تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
6

۹ روش ساده برای جدا کردن هسته آلبالو

  • کد خبر : 53462
  • 02 تیر 1403 - 14:20
۹ روش ساده برای جدا کردن هسته آلبالو
برای استفاده از آلبالو لازم است هسته آن را جدا کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ترفند جدا کردن هسته آلبالو با روش های ساده در منزل در ادامه با ما همراه می شوید، سپاسگزاریم.

«صبح من» با ترفندها: یکی از میوه های خوشمزه فصل تابستان آلبالو است با این میوه خوش طعم و ترش مزه می توانید دستورهای آشپزی جذابی را تجربه کنید برای این کار لازم است هسته آن را جدا کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ترفند جدا کردن هسته آلبالو با روش های ساده در منزل در ادامه با مجله خبری صبح من، همراه می شوید، سپاسگزاریم.

جدا کردن هسته آلبالو

استفاده از سیخ چوبی

برای استفاده از این روش بعد از این که آلبالو ها را تمیز شستید و آبکش کردید می توانید هسته ها را جدا کنید یک آلبالو را بین دو انگشت بگیرید و از قسمت دم آلبالو سیخ چوبی را فشار دهید تا هسته خارج شود اگر گرفتن آلبالو در دست برای شما مشکل است یک شیشه با دهانه کوچک را بردارید و آلبالو را روی آن قرار داده و با فشار هسته را خارج کنید آلبالو های شما برای درست کردن یک آلبالو پلو خوشمزه آماده شده اند.

جدا کردن هسته آلبالو با چاقو

اگر سالم بودن آلبالو اهمیتی ندارد و یک آلبالو درسته نمی خواهید می توانید از یک کارد تیز استفاده کنید و با چاقو از وسط برش دهید و هسته را از داخل آلبالو خارج کنید از این روش برای درست کردن شربت آلبالو می توانید استفاده نمایید.

جدا کردن هسته با نی

یکی از ساده ترین راهها استفاده از نی شیشه ای است با نی می توانید راحت هسته ها را خارج کنید برای این کار از قسمت دم آلبالو نی را وارد کرده و هسته را خارج کنید آلبالو ها یکدست و سالم آماده و هسته گیری می شوند.

گیره کاغذ

یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها استفاده از «گیره کاغذ» است. برای این کار باید گیره را به شکل S باز کنید. سپس آن را از قسمت بالای میوه که محل اتصال آن به ساقه بوده، وارد کنید و بچرخانید. سپس هسته آلبالو را بیرون بکشید. مطمئن باشید بعد از چند بار درآوردن هسته، این روش برایتان فوق‌العاده راحت می‌شود.

استفاده از چنگال

اگر یک چنگال ارزان قیمت دارید که دیگر قابل استفاده نیست، می‌توانید از آن برای درآوردن هسته آلبالو استفاده کنید. برای این کار باید با کمک یک انبردست همه شاخه‌های چنگال را خم کنید و تنها از یک شاخه آن استفاده کنید. سپس نوک شاخه چنگال را با انبردست کمی خم کنید تا راحت‌تر هسته آلبالوها جدا شود.

جدا کردن هسته آلبالو با کمک ماسوره خامه ریز

اگر اهل شیرینی‌پزی باشید، حتماً چند عدد ماسوره کوچک فلزی که برای ریختن خامه روی کیک استفاده می‌شود را در خانه دارید. برای درآوردن هسته آلبالو می‌توانید یک ماسوره با اندازه مناسب انتخاب کنید. سپس نوک قیف را از بخش فرو رفته میوه فشار دهید تا هسته آلبالو جدا شود.

سنجاق سر

یک ترفند گرفتن هسته آلبالو استفاده از سنجاق سر یا همان گیره موهای مشکی و ساده است که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. برای این کار باید ابتدا سنجاق را به خوبی با آب و صابون بشویید و ضدعفونی کنید. سپس آن را از قسمت فرو رفته میوه و جایی که قبلا به ساقه متصل بوده، فشار دهید و بچرخانید تا هسته خارج شود. در این روش هم می‌توانید هسته را به سمت بیرون بکشید و هم آن را فشار دهید تا از طرف دیگر میوه خارج شود.

لوله خودکار

شاید برایتان جالب باشد اما خیلی از قدیمی‌ها هنوز هم برای هسته گرفتن آلبالو از لوله خودکار استفاده می‌کنند. برای این کار باید ابتدا لوله خودکار را جدا کنید و آن را به خوبی با آب و مایع ظرفشویی بشویید و ضدعفونی کنید. سپس لوله خودکار را از بخش فرو رفته آلبالو به داخل فشار دهید تا هسته آن جدا شود.

جدا کردن هسته آلبالو با کمک بطری شیشه ای

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جدا کردن هسته آلبالو استفاده از یک بطری با دهانه کوچک است. برای این کار می‌توانید آلبالو را روی دهانه یک بطری شیشه‌ای کوچک بگذارید و سپس از بالا سیخ چوبی و چاپستیک و یا هر ابزار دیگری که در دسترس دارید را فشار دهید تا هسته جدا شود و داخل بطری بیفتد.

گردآوری و تنظیم: مجله خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=53462

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.