تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
3

مراقبت ها و روش های صحیح شارژ کردن پاوربانک

  • کد خبر : 53049
  • 29 خرداد 1403 - 16:20
مراقبت ها و روش های صحیح شارژ کردن پاوربانک
پاوربانک‌ها در انواع و اقسام ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌‌شوند و به‌همین‌ترتیب زمان شارژ آن‌ها با بیشتر شدن ظرفیت باتری افزایش پیدا می‌کند. از طرفی برخی پاوربانک‌ها پروسه شارژ متفاوتی دارند و می‌توانند به‌صورت مستقیم به پریز برق وصل شوند.

«صبح من» با فناوری: پاوربانک‌ها از گجت‌های مجهز به باتری هستند که عدم رعایت برخی موارد حین پروسه شارژ می‌تواند از عمر آن‌ها بکاهد. در این مطلب به‌شما می‌گوییم که پاوربانک چقدر باید شارژ شود و چطور پاوربانک را شارژ کنیم. با مجله خبری صبح من همراه شوید.

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک چگونه است؟

قبل از هرچیز، مسلماً اولین فاکتور در پروسه شارژ پاوربانک، ظرفیت آن است. پاوربانک‌ها در انواع و اقسام ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌‌شوند و به‌همین‌ترتیب زمان شارژ آن‌ها با بیشتر شدن ظرفیت باتری افزایش پیدا می‌کند. از طرفی برخی پاوربانک‌ها پروسه شارژ متفاوتی دارند و می‌توانند به‌صورت مستقیم به پریز برق وصل شوند. به‌طور کلی مدت زمان شارژ شدن پاوربانک ١۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی حدود ٢ تا ٣ ساعت و مدت زمان شارژ شدن پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی حدود ۴ تا ۵ ساعت است.

بیشتر بخوانید: راهنمایی خرید پاور بانک همراه از ارزان ترین تا گران ترین

روش های صحیح شارژ پاور بانک

بخش اول: شارژ کردن پاوربانک

۱٫ چراغ‌های LED را بررسی کنید تا ببینید آیا پاوربانک نیاز به شارژ دارد یا خیر. اگرچه پاور بانک را می‌توانید در هر زمانی شارژ کنید، اما شارژ غیرضروری می‌تواند طول عمر دستگاه را کم کند. بیشتر پاور بانک‌ها ۴ چراغ LED در قسمت کناری دارند. با کم‌شدن شارژ باتری، چراغ‌ها خاموش می‌شوند. صبر کنید و پاور بانک را زمانی که فقط ۱ یا ۲ چراغ آن روشن است، شارژ کنید. 

۲٫ در صورت امکان، پاور بانک را به پریز برق وصل کنید. پاور بانک باید یک کابل USB و یک آداپتور برق داشته باشد. سر بزرگ‌تر USB را به آداپتور وصل کنید. سپس سر کوچک‌تر USB را به پورت پاور بانک وصل کنید. بگذارید پاور بانک شارژ شود.

۳٫ همچنین می‌توانی پاور بانک را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل کنید تا شارژ شود. کامپیوتر یا لپ‌تاپ هم می‌توانند برای شارژ کردن پاور بانک استفاده شوند. سر کوچک‌تر USB را به پاور بانک وصل کنید و سر بزرگ‌تر USB را داخل پورت USB لپ‌تاپ یا کامپیوتر قرار بدهید.

  • شارژ کردن پاور بانک با کامپیوتر بیشتر از شارژ کردن با آداپتور برق طول می‌کشد.
بخش دوم: ماندن پاوربانک داخل شارژ

۱٫ دستورالعمل سازنده را برای تخمین زمان شارژ بررسی کنید. پاور بانک را نباید طولانی‌تر از زمان لازم شارژ کنید. دستورالعمل سازنده به تو می‌گوید که تقریباً چقدر طول می‌کشد تا دستگاه شارژ شود. اکثر پاور بانک‌ها ظرف ۲-۱ ساعت شارژ می‌شوند. 

۲٫ به‌محض اینکه پاور بانک شارژ شد، شارژر را از برق بکشید. موقعی‌ که شارژر به برق وصل است،‌ آن را هر چند وقت یک بار بررسی کنید. به‌محض روشن‌شدن همه‌ی چراغ‌ها، شارژر را از برق بکشید. همچنین ممکن است چراغ‌های پاور بانک تا زمان شارژشدن کامل، چشمک بزنند؛ در این صورت وقتی پاوربانک شارژ بشود، چراغ‌ها ثابت می‌شوند و روشن می‌مانند. 

  • اگر چراغ‌های پاور بانک کار نمی‌کنند، شارژر را بعد از گذشت زمان تخمین‌زده‌شده، از برق بکشد.

۳٫ بررسی کنید تا مطمئن شوید پاور بانک درست شارژ شده باشد. بعد از شارژ پاور بانک، یکی از دستگاه‌های الکترونیکی خودت را با کابل USB به پاور بانک وصل کنید. اگر پاور بانک درست شارژ شده باشد، دستگاه باید شروع به شارژ شدن،‌ بکند.

  • اگر دستگاه شارژ نشد، آن را به یک پریز دیگر وصل کنید. اگر پاور بانک همچنان شارژ نمی‌شود، ممکن است خراب شده باشد. با سازنده یا خدمات پس از فروش تماس بگیرید و ببین آیا امکان تعمیر آن وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پاور بانک

بخش۳: تضمین کارایی

۱٫ بیشتر مواقع از پریز برق استفاده کنید. به‌صورت کلی، پریز برق پاوربانک را سریع‌تر از کامپیوتر یا لپ‌تاپ شارژ می‌کند. به‌جز مواقعی که فقط به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسترسی دارید، از پریز برق برای شارژکردن پاوربانک استفاده کنید.

۲٫ فقط از کابلی که داخل بسته‌بندی پاور بانک است برای شارژ کردن آن استفاده کنید. داخل بسته‌بندی پاور بانک باید یک کابل شارژ با یک پورت USB و یک آداپتور برق وجود داشته باشد. از کابل‌های شارژ متفرقه که برای پاور بانک طراحی نشده‌اند، استفاده نکنید.

۳٫ پاور بانک را بیش از اندازه شارژ نکنید. نگذارید پاور بانک برای مدت طولانی داخل شارژ بماند. شارژکردن طولانی‌مدت پاوربانک باعث می‌شود عمر باتری آن کم شود. پاوربانک را فقط به‌اندازه و تا زمانی که چراغ‌های آن دیگر چشمک نمی‌زنند، شارژ کنید. 

۴٫ دستگاه الکترونیکی و پاوربانک را به‌صورت هم‌زمان شارژ کنید. زمانی‌ که پاور بانک در حال شارژشدن است، دستگاه‌های الکترونیکی را که معمولاً با پاور بانک شارژ می‌کنید، به پریز برق وصل کنید. شارژکردن دستگاه‌ها باعث خالی‌شدن سریع باتری پاور بانک می‌شود. اگر دستگاه‌های الکترونیکی خودتان را هم‌زمان شارژ کنید،‌ مجبور نیستی بلافاصله بعد از شارژشدن پاور بانک،‌ از آن استفاده کنید. این کار باعث طولانی‌تر شدن عمر باتری می‌شود.

گردآوری و تنظیم: مجله خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=53049

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.