تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4
قسمت دوم (جنوب ایران)

جاذبه های گردشگری ناشناخته در چهار سوی ایران

  • کد خبر : 47745
  • 17 اردیبهشت 1403 - 14:20
جاذبه های گردشگری ناشناخته در چهار سوی ایران
جنوب ایران منطقه وسیعی است که از سمت شرق به دریای عمان آغاز می‌شود و در غرب، به خلیج فارس می‌رسد. مناطق حاشیه این دو دریا یعنی جنوبی‌ترین بخش جنوب کشور دارای جاهای دیدنی معروفی بوده ولی در بخش‌های شمالی‌تر جاذبه های گردشگری ناشناخته زیادی وجود دارد. با ما همراه باشید.

«صبح من» با گردشگری: اگر قصد سفر به هر یک از مناطق جنوبی ایران را داشته باشید، بدون تردید با جاذبه‌های گردشگری ناشناخته زیادی روبه‌رو می‌شوید. جنوب ایران منطقه وسیعی است که از سمت شرق به دریای عمان آغاز می‌شود و در غرب، به خلیج فارس می‌رسد. مناطق حاشیه این دو دریا یعنی جنوبی‌ترین بخش جنوب کشور دارای جاهای دیدنی معروفی بوده ولی در بخش‌های شمالی‌تر جاذبه های گردشگری ناشناخته زیادی وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. با مجله خبری صبح من، همراه باشید.

جاذبه های طبیعی

جاذبه‌های طبیعی در جنوب ایران فراوانند. این منطقه جغرافیایی به دلیل وسعت و تنوع آب‌وهوایی، دارای جاهای بسیار متنوع از منظر گردشگری طبیعی است که به آنها اشاره می‌کنیم.  

دریاچه پامنار:

این دریاچه که از جمع شدن سرریز آب سد دِز تشکیل می‌شود، در روستای پامنار شهر دزفول قرار دارد. مناظر اطراف دریاچه پامنار در هر فصلی جذابیت‌های خاصی دارد، لاله‌های بهاری، طبیعت سبز در تابستان، آسمان صاف و دل‌انگیز در پاییز و محیط طبیعی زیبا در زمستان بسیار چشم‌نواز هستند.

تالاب شادگان:

یکی از تالاب‌های بکر و ناشناخته ایران است که در نزدیکی شهر شادگان قرار دارد. این تالاب علاوه بر طبیعت زیبا، زیست‎بوم پرندگان و حیواناتی نظیر بوفالو است. هم‌چنین خانه‌های ساخته شده از نی در اطراف تالاب بسیار دیدنی است.

شیمبار:

این دشت که معنی نام آن شیرین بهار است، بین استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که می‌توان آن را از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته جنوب ایران به شمار آورد. دشت شیمبار منطقه‌ای زیبا و دیدنی است و در یکی از بخش‌های آن به نام کوه قلندران، درختان خودروی انگور یاقوتی دیده می‎شود.

آبشار شِوی:

این آبشار که تله زنگ هم نامیده می‎شود، از جاذبه های گردشگری ناشناخته در استان خوزستان و شهر سردشت است. سردشت از توابع شهرستان زیبای دزفول بوده و آبشار شوی با طبیعت سرسبز، بسیار دیدنی دارد. به یاد داشته باشید که مسیر رسیدن به آبشار شِوی، کوهستانی است.

کوه‌های مریخی:

همانطور جنوب غربی ایران جاذبه‌های گردشگری ناشناخته دارد، در جنوب شرقی ایران نیز جاهای کمتر شناخته شده و بکر فراوانی وجود دارد. یکی از این جاذبه‌های تاریخی کوه‌های مریخی است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. در این مکان شکل کوه‌های رسوبی بسیار عجیب است. این کوه‌ها، کوه‌های مینیاتوری یا مریخی نام دارند.

دریاچه‌ لیپار یا صورتی:

یکی از معدود دریاچه‌های صورتی در جهان است. آب این دریاچه به دلیل جلبک‌هایش به رنگ صورتی دیده می‎شود و بسیار دیدنی است و از جاذبه‌های کمتر شناخته شده جنوب ایران به شمار می‌آید.

ساحل درک:

این ساحل دیدنی واقع در روستای درک یکی از جاهایی است که در سفر به جنوب شرقی ایران باید از آن دیدن کرد. درختان انجیر معابد، مناظری از دریای عمان که به آب‌های آزاد راه دارد، ساحل شنی بسیار زیبا و طبیعت بی‌نظیز از دیدنی‌های این ساحل است.

جاذبه های تاریخی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین جاذبه تاریخی ناشناخته در جنوب ایران، روستای تیس است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این روستا که در زمان هخامنشیان بندری مهم در دریای مکران یا همان عمان است دارای جا‌های دیدنی تاریخی زیادی است. این روستا دارای قبرستانی است که با نام قبرستان جن‌ها شناخته می‌شود و گورهای آن روی سطوح صخره‌ای قرار دارند.

از سایر جاهای دیدنی حوالی روستای تیس می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، قلعه بلوچ گت، قلعه پیروز گت، غارهای بان مسیتی، مسجد جامع تیس، قلعه انوشیروان، قلعه باتل و سد تیس اشاره کرد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=47745

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.