تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
3

مزایا و معایب چیدمان خانه با گیاهان مصنوعی

  • کد خبر : 53260
  • 31 خرداد 1403 - 15:00
مزایا و معایب چیدمان خانه با گیاهان مصنوعی
به لطف فناوری، امروزه گیاهان یا گل های مصنوعی بسیار شبیه به گیاهان طبیعی هستند و تشخیص واقعی یا غیر واقعی بودن آنها را دشوار می کند. این بدون شک یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت آنها شده است.

«صبح من» با چیدمان: برای کسانی که عاشق رنگ های زنده طبیعی هستند، گیاهان را نمی توان به عنوان یکی از عناصر اصلی زیباسازی فضاها از دست داد. با در نظر گرفتن این موضوع، اولین چیزی که معمولاً به آن فکر می کنیم، تزئین با گیاهان طبیعی به جای گیاهان مصنوعی است. به هر حال، چه چیزی بهتر از خود طبیعت که جلوه ای اصیل ببخشد؟

به گزارش مجله خبری صبح من، همیشه نمی توان گیاهان طبیعی را به دلایل مختلف در فضای داخلی خانه داشت. بنابراین چگونه می توان از مزایای گل مصنوعی استفاده کرد؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مزایای گل مصنوعی چیست؟

به لطف فناوری، امروزه گیاهان یا گل های مصنوعی بسیار شبیه به گیاهان طبیعی هستند و تشخیص واقعی یا غیر واقعی بودن آنها را دشوار می کند. این بدون شک یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت آنها شده است. در زیر، دیگران را به شما نشان می دهیم.

 مراقبت کم

می توانید به تعطیلات بروید و نگران نباشید که چه کسی گیاهان را آبیاری می کند. علاوه بر این، می توانید مراقبت های دوره ای را که گیاهان طبیعی نیاز دارند فراموش کنید، مانند آبیاری، کود دهی، پیوند یا “چیکار کنم، گیاه من بیمار شده است؟”

با گل های مصنوعی همه اینها را پشت سر می گذارید. ممکن است تنها چیزی که از شما می خواهند این باشد که هر از گاهی گرد و غباری که جمع می شود را پاک کنید. یکی از مزیت های اصلی تزئین با گیاهان مصنوعی این است که نیازی به صرف وقت برای مراقبت از آنها ندارید.

 سرزنده می مانند

گیاهان طبیعی دائماً تغییر حالت می دهند. در یک فصل گل می دهند، در فصلی دیگر پژمرده می شوند و در فصلی دیگر اصلاً گلی ندارند. جزییاتی که هنگام تزئین با گیاهان مصنوعی نخواهید داشت. در اینها رنگ و ظاهر ماندگاری بیشتری دارد. اگر گل طبیعی ظاهر خود را از دست داده اند، می توانید آنها را با دیگران جایگزین کنید و تمام.

گل های مصنوعی ضد حساسیت هستند

برخی از گیاهان طبیعی می توانند باعث ایجاد حساسیت در اعضای خانواده یا بازدیدکنندگان شوند. اگر قصد دارید خانه خود را با گیاهان تزئین کنید، اگر به گرده ها حساسیت دارید، بهترین گزینه، نمونه های مصنوعی است. در این شکی نیست!اگرچه گزینه های طبیعی وجود دارند که کمتر باعث ایجاد آلرژی می شوند، اما مطمئن ترین جایگزین، گزینه های مصنوعی است. البته آنها باید مرتباً تمیز شوند.

در هر فضایی می توانند باشند

اکثر گیاهان طبیعی به شرایط خاصی نیاز دارند. نیمه سایه، نور خورشید، سایه و غیره بنابراین، شما نمی توانید آنها را در جایی قرار دهید. باید به دنبال فضاهایی باشید که نیازهای آنها را برآورده کند. در ضمن شما می توانید گیاهان مصنوعی را در هر جایی که بخواهید نصب کنید.

 خداحافظی با حشرات

این حشرات منفور معمولاً جذب گل ها می شوند. کسانی هستند که با فرمول های خاص یا دافع از آن اجتناب می کنند. با این حال، چیزی است که با قرار دادن گل های مصنوعی از آن اجتناب می شود. آنها هیچ بو یا ویژگی هایی ندارند که آنها را برای حشرات جذاب کند.

گل های مصنوعی با سبک مورد نظر شما سازگار می شوند

در بازار می توانید اشکال، رنگ ها، اندازه ها و سبک های مختلف را پیدا کنید. جدای از این، بیشتر آنها با موادی ساخته می شوند که انعطاف پذیر و چکش خوار هستند. به این ترتیب، می توانید آنها را حرکت دهید یا بچرخانید تا یک گل رو به یک مکان و دیگری به سمت دیگری باشد. این به شما این فرصت را می دهد که بازی کنید و کمال مورد نظر خود را پیدا کنید.

معایب گل مصنوعی چیست؟

گیاهان یا گل های مصنوعی نیز معایب خود را دارند. در اینجا ما آنها را فهرست می کنیم تا در پایان بتوانید تصمیم بگیرید که آیا داشتن آنها برای شما راحت است یا خیر.

 پلاستیکی هستند

از این گذشته، آنها پلاستیکی هستند و زمانی که عمر مفید آنها تمام شود، می تواند مشکل ساز شود. اگر نگران محیط زیست هستید، ممکن است تعجب کنید که آیا این گزینه خوب است، زیرا دیر یا زود آنها به سطل زباله پرتاب می شوند.

بویی ندارند

بسیاری از گیاهان طبیعی را به دلیل بویی که می دهند ترجیح می دهند، زیرا فضاهای خانه را معطر می کنند. با گیاهان مصنوعی این را نخواهید داشت. و حتی اگر بتوانید آنها را اسپری کنید، مثل قبل نخواهد بود.

رشد نمی کنند

آنها همیشه یک اندازه، شکل و رنگ خواهند بود، مگر اینکه آنها را تغییر دهید و موارد جدید بخرید. این به این معنی است که اگر شما یکی از کسانی هستید که تغییرات مداوم را دوست دارند، دائماً تجدید شوید.

گل مصنوعی ارزان، می تواند باعث ناراحتی شود

بسیاری از گیاهان مصنوعی ارزان عمر کوتاه‌تری دارند. علاوه بر این، تشخیص واقعی نبودن آنها آسان تر است و همچنین بوی بسیار قوی می دهد که می تواند ناخوشایند باشد. مواد برخی از گیاهان مصنوعی خراب می شوند، گرد و غبار جمع می شوند و بوی نامطبوع می دهند.

 گرد و غبار زیادی جمع می کنند

از آنجایی که ثابت هستند، گرد و غبار زیادی جمع می کنند و باید تک تک قسمت های آن ها را با آب و صابون بشویید. اگر نمی خواهید آنها برخلاف آنچه شما در ابتدا فکر می کردید به نظر برسند، باید این کار را به طور منظم انجام دهید.

خانه خود را با گل مصنوعی تزئین کنیم یا طبیعی؟

اگر لحظه ای توقف کنیم، هر دو گزینه جوانب مثبت و منفی خود را دارند. این به شما، سبک زندگی و نیازهای شما بستگی دارد. اینها به شما کمک می کنند تا بدانید کدام انتخاب مناسب است. همه آنها، چه مصنوعی و چه غیر مصنوعی، برای نگهداری شان باید به عناصری پایبند باشید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=53260

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.