تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

پوست مرغی شدن چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

  • کد خبر : 52272
  • 23 خرداد 1403 - 10:20
پوست مرغی شدن چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟
«کراتوز پیلاریس» که گاهی‌اوقات به آن پوست مرغی هم می‌گویند، یک مشکل شایع پوستی است که اغلب روی بازو، ران، گونه یا باسن تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد لکه‌های خشک و خشن یا برآمدگی‌‌های کوچک می‌شود. در ادامه چند توصیه برای غلبه بر این عارضه آورده شده است.

«صبح من» با دانستنی‌های پزشکی: «کراتوز پیلاریس» که گاهی‌اوقات به آن پوست مرغی هم می‌گویند، یک مشکل شایع پوستی است که اغلب روی بازو، ران، گونه یا باسن تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد لکه‌های خشک و خشن یا برآمدگی‌‌های کوچک می‌شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در حال حاضر هیچ راهکار معجزه‌آسایی برای پیشگیری از کراتوز پیلاریس وجود ندارد، چون علت بروز آن به‌طور کامل مشخص نشده است. با این حال، با خودمراقبتی می‌توان از شعله‌ور شدن علایم پوست مرغی جلوگیری کرد.

در ادامه چند توصیه برای غلبه بر این عارضه آورده شده است:

حمام کردن با آب گرم به باز شدن منافذ کمک می‌کند. اما آب داغ یا حمام طولانی باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. بنابراین بهتر است زمان حمام یا دوش گرفتن را به کمتر از ۱۰ دقیقه برسانید و به‌جای آب داغ از آب گرم استفاده کنید.

از پوست خود در برابر هوای سرد، هوای خشک و نور خورشید محافظت کنید. برای عمل به این توصیه باید کرم ضدآفتاب بزنید، کلاه مناسب بپوشید و در صورت لزوم از دستگاه رطوبت‌ساز استفاده کنید.

خشکی پوست با بدتر شدن علایم کراتوز پیلاریس مرتبط است. نوشیدن آب و سایر مایعات به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند و علایم کراتوز پیلاریس را به حداقل می‌رساند.

از آن‌جا که بین لباس و پوست اصطکاک ایجاد می‌شود، بهتر است از لباس‌های گشاد استفاده کنید.

کراتوز پیلاریس یک واکنش آلرژیک نیست. با این حال، افراد مبتلا به اگزما بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به آن هستند و اگزما با آلرژی مرتبط است. بنابراین مواد شیمیایی یا سایر آلرژن‌ها که روی علایم اگزما تاثیر دارند، ممکن است پوست مرغی را هم بدتر کنند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=52272

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.