تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

آمار کودکان یتیم در غزه

  • کد خبر : 40585
  • 16 اسفند 1402 - 10:40
آمار کودکان یتیم در غزه
آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی شامگاه سه‌شنبه خبر داد چند نفر از کودک فلسطینی در غزه یتیم شده‌اند. از هر شش کودک در شمال غزه، دست کم یک کودک زیر دو سال از سوء تغذیه شدید رنج می برد

«صبح من» با سیاست بین‌الملل: آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که در پی حملات اسرائیل به غزه طی ۱۵۰ روز گذشته، حدود ۱۷ هزار کودک فلسطینی در غزه یتیم شده‌اند.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی اعلام کرد که حدود ۱۷ هزار کودک فلسطینی در غزه به دلیل حملات اسرائیل به این باریکه، یتیم شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «از هر شش کودک در شمال غزه، دست کم یک کودک زیر دو سال از سوء تغذیه شدید رنج می برد».

همچنین نماینده سازمان بهداشت جهانی درباره ادامه گرسنگی فلسطینیان هشدار داد و سوءتغذیه آنها در شمال غزه را «شدید» توصیف کرد.

در شرایطی که محاصره نوار غزه و حملات ارتش اسرائیل به فلسطینیان ادامه دارد، نماینده یک نهاد امدادی بین‌المللی درباره سوءتغذیه ناگوار ساکنان شامل غزه هشدار داد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در نوار غزه و کرانه باختری ریچارد پیترکورن درباره کمبود شدید مواد غذایی و سوءتغذیه فلسطینیان اعلام کرد که «وضعیت در شمال غزه به طوری خاص ناگوار است».

او اعلام کرد که در ماه ژانویه (دو ماه قبل)، از هر شش کودک زیر دو سال یک کودک در شمال غزه دچار سوءتغذیه حاد بوده، افزود: «این در ماه ژانویه بود. بنابراین به احتمال زیاد وضعیت امروز بدتر خواهد بود».

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=40585

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.