تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
1

به غزه پشت نکردیم، ادعای کذب رئیس‌جمهور ترکیه

  • کد خبر : 42308
  • 29 اسفند 1402 - 9:40
به غزه پشت نکردیم، ادعای کذب رئیس‌جمهور ترکیه
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: جهان اسلام در امتحان غزه موفق عمل نکرد و لازم است یک خودانتقادی علنی صورت گیرد. ما به غزه پشت نکردیم و از آنان حمایت کردیم.

«صبح من» با سیاست بین‌الملل: رئیس‌جمهور ترکیه گفت: جهان اسلام در امتحان غزه موفق عمل نکرد و لازم است یک خودانتقادی علنی صورت گیرد. ما به غزه پشت نکردیم و از آنان حمایت کردیم.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، اردوغان گفت: ترکیه با همه ظرفیت‌ها از غزه دفاع می‌کند و دروغ‌ها و عوام‌فریبی‌ها نمی‌تواند این حقیقت را بپوشاند.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از دیدگاه جهان اسلام گفت: «ما باید اعتراف کنیم که جهان اسلام از این آزمون به خوبی عبور نکرد.»

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «هر چه جهان اسلام زودتر خودانتقادی را به صورت علنی انجام دهد، برای مردم فلسطین و کل امت اسلامی بهتر خواهد بود».

وی خاطر نشان کرد که مسلمانان امسال به دلیل اتفاقاتی که در غزه و سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد، با قلبی آکنده از اندوه از رمضان استقبال کردند.

او یادآور شد که میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی از ترکیه به غزه که از مرز ۴۰ هزار تن عبور کرده و این کمک ها ادامه خواهد داشت.

اردوغان گفت: «ترکیه همچون گذشته است و به هیچ یک از برادران خود پشت نکرده است. ترکیه امروز با همه ابزارها از برادران خود در غزه حمایت می‌کند».

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت رژیم صهیونیستی تنها نیست و آن عبارت است از «معادله‌ای متشکل از ده‌ها حامی که پشت آن ایستاده‌اند».

وی گفت: با توجه به «فساد، گستاخی و قانون‌شکنی اسرائیل» تلاش‌ها دیپلماتیک تاثیر مورد انتظار را نداشتند.

اخیرا نیز گفته بود ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی نشان داده است.

به غزه پشت نکردیم

شخصیت دوگانه ترکیه در قبال اتفاقات غزه

اظهارات اردوغان درباره حمایت گسترده کشورش از فلسطین در حالی مطرح می‌شود که به رغم فراخوان‌های بسیار برای قطع روابط اقتصادی کشورهای اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی و تحریم آن، طبق آمار و گزارش رسانه ها، آنکارا و برخی کشورهای عربی همچنان روابط خود را با این رژیم حفظ کرده‌اند و ترکیه یکی از صادرکنندگان کالا به تل‌آویو به شمار می‌رود.

در همین راستا،«صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت، در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

او همچنین در واکنش به گفته پوتین مبنی بر این که ما به غزه پشت نکردیم، گفت: سرویس‌های امنیتی ترکیه کمپین بازداشت تظاهرکنندگان حامی آرمان فلسطین را به راه انداخته‌اند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=42308

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.