنید!

«صبح من» با دنیای حیوانات: اگرچه حیوانات بی‌شماری، زندگی گروهی و کنار هم بودن را برای امنیت خود ترجیح می‌دهند، اما حیوانات بسیاری هستند که به تنهایی زندگی می‌کنند. این حیوانات منزوی، بیشتر علاقه دارند که تنها غذا بخورند، بخوابند و شکار کنند. از خرس‌های قطبی گرفته تا لاک‌پشت‌های صحرایی، امروز در «مجله‌ی خبری صبح من» تنهاترین حیوانات جهان را ملاقات کنید!

«پلاتیپوس»، یکی از جانوران بومی استرالیا است که ظاهری کمی عجیب و غریب دارد. نوک‌اردکی، با اکراه، آبی را که در محل زندگی خود وجود دارد، با حیوانات دیگر به اشتراک می‌گذارد و بیشتر وقت‌ها با آنها، هیچ ارتباطی برقرار نمی‌کند.

امروزه پلاتیپوس در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و جزو گونه‌های در معرض خطر شناخته می‌شود.

اگرچه توله‌های خرس‌ قطبی دوست دارند با هم‌سالان خود بازی کنند، اما والدین آنها ترجیح می‌دهند تنها بمانند. خرس‌های قطبی، تقریباً نیمی از روز را صرف شکار می‌کنند و اگر غذایی بسیار بزرگ که به تنهایی قادر به خوردن آن نیستند را مانند لاشه‌ی نهنگ بیابند، به ناچار همراهی با دیگران را تحمل می کنند.

پلنگ برفی یکی از کمیاب‌ترین حیوانات جهان است. این گربه‌های باشکوه، دوست دارند به تنهایی روی صخره‌ها بنشینند تا بتوانند شکار خود را تماشا کنند و در فرصت مناسی آنها را شکار کنند. پلنگ‌های برفی، معمولاً در سحر و غروب فعالیت می‌کنند. مانند سایر گربه‌های بزرگ، پلنگ‌های برفی فقط هنگام جفت‌گیری یا بزرگ کردن بچه‌های خود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

پلنگ‌های برفی نه تنها از رویارویی با هم‌نوعان خود اجتناب می‌کنند، طبق گزارش‌های به دست آمده، هرگز مورد حمله‌ی پلنگی برفی به انسان ثبت نشده است. حتی اگر انسانی هنگام غذا خوردن پلنگ برفی مزاحم او شود، احتمالاً پلنگ برفی برای از محافظت از شام خود، فرار می‌کند!

بیشتر پرندگان ساحلی گروهی زندگی و مهاجرت می‌کنند؛ اما آبچلیک‌ها در میان این پرندگان، یک استثنا هستند. این پرنده‌ی ساحلی اهل آمریکای شمالی، معمولاً به تنهایی مهاجرت می‌کند و به تنهایی در امتداد سواحل رودخانه‌ها و برکه‌ها یافت می‌شود.

برخلاف سایر پرندگان ساحلی که روی زمین لانه می‌سازند، آبچلیک‌ها ترجیح می‌دهند لانه‌های قدیمی پرندگان آوازه‌خوان را در بالای درختان صاحب شوند. اگر انسانی به این پرندگان خجالتی نزدیک شود، آنها عصبی می‌شوند، سوت می‌زنند و در نهایت، پرواز می‌کنند. آبچلیک‌ها معمولاً فقط هنگام جفت‌گیری یا زمانی که در کنار بچه‌های خود هستند، با هم دیده می‌شوند.

گوزن شمالی که بزرگ‌ترین عضو خانواده گوزن‌هاست، می‌توانند قدی نزدیک به ۲ متر و وزنی نزدیک به نیم تن داشته باشند. این گوزن‌ها برخلاف بیشتر گونه‌های گوزن، گله‌ای زندگی نمی‌کنند. گوزن‌های شمالی کودک، تا حدود یک سالگی نزد مادرانشان می‌مانند و سپس خودشان، مادر خود را ترک می‌کنند. در طول فصل تولید مثل، گاهی دیده می‌شود که گوزن‌های نر، بر سر جفت با درگیر شوند، اما باقی عمرشان به تنهایی زندگی می‌کنند.

برخلاف بسیاری از حیوانات تنهای دیگر که حداقل برای بزرگ کردن بچه‌های خود با هم‌نوعان خود ارتباط برقرار می‌کنند، لاک‌پشت‌های صحرایی مادر، برای تخم‌گذاری سوراخی در زمین حفر می‌کنند و پس از تخم‌گذاری، لاک‌پشت‌های کوچک را ترک می‌کنند. لاک‌پشت‌های کوچک، ناچارند از بدو تولد به تنهایی زندگی کنند. آنها باید از شکارچیان دوری کنند و به دنبال غذای خود باشند. کمتر از ۲ درصد لاک‌پشت‌های صحرایی بالغ می‌شوند. لاک‌پشت‌های صحرایی، بیشتر عمر خود را به تنهایی می‌گذرانند.

در حالی که بیشتر فک‌ها گروهی زندگی می‌کنند، فک راهب هاوایی ترجیح می‌دهد زندگی خود را به تنهایی بگذراند. این گونه از فک‌ها، فقط در جزایر هاوایی یافت می‌شود و در خطر انقراض است. تنها ۶۳۲ فک راهب بالغ در طبیعت باقی مانده است.

مارمولک چاک والا که در مناطق صخره‌ای بیابانی یافت می‌شود، ظاهری متمایز با دیگر مارمولک‌ها دارد. این مارمولک روزهای خود را به تنهایی می‌گذراند و دوست دارد در نقاط مرتفع بنشیند تا بتواند مراقب قلمرو خود باشد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» – استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54929

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.